Mellanmål/snacks - nyttigt att ha i skolväskan

Digestive, rostade sojabönor, sesamkex, alla olika typer av fröknäcke, flingor i en mindre påse, typ kellogs special k, snacks morötter, riskakor, torkad frukt å nöt mix. Många bra tips i tråden redan med, ska skriva ner en del till mig själv ^^
 
Efter att ha fiskat upp äpplen i olika stadie av förruttnelse ur sagda skolväska hoppar jag nog ägg 😅
Men till mig själv är det ett perfekt snack.
Ok jag fick en känsla för att ditt barn behövde något att äta. Kanske diabetes eller problem med lågt blodsocker eller liknande. Ska det vara snacks =gott att stoppa i munnen, ja då är ägg inget bra alternativ.
 
Ok jag fick en känsla för att ditt barn behövde något att äta. Kanske diabetes eller problem med lågt blodsocker eller liknande. Ska det vara snacks =gott att stoppa i munnen, ja då är ägg inget bra alternativ.
Ett kriterie var ju att det kunde ligga länge i väskan och skvalpa runt, det blir nog inte så mysigt med ett ägg då. Inte någonstans stod det väl att det just skulle vara något gott.
 
Pizzasnurror? Håller förstås inte för långvarigt skvalpande men lär å andra sidan gå åt.
 
Äldsta barnet behöver något som kan ligga och skramla i ryggsäcken dag ut och dag in och tas fram vid behov. Något som är hyfsat nyttigt, inte katastrof för tänderna och alltså håller sig i rumstemperatur.

Nötter, frukt och godis går bort.

Jag har funderat på:
Linskakor eller kikärtskakor
Miniölkorv
Någon form av bars

Har ni fler idéer?
Du kan ju prova Huel. Jag provade lite bars och de var klart ätbara i mina mått mätt (vilket iofs inte säger så mycket alls, eftersom jag äter nästan vad som helst). Det är nyttigt, såvitt jag begriper, och går att förvara länge. Bars blir dock mos om de ligger underst i väskan.
 
Du kan ju prova Huel. Jag provade lite bars och de var klart ätbara i mina mått mätt (vilket iofs inte säger så mycket alls, eftersom jag äter nästan vad som helst). Det är nyttigt, såvitt jag begriper, och går att förvara länge. Bars blir dock mos om de ligger underst i väskan.
Man kan ha en liten ask!
 
Ok jag fick en känsla för att ditt barn behövde något att äta. Kanske diabetes eller problem med lågt blodsocker eller liknande. Ska det vara snacks =gott att stoppa i munnen, ja då är ägg inget bra alternativ.
Barnet behöver äta, blir inte mätt i skolan alltid, men glömmer. Så det får inte bli förstört om det inte äts upp. Vissa dagar behövs det ju inte heller men det är svårt att veta i förväg.
 
Barnet behöver äta, blir inte mätt i skolan alltid, men glömmer. Så det får inte bli förstört om det inte äts upp. Vissa dagar behövs det ju inte heller men det är svårt att veta i förväg.
Vi har samma problem, och att barnet glömmmer att äta medskickade snackset ;)

Kört med tuctuc, riskakor och russin som oftast. Men tar gärna också emot föer förslag... Med mkt petigt barn är det svårt dock!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 210
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag ska ha några kompisar på besök imorgon kväll. Vanligtvis brukar vi fika, men jag har tröttnat på att okynnesäta onyttigheter och...
2
Svar
29
· Visningar
2 579
Senast: miniea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Före sommaren konstaterade jag med en lite uppgiven suck att jag behövde göra en halvhalt i matintaget igen, för att stoppa upp den...
Svar
0
· Visningar
320
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp