(mellan) pinscher!?

Lina123

Trådstartare
jag och min pojkvän pratar om att skaffa hund om ett tag när vi flyttar tillsammans. Jag har sedan några år tillbaka förälskat mej i pinscher ! dom är så himla fina. min pojkvän tror också han kan tänka sej en pinscher. har läst endel om dom och tror vi skulle klara en pinscher fint. Men hade varit kul att få lite tips av andra. vad tycker ni? Han har haft hund förut, eller hans föräldrar har, en Bearded collie. Jag har själv aldrig haft någon vovve..

Nån som har nåt bra tips till mej ? :p

Sv: (mellan) pinscher!?

Åk och träffa så många pinschrar som ni bara kan. Det är helt fantastiska hundar men lite speciella. Var ras har sina egenheter. ;)
Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha nåt annat. Roligare hund får man leta efter.
Kolla upp på rasklubben om dom inte brukar ha några träffar i närheten av där du bor eller om det finns någon uppfödare i närheten så att ni kan träffa så många av rasen som möjligt.
I övrigt är det stolta, pigga och lättlärda hundar men man måste ha lite humor. För det händer saker i närheten av en pinscher. ;)

Dom är väldigt lojala mot sin flock och många är reserverade mot främlingar. Dom ska inte vara rädda eller agressiva mot främlingar, men man ska som sagt var inte glömma vad de är framavlade för.
Jag tycker dock, lite partiskt sådär, att ni inte kunnat göra ett bättre val. ;)

Sv: (mellan) pinscher!?

Kul att du svarade :D och tack för tipset. som du säger, det är nog bra att försöka lära känna rasen lite och försöka träffa nån pinscher.
Verkar som att de är viktigt att bestämma sej riktigt noga innan man köper en pinscher. eller, de ska man ju såklart göra med vilken hund man än ska köpa :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 444
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 807
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka