Bukefalos 28 år!

Mellanfrys

Gnist

Trådstartare
Har hon blivit nu liten fröken och vuxit en del har hon också gjort sedan senaste fototillfället..

Här kommer några dagsfärska bilder på liten fröken..

090103-10.jpg


090301-12.jpg


090301-7.jpg


090301-3.jpg


090301-9.jpg


090301-8.jpg


090301-6.jpg


090301-1.jpg


I mina ögon ser hon helt ok ut för åldern och det ska bli kul att se vad hon kan åstadkomma i höst..
 
Sv: Mellanfrys

vilken underbar färg :love: riktigt söt vovva :)
 
Sv: Mellanfrys

Jag har alltid funderat på hur du har fått dina finska till frysboxar, men ser man på nu fattar jag :idea:

Fin liten tik du har där, egen uppfödd?
 
Sv: Mellanfrys

Japp, hon är från sista kullen på "ursprungsfrysen". Använde en gammal oprövad (i avel) hane till tiken den gången och det blev en valp och den behöll jag själv :D

Valde honom av olika anledningar.

* Frisk som en nötkärna
* Full tanduppsättning
* Jagar både fågel och mård
* Mentalt mkt stabil och social
* Färgen
* Även han gav 0,0% i inavelsgrad. Rätt igenom obesläktad med tiken ner till så långt man kan kolla.
* Inte jättestor, men ordentligt maskulin och fin

Enda nackdelen är att han har något kort svans, men det var ju oväsentligt i sammanhanget.

Förhoppningarna på denna lilla fröken är med andra ord rätt höga, i fråga om både den exteriöra biten och ffa den jaktliga biten!
 
Sv: Mellanfrys

Nu har jag haft tiden till att fixa lite med fröken grås bilder också..

090301-dc-1.jpg


090301-dc-10.jpg


090301-dc-2.jpg


090301-dc-13.jpg


090301-dc-9.jpg


090301-dc-6.jpg


090301-dc-3.jpg


Hon är rätt fin hon med..

090301-dc-11.jpg
 
Sv: Mellanfrys

Åsele i Mars?


Har inte bestämt än, men risken finns att jag åker upp dit, ja :angel:
 
Sv: Mellanfrys

Tycker hon ser jätte trevlig ut, syns tydligt att det är en tik. Får hålla lite koll på den här tiken framöver då, har ju en farbror som är lite sugen på en finne ;)

Ser att hon är lite svart/mörk på svanstippen, hur döms det på utställning? Har ingen aning om färgen på finnen men tänkte fråga så jag lär mig någonting :p
 
Sv: Mellanfrys

Det är ju för att hon har valppäls ännu som det svarta är kvar ;)

Ju mer mörkt/svart en fs valp har vid födseln, desto bättre rödfärg får de som vuxna.

Till våren när hon fäller valpfjunen, så försvinner detta svarta också och kvar blir (som det ser ut) en riktigt mörk och fin rödfärg :love:

dag6-bild3.jpg


Som synes har mycket av det mörka redan vuxit bort och ersatts av den röda färgen..
 
Senast ändrad:
Sv: Mellanfrys

Ahaa.. hade jag ingen aning om faktiskt :p Märks att jag inte alls är insatt på finskaspetsen :P Intressant ;)
 
Sv: Mellanfrys

Så där ja... Nu är fröken anmäld till valpklassen i Åsele 29/3 och det ska bli mycket intressant att se vad det ger för resultat. Ffa i fråga om färgen för jag har både fått höra att hon har kanonbra färg och att hon är för djupt röd :rofl:

Personligen anser jag att hon är av den korrekta röda färgen, men vet att rasen överlag blivit blaskigare i färgerna och det är väl lite det som gör att hon sticker ut lite med sin djupa färg.
 
Sv: Mellanfrys

Hon är verkligen vacker! :love: (Säger jag som egentligen inte har någon aning om hur rasen ska se ut).
 
Sv: Mellanfrys

Snyggohund!

Och den "lilla" grå är ju bara att dö för! Såååå snygg! Ser ut att vara trevlig och charmfull, dessutom?

/Syrsa
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja om hon hade varit människa så hade hon varit klassens påhittiga buse och fröken hade varit gråhårig. Men jag kommer inte på ett...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Petronilla
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 925
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
737
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp