Medryttare

C

Cia

Nu har jag flera som har varit och tittat och provridit och det är några som ska komma fler gånger som passar bra ihop med han.

Jag har tänkt ha en medryttare som rider ca 2 dagar i veckan och som kan ställa upp mer om det behövs.

Har tänkt ca 600.- i månaden och då får medryttaren ha hästen som sin. Hoppning, dressyr, uteritt, tävling m.m.

Är det priset lagomt?
 
Det märker du! Om den du väljer går med på priset är det ju ok.
 
600 tycker jag är ok. Jag betalar ungefär samma för 2 dagar i veckan och vid behov.
 
Det beror ju också på var du har din häst (t.ex. storstad) och vad man har tillgång till, hur mkt hästen är utbildad osv.
 
Jag tycker att det låter jättebra (så bor jag i sthlm också). Betalar 400:- för en dag i veckan och vid behov.
 
det är vell upp till en själv vad man vill ta,man brukar kunna säga att medryttaren skall stå för halva hyran eller enskoing i månaden.
min medryttare betalar inget,då hon skall stå för allt som innebärer att ha en häst en dag iveckan.
hon mockar,fixar mat och vatten,smörjer utrustning och allt annat som går under hästen en dag.
jag tycker dette är en bra avtale då jag får en ledig dag i veckan.

men det är ju så om medryttaren inte gör dette skall dom betala en pris også.
 
600kr låter helt skälligt tycker jag..
För 2 dagar i veckan, har själv varit medryttare, och betalade 600 för två dagar i veckan . hade fri tillgång till att träna som jag ville under de dagarna, red mest ut och tränade dressyrr då.. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 265
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 198
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp