Medryttarannons? "Ansökningstid"?

finapina

Trådstartare
Nu blev det dags att söka ny medryttare då min gamla slutar pga studier. Har i stort sett klart för mig vad jag ska skriva men det är en sak jag funderar på.Jag skulle gärna att annonsen ligger ute ett tag men på ngt vis känns det töntigt och konstigt att ha en "ansökningstid" till ett visst datum.Samtidigt vill jag inte vara tvungen att ta ngn direkt( typ 2 dgr efter)på provridning och där och då bestämma mig om hen är ok.Skulle på ngt vis vilja koncentrera alla provridningar till en vecka o kunna välja utifrån det.Men är det konstigt? Taskigt? Hur gör man det smidigast för att kunna välja att det INTE blir först till kvarn-principen? Hoppas ni förstår vad jag menar...
 
Det är väl bara att skriva som det är, typ " jag kommer att hålla annonsen öppen ett tag då det är viktigt för mig att hitta nån som klickar."

Skulle det sen vara att någon av de första är verkligen WOW så kan du ju ändra dig. :)

Jag skulle undvika att skriva öppet till ett visst datum eller använda ordet ansökningstid, det kan tolkas som att du är lite knepig eller oflexibel, men skriv något i still med "pga av mitt schema ser jag gärna att provridning blir vecka X."

Man kan ju styra processen till önskvärt resultat utan att för den sakens skulle förklara exakt varje detalj.
 
Jag hade nog inte skrivit en ansökningstid i annonsen, men du kan ju ha en för dig själv. Det vill säga att du helt enkelt meddelar de du tycker är intressanta att de är välkomna att provrida vecka X.
 
Nej, hade inte tänkt skriva "ansökningstid" ( inget jobb😁)men ja ni fattar innebörden.🙂 Att "hålla annonsen öppen ett tag" är ju ett bra uttryck! En annan följdfråga: hur dissar man ngn:s svar på annonsen på ett snällt sätt? Sist jag sökte medryttare var det en tjej som var väldigt på, men efter lite efterforskningar visade det sig inte alls vara ngn lämplig person😮.Lite knepigt eftersom hon var den första som sökte och det tog ett tag innan de andra dök upp. Det syns ju på FB att annonsen ligger kvar liksom...Måste man motivera? Hur säger man "tack men nej tack" på ett vettigt sätt?Hur länge kan man ha en annons liggande?
 
Nej, hade inte tänkt skriva "ansökningstid" ( inget jobb😁)men ja ni fattar innebörden.🙂 Att "hålla annonsen öppen ett tag" är ju ett bra uttryck! En annan följdfråga: hur dissar man ngn:s svar på annonsen på ett snällt sätt? Sist jag sökte medryttare var det en tjej som var väldigt på, men efter lite efterforskningar visade det sig inte alls vara ngn lämplig person😮.Lite knepigt eftersom hon var den första som sökte och det tog ett tag innan de andra dök upp. Det syns ju på FB att annonsen ligger kvar liksom...Måste man motivera? Hur säger man "tack men nej tack" på ett vettigt sätt?Hur länge kan man ha en annons liggande?
Bara att säga att det inte passar/inte är vad du söker.
 
Nej, hade inte tänkt skriva "ansökningstid" ( inget jobb😁)men ja ni fattar innebörden.🙂 Att "hålla annonsen öppen ett tag" är ju ett bra uttryck! En annan följdfråga: hur dissar man ngn:s svar på annonsen på ett snällt sätt? Sist jag sökte medryttare var det en tjej som var väldigt på, men efter lite efterforskningar visade det sig inte alls vara ngn lämplig person😮.Lite knepigt eftersom hon var den första som sökte och det tog ett tag innan de andra dök upp. Det syns ju på FB att annonsen ligger kvar liksom...Måste man motivera? Hur säger man "tack men nej tack" på ett vettigt sätt?Hur länge kan man ha en annons liggande?
Helt snällt kan det nog aldrig bli utan man får inse att viss konflikt och besvikelse är delar i att vara människa.
Säg något som "jag tror inte ett samarbete mellan oss skulle fungera". Du behöver ju inte gå in på om det beror på personlighet, kunskap eller hästhantering
 
Nej, hade inte tänkt skriva "ansökningstid" ( inget jobb😁)men ja ni fattar innebörden.🙂 Att "hålla annonsen öppen ett tag" är ju ett bra uttryck! En annan följdfråga: hur dissar man ngn:s svar på annonsen på ett snällt sätt? Sist jag sökte medryttare var det en tjej som var väldigt på, men efter lite efterforskningar visade det sig inte alls vara ngn lämplig person😮.Lite knepigt eftersom hon var den första som sökte och det tog ett tag innan de andra dök upp. Det syns ju på FB att annonsen ligger kvar liksom...Måste man motivera? Hur säger man "tack men nej tack" på ett vettigt sätt?Hur länge kan man ha en annons liggande?
"Tack för att du hört av dig! Tyvärr låter det inte riktigt som det jag söker/som det jag tänkt mig i ett samarbete så jag önskar dig lycka till i ditt fortsatta sökande efter medryttarhäst"

Typ?

Annonsen kan väl ligga tills du hittar någon men en månad är väl inte för länge. Hade kanske uppdaterat/lagt ut ny om jag fortfarande inte hittat nån efter en månad.
 
Nej, hade inte tänkt skriva "ansökningstid" ( inget jobb😁)men ja ni fattar innebörden.🙂 Att "hålla annonsen öppen ett tag" är ju ett bra uttryck! En annan följdfråga: hur dissar man ngn:s svar på annonsen på ett snällt sätt? Sist jag sökte medryttare var det en tjej som var väldigt på, men efter lite efterforskningar visade det sig inte alls vara ngn lämplig person😮.Lite knepigt eftersom hon var den första som sökte och det tog ett tag innan de andra dök upp. Det syns ju på FB att annonsen ligger kvar liksom...Måste man motivera? Hur säger man "tack men nej tack" på ett vettigt sätt?Hur länge kan man ha en annons liggande?

När jag sökte fick jag massor av svar, lite beroende på vad de skrivit svarade jag någonting i stil med att jag inte trodde att de skulle passa så bra ihop med hästen.

Jag hade min annons ute i ett par veckor tror jag, hittade rätt ganska snabbt då. Men ser i grupper häromkring annonser som legat ute i flera år och fortfarande får svar :rofl: , så att plocka bort den först när du känner att du hittat rätt person som kommit ut ett par gånger hade jag inte sett något konstigt med!
 
Nej, hade inte tänkt skriva "ansökningstid" ( inget jobb😁)men ja ni fattar innebörden.🙂 Att "hålla annonsen öppen ett tag" är ju ett bra uttryck! En annan följdfråga: hur dissar man ngn:s svar på annonsen på ett snällt sätt? Sist jag sökte medryttare var det en tjej som var väldigt på, men efter lite efterforskningar visade det sig inte alls vara ngn lämplig person😮.Lite knepigt eftersom hon var den första som sökte och det tog ett tag innan de andra dök upp. Det syns ju på FB att annonsen ligger kvar liksom...Måste man motivera? Hur säger man "tack men nej tack" på ett vettigt sätt?Hur länge kan man ha en annons liggande?
Som de andra sagt så är det bara att köra på någon version av att det inte passar just er. De flesta säger inte så mycket om det (jag minns däremot en som inte kunde ta ett nej, hen försökte övertyga mig om att jag hade fel :confused::meh: )

Jag har en annons ute nu, jag har skrivit att så länge annonsen finns kvar så söker jag. Jag har denna omgången inte fått jättemånga svar men en av de första som svarade tackade jag nej till för att det kändes svårt att kommunicera med människan. Det är mycket som ska fungera och om de som svarar inte förstår det så är de antagligen ingen som jag vill ha som medryttare ändå.
 
Helt snällt kan det nog aldrig bli utan man får inse att viss konflikt och besvikelse är delar i att vara människa.
Säg något som "jag tror inte ett samarbete mellan oss skulle fungera". Du behöver ju inte gå in på om det beror på personlighet, kunskap eller hästhantering
Hm.

Ett sådant svar utan närmare förklaring hade jag tyckt känts ledsamt. Jag har garanterat spekulerat i varför jag inte dög.

Jag hade nog föredragit att man skrev: "tack för ditt visade intresse, men jag har valt att gå vidare med en ryttare som jag tror matchar hästen bäst, just nu. Återkommer gärna till dig om det skulle bli aktuellt."

Då har man ju inte stängt dörren helt.
 
Hm.

Ett sådant svar utan närmare förklaring hade jag tyckt känts ledsamt. Jag har garanterat spekulerat i varför jag inte dög.

Jag hade nog föredragit att man skrev: "tack för ditt visade intresse, men jag har valt att gå vidare med en ryttare som jag tror matchar hästen bäst, just nu. Återkommer gärna till dig om det skulle bli aktuellt."

Då har man ju inte stängt dörren helt.
Och ger personer ett hopp samt en stor anledning att kontakta en igen om annonsen ligger ute ett tag. Det kan bli lite jobbigt om man inte har den där andra ryttaren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 336
Senast: MaRomer
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 910
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp