Mellandagsrea

Masqueradee

Trådstartare
Det är väll lite som att svära i kyrkan att starta en sån här tråd med tanke på konsumtionshetsen i samhället och miljötänket vi alla måste ha, men jag tänker att jag kör ändå!

Vad ser ni främst fram emot att fynda under rean?
Själv tänkte jag se efter om det finns några fynd att göra på eco-sidor, kanske en ny vattenflaska i rostfritt stål eller liknande. Bra för miljön men brukar kosta lite mer i plånboken. Skulle inte tacka nej om jag skulle hitta en ny klänning som platsar in under ”högtidsdräkt”, likaså skulle det passa om jag hittade nya bh-ar som inte glider upp över brösten när jag höjer armarna eller sminkborstar som inte tappar borst... Sen ska jag hjälpa mamma att fixa ny telefon, ser inte fram emot att försöka ”slåss” bland elektroniken!
 
Jag hade gärna fyndat en bröstsele till mina hästar, men tyvärr brukar inte butiker med körutrustning ha mellandagsrea :(
 
Jag skulle precis som dig verkligen(!) behöva nya bhar, och några t-shirts... Så det tänker jag hålla utkik efter. Jag köper sällan något annat än när det är rea. Däremellan sliter jag på det jag har och går igenom vad jag verkligen behöver. Att köpa något bara för att det är billigt händer alltså inte, utan jag funderar och gör väl genomtänkta köp när priset är det rätta.
 
Det är väll lite som att svära i kyrkan att starta en sån här tråd med tanke på konsumtionshetsen i samhället och miljötänket vi alla måste ha, men jag tänker att jag kör ändå!

Vad ser ni främst fram emot att fynda under rean?
Själv tänkte jag se efter om det finns några fynd att göra på eco-sidor, kanske en ny vattenflaska i rostfritt stål eller liknande. Bra för miljön men brukar kosta lite mer i plånboken. Skulle inte tacka nej om jag skulle hitta en ny klänning som platsar in under ”högtidsdräkt”, likaså skulle det passa om jag hittade nya bh-ar som inte glider upp över brösten när jag höjer armarna eller sminkborstar som inte tappar borst... Sen ska jag hjälpa mamma att fixa ny telefon, ser inte fram emot att försöka ”slåss” bland elektroniken!
Jordklok har 10% fram till julafton, dom har clean kanteen till exempel :)
 
Jag skulle precis som dig verkligen(!) behöva nya bhar, och några t-shirts... Så det tänker jag hålla utkik efter. Jag köper sällan något annat än när det är rea. Däremellan sliter jag på det jag har och går igenom vad jag verkligen behöver. Att köpa något bara för att det är billigt händer alltså inte, utan jag funderar och gör väl genomtänkta köp när priset är det rätta.
Lite så är jag också. Eller, har två kategorier; kan prova på eftersom priset ändå är värt (ex dyrare saker jag vill prova), eller saker jag ändå behöver. Ytterst sällan jag hittar saker som faller inom kategori ett, det är typ kanske en dyrare variant av produkt som ändå finns i kategori två.
 
Kanske 2-3 träningstights om gymshark har rea på några snygga. Shoppade för 11000 på black friday så har typ köpt allt jag vill ha för ett tag framåt.. Ska köp en Ysl plånbok med i födelsedagspresent till mig själv (fyller i feb så har gott om tid på mig) men den är knappast på rea så den köper jag nog i januari.
 
Ska nog kolla om jag kan hitta billiga underkläder online. Mina kläder börjar bli lite väl stora, jag har ärvt mycket så jag behöver inte köpa en massa kläder men underkläder får ju gärna vara nytt iaf :p Men att sätta min fot ens i närheten av folkmassorna... Heeeeeell no :nailbiting:

Kanske kikar efter nån billig mus också. Köpte en på black friday samtidigt som jag köpte dator men gillar den inte, tycker den laggar. Det är inget som prioriteras men väl värt att kika på :up:
 
Det är väll lite som att svära i kyrkan att starta en sån här tråd med tanke på konsumtionshetsen i samhället och miljötänket vi alla måste ha, men jag tänker att jag kör ändå!

Vad ser ni främst fram emot att fynda under rean?
Själv tänkte jag se efter om det finns några fynd att göra på eco-sidor, kanske en ny vattenflaska i rostfritt stål eller liknande. Bra för miljön men brukar kosta lite mer i plånboken. Skulle inte tacka nej om jag skulle hitta en ny klänning som platsar in under ”högtidsdräkt”, likaså skulle det passa om jag hittade nya bh-ar som inte glider upp över brösten när jag höjer armarna eller sminkborstar som inte tappar borst... Sen ska jag hjälpa mamma att fixa ny telefon, ser inte fram emot att försöka ”slåss” bland elektroniken!

Kyl, frys och en tvättmaskin. Fest.
 
Det är så många reor numer så mellandagsrean är bara en i mängden. Men tänkte ändå hålla ögonen öppna. Handlar sällan och kläder var det tror jag två år sedan sist och då handlade jag bara ett par byxor, så inga mängder.
Behöver underställ framförallt och strumpor. Så kan jag kasta ett par det gått stora hål i.
 
Ska hålla ögonen öppna för Lager157s erbjudanden. Skulle behöva 1-2 par byxor och kanske t-shirts så får inventera lite först. Även underkläder vore bra.
 
Har haft siktet inställt på en ryggsäck en tid nu, och behöver något varmare att ha på benen när jag springer på vintern.
Så det kommer jag ha koll på om det kommer reas ut.
 
Vi hade tänkt kolla på nya vitvaror till köket, men vi lämnar det till nästa år eller året efter.

Jag ska försöka hitta byxor. Jag har ett par som inte är mjukisbyxor, arbetsbyxor eller leggings. Det funkar inte riktigt.
 
Online-spaningen har ännu inte lett fram till några fynd för mig. Hittar nästan inget av det jag behöver, ska dock bege mig ut "IRL" i morgon för att se om jag har bättre lycka där!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp