Mellan skål och vägg

Vad menas mellan skål och vägg? Har aldrig hört det uttrycket förut.

Detta är säkert ingen ny stil och ngt som har pågått länge både där och hos andra större.
 
Vad menas mellan skål och vägg? Har aldrig hört det uttrycket förut.

Detta är säkert ingen ny stil och ngt som har pågått länge både där och hos andra större.
Det hade inte jag heller. Det betyder tydligen:

Att något sker mellan skål och vägg innebär att något försiggår eller sägs i förtrolighet och enskildhet.
En politiker eller företagsledare eller en annan offentlig person kan således ibland påstås säga en sak offentligt och något helt annat privat, mellan skål och vägg.

https://www4.isof.se/cgi-bin/srfl/v...ellan skål,sägs i förtrolighet och enskildhet.
 
Det hade inte jag heller. Det betyder tydligen:

Att något sker mellan skål och vägg innebär att något försiggår eller sägs i förtrolighet och enskildhet.
En politiker eller företagsledare eller en annan offentlig person kan således ibland påstås säga en sak offentligt och något helt annat privat, mellan skål och vägg.

https://www4.isof.se/cgi-bin/srfl/visasvar.py?sok=****&svar=28140&log_id=728874#:~:text=Att något sker mellan skål,sägs i förtrolighet och enskildhet.
Tack för att du orkade göra vad jag inte orkade, att googla 😁
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den danska tidningen Nordjyske rapporterar om rättegången där Andreas Helgstrand försöker stoppa en dokumentär om hans verksamhet. Men...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att den danska TV2 dokumentären "Operation X: Hästmiljardärens hemligheter" sändes i slutet av november förra året var...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Eurydome
·
  • Artikel
Hästnyheter I nästan två år har fölet varit uppfödarens fokus, och när det sedan säljs önskar Ridsports redaktionschef Lena Sellman att köparen vill...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På kort tid har det upptäckts att två hästar har blivit nervblockerade, och i båda fallen var orsaken en vilja att de skulle prestera...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp