Mellanblödning, klimakterievarning, eller????

Sv: Mellanblödning, klimakterievarning, eller????

Nu känner jag inte till din historik så väl, med tidsperspektiv och psykiskt mående och annat.
Men det är inte ovanligt med mensrubbningar i samband med depressioner heller.
Eller vid exempelvis uttalad viktnedgång.

Så det finns väldigt många olika ofarliga orsaker till mensrubbningar.

Har du koll på hur gammal din mamma var när hon kom i klimakteriet? Det finns en ärftlighet i mönstret.
 
Sv: Mellanblödning, klimakterievarning, eller????

Jag har varken mått dåligt psykiskt eller gått ned i vikt så det kan inte förklara det heller. Mina diagnoser är att jag har nervsmärtor i hela kroppen (central sensitivisering) och CRPS i min ena arm.
Min mamma är väldigt tyst om sådant men jag vet att hennes mens började hoppa när hon var runt 45 år. Hon fick också sin första mens ganska mycket senare än vad jag fick. Jag fick mens när jag var 10 år och jag fick också barn tidigt och jag har läst att det också påverkar hur tidigt man kommer i klimakteriet.
 
Sv: Mellanblödning, klimakterievarning, eller????

*kl*

Undrar hur länge det är "normalt" att blöda när menstruationen förändras? Finns det någon norm, eller hur vet man om det är en vanlig "klimakterieblödning"?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 069
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 683
Senast: Trissa
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 221
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp