medryttare

T

Trassel_tösen

Just nu har jag två medryttare till min ponny men vet inte riktigt vad jag ska låta dom göra och inte. låter ni era medryttare hoppa och longera tex? om medryttaren rider hästen och den skadar sig under ridturen, vem betalar det eller går allt på försäkrningen?
tack på förhand
/L
 
jag låter min medryttare hoppa, tömköra osv men vi kommer överens om vem som ska göra vad. vill jag hoppa så låter hon bli och vill hon hoppa så kan jag stå över en vecka.
det där med ansvaret har jag aldrig tänkt på men jag antar (OBS ANTAR) att det går på försäkringen.. vi har gjort upp om hur hon ska rida och jag är ju alltid ytterst ansvarig för min häst så anvaret ligger väl på båda.
det här blev inte så vettigt men hoppas du får ut nåt av det!
vitsippa
 
Det ska nog vara nedskrivet i ett kontrakt vem som står för vilka skador.

Det är allra bäst att ha det på papper.
 
Med Agria så har dom nu förtiden en sådan försäkring som täcker ryttaren/personens skador. Jag har pratat med dem om detta o även mina medryttare är täckta av försäkringen!
 
Det är bra att ha ett papper skrivet på vad de
får och inte får göra. Glöm inte att skriva in
vad som händer om de är ovårdsamma med din utrustning.

Jag tycker att de betalar för skador som uppkommit
under deras hantering.

Jag är dessutom en feg stackare så jag var alltid
med mina små medryttare när de red för att se till
att ingenting händer.(6-12 år)

När jag flyttade till sthlm fick jag två tjejer på 18 som
hjälpte mig köra och nu är jag själv medkusk och självklart
står jag för det som händer när jag kör!
 
Jag har turen att få ha en medryttare som jag känner fullt förtroende för! :bow:
De dagar hon har min häst är hon fri att göra precis vad hon vill. Hon är otroligt duktig och ansvarsfull, litar på henne till 110%.
 
Sv: medryttare

Jag är själv medryttare och har alltid en öppen diskussion med min hästägare.

Allt beror ju på hur duktig medryttaren är också, du kanske ska vara med första gången/gångerna medryttaren gör detta så att du är säker på att det funkar?
 
Sv: medryttare

Är det inte lite onödigt att leta fram massa gamla trådar? Den här är ju mer än 6 år gammal så TS lär nog hittat svar på sina frågor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 036
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp