Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Medryttare

C

Cia

Nu har jag flera som har varit och tittat och provridit och det är några som ska komma fler gånger som passar bra ihop med han.

Jag har tänkt ha en medryttare som rider ca 2 dagar i veckan och som kan ställa upp mer om det behövs.

Har tänkt ca 600.- i månaden och då får medryttaren ha hästen som sin. Hoppning, dressyr, uteritt, tävling m.m.

Är det priset lagomt?

T

titi

600 tycker jag är ok. Jag betalar ungefär samma för 2 dagar i veckan och vid behov.

Det beror ju också på var du har din häst (t.ex. storstad) och vad man har tillgång till, hur mkt hästen är utbildad osv.

S

sara

Jag tycker att det låter jättebra (så bor jag i sthlm också). Betalar 400:- för en dag i veckan och vid behov.

I

Icebabe_1

det är vell upp till en själv vad man vill ta,man brukar kunna säga att medryttaren skall stå för halva hyran eller enskoing i månaden.
min medryttare betalar inget,då hon skall stå för allt som innebärer att ha en häst en dag iveckan.
hon mockar,fixar mat och vatten,smörjer utrustning och allt annat som går under hästen en dag.
jag tycker dette är en bra avtale då jag får en ledig dag i veckan.

men det är ju så om medryttaren inte gör dette skall dom betala en pris også.

M

Marita2

600kr låter helt skälligt tycker jag..
För 2 dagar i veckan, har själv varit medryttare, och betalade 600 för två dagar i veckan . hade fri tillgång till att träna som jag ville under de dagarna, red mest ut och tränade dressyrr då.. :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6451 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en medryttare som från januari betalat 500 kronor varje månad. Jag har betalande medryttare pga att jag är sjukskriven och har...
Svar
19
· Visningar
1 452
Hästmänniskan Sedan jag var liten har jag velat arbeta med hästar. I tonåren jobbade jag gratis mot att jag fick hästar att rida och tävla samt en...
Svar
11
· Visningar
818
Hästmänniskan Jag har ett problem, jag har en medryttare till min häst. Var väldigt noga i början o skrev vad vi sökte för typ av medryttare att det...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 260
Gnägg Hittar ingen snackistråd för oss medryttare så tänkte starta en. Själv är jag medryttare på ett äldre islandshäststo en dag i veckan...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
9 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CXXXII
  • Dobbis nya hus i Skåne
  • Tyg i tak?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat