MELODIFESTIVALEN 2016 - Andra Chansen

voltis

Trådstartare
Ja, vi har faktiskt redan sett alla årets bidrag! :eek:
8 st är klara till finalen, men det är fler som vill dit!

I andra chansen får vi se 4 dueller där vinnarna får ta de sista 4 finalplatserna.

Duellerna är redan lottade och de som möts är:

Duell1:

Panetoz – Håll om mig hårt
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Jakke Erixson, Pa Modou Badjie, Njol Badjie, Nebeyu Baheru

Molly Pettersson Hammar – Hunger
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Lisa Desmond, Anton Hård af Segerstad, Molly Pettersson Hammar

Duell 2:

Albin & Mattias – Rik
Låtskrivare: Albin Johnsén, Mattias Andréasson

Boris René – Put Your Love on Me
Låtskrivare: Boris René, Tobias Lundgren, Tim Larsson

Duell 3:

Isa – I Will Wait
Låtskrivare: Anton Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb, Nikki Flores

SaRaha – Kizunguzungu
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sara ”SaRaha” Larsson, Arash Labaf

Duell fyra:

Dolly Style – Rollercoaster
Låtskrivare: Thomas G:son, Peter Boström, Alexandra Salomonsson

Samir & Viktor – Bada nakna
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov

Nu har vi ju hört alla låtarna, så det är ju superlätt att tippa vinnarna, och komma med era egna önskningar! ;)
 
Vad jag tror:

Duell 1 - Panetoz
Duell 2 - Mattias/Albin
Duell 3 - Isa
Duell 4 - Samir/Victor

Och när jag tänker efter så blir jag rätt nöjd om det även blir så!

Panetoz - Molly : Jag har svårt för denna Molly med och jag gillade inte låten. Panetoz leverarar show och fest!
Mattias/Albin - Boris : Här gillar jag båda låtarna, så bli nog nöjd vem som än tar hem det. Men hört Rik med på radion så den har fastnat lite mer.
Isa - Saraha : här spelar det ingen större roll då jag inte fastnade för ngn av låtarna, men ingen av dom är dålig eller!
Dolly Style - Samir/Victor : lite pest eller kolera här. Dollys sjöng surt och Samir/Victor hade lite småpinsam låt...
 
Vi tror:
Panetoz
Boris
Saraha
Dollystyle

Jag gillar dock inte upplägget med dueller speciellt inte när två bidrag som drar samma lyssnare duellerar mot varandra.
 
Såhär skulle jag önska att det blir:
1. Panetoz (kan inte med Molly och gillade inte låten)

2. Boris Rene (lite småskön låt. Kommer inte ens ihåg Albins och Mattias låt)

3. SaRaha (glad låt, Isas kändes trist och så himla tillgjord i scenspråket)

4. Samir & Viktor (ja, pest eller kolera)
 
Panetoz - Molly: Hoppas trots allt på Panetoz eftersom jag har så otroligt svårt för Molly PH.
Mattias&Albin - Boris: Min röst får gå till Boris eftersom jag inte klarade av hiphop-rap-tramset i Mattias&Albins låt.
Isa - Saraha: Ingen av låtarna sa klick så det spelar faktiskt ingen roll alls.
Dolly Style - Samir&Victor: Verkligen pest eller kolera! Måste jag välja ett bidrag så får det bli Samir&Victor eftersom den åtminstone var lite festligare och inte bara patetisk.

Vad jag tror, hmm, Panetoz, Boris, Saraha och Samir&Victor.
 
Såhär skulle jag önska att det blir:
1. Panetoz (kan inte med Molly och gillade inte låten)

2. Boris Rene (lite småskön låt. Kommer inte ens ihåg Albins och Mattias låt)

3. SaRaha (glad låt, Isas kändes trist och så himla tillgjord i scenspråket)

4. Samir & Viktor (ja, pest eller kolera)
+1 på det här, exakt samma som mina önskningar :D
 
Alltså jag är bjuden på en bröllopsfest nästa lördag med start klockan 20 :o Hur tänker man då?! Nåja, jag har ju appen ...
 
Alltså jag är bjuden på en bröllopsfest nästa lördag med start klockan 20 :o Hur tänker man då?! Nåja, jag har ju appen ...

Så GÖR man bara inte! :eek:
Tur att det bara var andra chansen, till o med jag hade överlevt! Hade det varit finalen däremot... :nailbiting:
 
Spontant så är min första tanke "fy på dig Björkman som ställt upp det så att flera av de som borde gå vidare åker ut :rage:"...

Duell 1, där kommer säkert Molly att knipa platsen (helt obegripligt att hon ens gick till andra chansen, men är man med i den heliga klanen så är man...). Panetoz borde gått till final direkt :angel::D
Duell 2, två dåliga där ingen borde gå till final... :meh:
Duell 3, Samma upplägg som duell 1 :mad:. Isa går säkert vidare medans Sahara är den bästa låten ;)
Duell 4, där ska alla barn behöva välja... vi vuxna bara kräks :p
 
Jag vill ha Panetoz, Boris, SaRaha och Samir&Viktor vidare. När det nu ska va dessa dåliga dueller. Utan dueller hade jag bytt ut Samir&Viktor till Isa.


//r
 
Här är några ganska (för mej) enkla dueller :p

1 Panetoz, inte min stil alls men BETYDLIGT bättre än Molly
2 Boris eller Rik HMMM ... Kvittar ... Ingen är bra men de är lika tråkiga
3 Isa ... Gillade den låten så vill ha den vidare...
4 Samir och Viktor.. Den "sitter ju"... Spelas redan flitigt på radio.. Dollysarna :yuck:

Tveksamt om jag kollar... Har ju liksom redan sett dom så nää
 
Tycker duellen är helt värdelöst, hade varit mer rättvist om andra chansen hade samma upplägg som de tidigare 4 deltävlingarna.
Men jag tror följande.

1. Panetoz (kan inte med Molly och gillade inte låten)

2. Boris Rene (har lyssnat på den på Spotify och helt ok låt. Den andra gillar jag inte)

3. SaRaha (glad låt dottern bara älskar den, dansar och sjunger med., Isas låt är bra men gillar inte uppträdandet )

4. Samir & Viktor (i denna duellen är dotterns två favoriter vill att båda går vidare.)


Tycker vi kan påbörja en finaltråd snart.
 
1panteoz älskar deras show man blir glad!

2. Rik

3. Iza skulle gått direkt till final

4. Viktor och Samir. Dolly sjunger för falskt för mig.
 
Alltså, jag kommer bli på så löjligt bra humör av att se Ola Salo igen att själva resultaten nog kvittar :angel: Meeen jag hoppas att det blir såhär:
Panetoz, Albin & Mattias, Saraha, Dollystyle. Den enda jag gillar av dem är Saraha.
 

Liknande trådar

Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
12 988
Senast: voltis
·
Äldre Ni har väl inte fått nog redan?? Två deltävlingar avklarade, troligen har vi ännu ej hittat vår vinnare, så varför inte köra igång...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
6 891
Senast: tanten
·
Äldre En deltävling i årets MELODIFESTIVAL avklarad, dags för nr 2!! :banana::banana::banana: Förra veckan fick vi se Ace W och Robin B ta de...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
6 390
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp