Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

voltis

Trådstartare
Ja! Det är faktiskt redan dags för deltävling 3 i Melodifestivalen!

Tiden går fort när man har roligt! Och på lördag får vi höra 8 nya låtar som tävlar om en finalplats!

Här kommer lördagens deltagare:
Skriver nu direkt efter namnen en liten presentation, då det ännu en gång är en hel del namn man kanske inte känner igen!


1. Outtrigger – Echo
Låtskrivare: Outtrigger, Joy Deb, Linnea Deb, Anton Malmberg Hård af Segerstad
Metalgrupp som blev kända på Youtube för sin cover på förra årets vinnarlåt You. Helt ok tappning tycker jag, men har inte mkt övers för Metal. Men brukar vara lite snällare varianter i MF iof. Men känns kallt för mig!

2. EKO – Red
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Anna Lidman, Hannes Lundberg och Michael Ottosson
Vinnarna av "Svensktoppen nästa" och är en rätt ny grupp. Hon är tydligen musikalartist. Och låten är 80-tal och electro. Nja, vi får väl se!


3. Oscar Zia – Yes We Can
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och Hamed Pirouzpanah
Bara 17 år, varit med i Xfactor och förra året var han med på scenen till låten "Dansa Jalla Sawa". Ung och talangfull, alltid kul! Gissar på en favorit hos dottern som älskade Robin.

4. Shirley Clamp – Burning Alive
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Marcos Ubeda och Sharon Vaughn
Här är en återkommande artist som inte känns lika spännande som Sannas comeback. Hon är talangfull men hon brukar låta rätt likadan hela tiden. 6:e gången gillt?

5. State of Drama – All We Are
Låtskrivare: Göran Werner, Emil, Gullham, Sanken Sandquist och Sebastian Hallifax
Var med förra året och var då rätt okända. Men de gick till final och har kanske fått en del fans nu? Blev årets band förra året (MF webbpris).

6. CajsaStina Åkerström – En enkel sång
Låtskrivare: CajsaStina Åkerström
Känt namn som dock i mina ögon känns lite ospännande. Debuterar här men känns som att hon varit med många gånger. Dock svensk låt, icke att förglömma!

7. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin
Låtskrivare: Ace Wilder, Linnea Deb och Joy Deb
Då känns Ace lite mer fräsht och spännande. En glad låt, och det är ju aldrig fel! Men vet inte så mkt mer om henne!

8. dr. alban & Jessica Folcker – Around the World
Låtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson och Karl-Ola
Två välkända namn som knappt behöver ngn presentation. Jessica har varit med förr men inte lyckats, men kanske går bättre m Albans hjälp? Känns som det antingen faller platt eller toppar. Svårtippat!


Känns som en väldigt öppen omgång! Därmed även svårtippat!
Men ska man bara gissa så tror jag på Oscar till final i alla fall, kanske med State of Drama?
Sen tror jag på ngt välkänt namn till andra chansen tillsammans med ngn nykomling! Japp, så blir det! :D

Kommer sitta framför tv:n med dottern och provsmaka nya Marabou Oreos, men även ha lite lösgodis tror jag om dottern får välja :p
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Vi kommer sitta bänkade och har hittad de nya stjärnostbågarna;) Men annars har vi kört på tapas de sista gångerna. Lite av allt blandat.

Jag tror gissar på Oscar som har många röstningsfans och state of drama på gamla meriter till final.
Gissar på Echo och Shirley i andra chansen. men tjyvlyssnar på Fredag och återkommer med nya tips.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Ja i det här startfältet fanns inga givna favoriter O_o
Måste höra låtarna för att kunna bilda mig en uppfattning, återkommer på lördag... :p

Jag blev ju glad förra lördagen då Panetos gick vidare, jag gillar deras glada "kalypso-funk" men trodde inte att det skulle gå hem "brett" ;)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Kul!

Jag vet, som vanligt, inte särskilt mycket om de relativt okända artisterna.

Shirley Clamp gillar jag, men det känns som om det kan bli antingen jättebra eller jättedåligt, återstår att se.
Oscar Zia är jag inte så mycket för, State of Drama tyckte jag var jättetråkiga förra året. CajsaStina, tja, vem vet, kanske det kan gå bra? Jessica och Alban känns dåligt...
De andra har jag noll koll på.

Men ja, Shirley till final kanske? Tillsammans med ??

Vi äter middag vid kl 20, så blir mat och troligen inget snacks eller så, men vad vi ska äta till middag återstår att se:)


//r
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Gissar på Oskar till final och dr alban, men gissar på Cajsa Stina och state of drama till andra chansen efter att ha fuskat med minuten.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Jag har bara lyssnat lite snabbt på dem och fastnade för Oscar Zia och - Shirley Clamp! Rätt otippat.

Cajsa-Stina Åkerström sjöng grymt bra men låten lät lite anonym. Undrar om inte Ellen Benediktson knep den platsen.

Zia går nog till final - men Clamp riskerar nog hamna i andra chansen för det är en del svårtippade låtar med, t ex en vedervärdig hårdrockslåt. Åtminstone var den vedervärdig de 20 sekunder jag orkade lyssna.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Spännande att läsa era inlägg, ni som tjuvlyssnat!

Denna lmgång känns som den mest svårtippade men även lite som den...tråkigaste? Tror inte att årets vinnare finns i detta startfältet! Vad tror ni?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Vad jag tänkte när jag hörde de fyra-fem första låtarna var faktiskt Men hur tänker de? Det liknar inte ens avlägset något som nägonsin stått på scen i Eurovision ...

Dock tror jag att Sverige kan rösta Oscar Zia rätt långt.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Ja Zia är populär bland bådd småtjejer o killar, men nog även hos andra som följt honom sen xfactor.

Shirley är ju välkänd går nog hem hos de lite äldre... Om man inte tröttnat? Är låten typisk Shirley?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Nu fick jag lyssna igen ... :D

Nej, jag tycker nog inte det. Inte lika mycket svensktopp som hon brukar vara. Egentligen tycker jag nog att den låter mer som en ballad som en bunt olika länder hade kunnat ha i Eurovision, fast kanske i ett fräschare arrangemang än det här.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Zia går nog till final - men Clamp riskerar nog hamna i andra chansen för det är en del svårtippade låtar med, t ex en vedervärdig hårdrockslåt. Åtminstone var den vedervärdig de 20 sekunder jag orkade lyssna.

Haha tänkt vad olika man tycker, på mitt jobb var hårdrockslåten favoriten och då är vi väldigt blandade i musiksmak och åldrar :D Även jag själv håller på dom och Zia tror jag har en bra chans också. Senast oddsen jag kollade på låg Outtrigger och Zia bäst till
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Jag kommer titta ikväll men troligen med fördröjning på en kvart eller så. Jobbar 7.45-19 och ska till stallet efter det. Dessutom är det hockey ikväll som lär vara slut vid 20.15-tiden.
Har inga gissningar på resultatet men kommer nog inte aktivt heja på någon iaf.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Haha tänkt vad olika man tycker, på mitt jobb var hårdrockslåten favoriten och då är vi väldigt blandade i musiksmak och åldrar :D

Nu har jag läst tre olika krönikörer och alla tre håller den för kvällens bästa låt/given finalist. Tänk att så många kan ha så fel :angel:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Nu har även jag lyssnat.

Blev lite överraskad av Shirley Clamp som SJÖNG för första gången. jag tycker att hon pratsjunger för det mesta och har haft svårt att tåla henne. Men detta var OK. Fast inte mer än så.

Eko gillade jag. Såg henne i Så ska det låta och imponerades. Helt OK låt.

Men annars? Inget som satte sig vid den här korta lyssningen.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

*KL*

Sämsta deltävlingen hittills tycker jag...ingen given favorit, alla var dåliga.
Men den i särklass sämsta är Outtrigger (enligt mej då). Jag avskyr deras "groulande ?" :meh::cautious:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

*kl*

Män som envisas med att klä sig i kvinnokläder i "humorns namn", varför kan de inte bara erkänna att de gillar att klä sig i kvinnokläder?

Gillar Cajas-Stina.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 3!

Men vad höll redigerarna på med under hårdrockslåten? De skiftade kameror så jag blev fullständigt yr.
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 952
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 390
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 546
Senast: Lingon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 227
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp