Melassfråga

F

Flundran

Är det någon som vet vilka värden det är i melass och finns det någon rekomenderad mini och max giva för häst?
 
Sv: Melassfråga

Det som jag funderar över det här med lusern, om den innehåller ca 10-11% melass och jag ger 1 kg så får hästen i sig ca 100g melass vilket jag tycker är lite väl mycket, eller? Tänker jag fel?
 
Sv: Melassfråga

Finns ingen max eller mini giva. Dessvärre minns jag inte värdena på melass och har inte mian anteckningar brevid mig, men det är rätt likt havre har jag för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Fick min tensapparat idag glömde att ställa en fråga och tänkte om någon här vet. Det står att man kan behandla max tre gånger per dag...
Svar
0
· Visningar
272
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 062
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp