MELODIFESTIVALEN 2016 - FINALEN

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får snart se vem som vinner MELODIFESTIVALEN 2016!


:banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana:


Och de tävlande på lördag, på Friends arena i Solna, är:

  • Panetoz – Håll om mig hårt
    Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Jakke Erixson, Pa Modou Badjie, Njol Badjie, Nebeyu Baheru
  • Lisa Ajax – My Heart Wants Me Dead
    Låtskrivare: Linnea Deb, Joy Deb, Anton Hård af Segerstad, Nikki Flores, Sara Forsberg
  • David Lindgren – We are Your Tomorrow
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sharon Vaughn, Gustav Efraimsson
  • SaRaha – Kizunguzungu
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sara ”SaRaha” Larsson, Arash Labaf
  • Oscar Zia – Human
    Låtskrivare: Oscar Zia, Victor Thell, Maria Smith
  • Ace Wilder – Don't Worry
    Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Anton Hård af Segerstad, Ace Wilder, Behshad Ashnai
  • Robin Bengtsson – Constellation Prize
    Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Mark Hole, Martin Eriksson
  • Molly Sandén – Youniverse
    Låtskrivare: Molly Sandén, Danny Saucedo, John Alexis
  • Boris René – Put Your Love on Me
    Låtskrivare: Boris René, Tobias Lundgren, Tim Larsson
  • Frans – If I Were Sorry
    Låtskrivare: Oscar Fogelström, Michael Saxell, Fredrik Andersson, Frans Jeppsson Wall
  • Wiktoria – Save Me
    Låtskrivare: Jens Siverstedt, Lauren Dyson, Jonas Wallin
  • Samir & Viktor – Bada nakna
    Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov
Vi alla har ju redan hört låtarna innan, så nu är det bara att gnugga geniknölarna och komma fram med era listor: vad tror ni, vad VILL ni, vad tycker NI??? :D
 
JAG ÄR REDO!

Bäst tycker jag om Panetoz, SaRaha, Wiktoria och Samir & Viktor (:o). Tyvärr tror jag väl ingen av dem vinner, men det hade varit sjukt coolt om Panetoz eller SaRaha hade gjort det :D
 
Jag var länge rädd för att årets melodifestival skulle bli slätstruken och att vi inte skulle hitta ngn bra kandidat till vinsten... Men varje deltävling dök det ändå upp ett par guldkorn... helt ok låtar, vissa fantastiska, vissa som växt efter ett par lyssningar...
Och jag kan nu säga att finalen faktiskt är stark!!
Nej vi har ingen superhitvinnare som kommer ta ESC med storm med det samma.. Ingen Loreen eller Mån Z. Men vi har ett startfält med många duktiga artister, men bra låtar! Alltså låtar som iaf jag gärna lyssnar på i bilen om och om igen! Det finns kanske ngt skämsnummer (host Samir host Viktor), men jag tycker faktiskt inte ILLA om ngn av låtarna, och det händer inte ofta!

OCH det viktigaste: jag tror det kommer bli en superjämn final!! Vi har flera artister som kommer slåss om samma röster... och det kan bädda för både en skräll eller att väldigt många tittare ändå kommer vara nöjda. Den känslan har jag!

Så, att göra en lista är supersvårt... jag kommer suga på den karamellen lite och återkommer! ;)
 
Jag hejar nog på Saraha. De andra tycker jag lite olika om. Några har jag glömt bort, några får mig att somna och när sista låten kommer, då lovar jag att stänga av ljudet på tvn ;)
 
Jag tror att en av anledningarna till att jag gillar Samir och Viktor kan vara att jag blir väldigt ytlig och axelfixerad när de klär av sig. Billiga trick :(

(Jag skäms lite för att erkänna det men jag tycker att Samir är skitsnygg. Kanske kan vara för att jag inte har sett PH, men vem vet.)
 
Woop woop jag längtar!
Ska bli spännande att se hur det slutar. Det känns ändå som att det är dom bästa som gått till final.
 
Jag är helt betagen av Frans! Hoppas verkligen att han inte blir för nervös utan lyckas sjunga som den version som finns på Spotify, den är sjukt bra! :love: Men jag ser ingen självklar vinnare i år. Det är många bra låtar med de flesta är mediokra, inget som står ut direkt.
 
Den bästa låten är oscars human men tycker han är lite omogen att ta den till ESC. Men helt klart bäst.

Jag kommer rösta på samir och viktor bara för att jag kan hela låten och den är så dålig :o:o:o
 
Bettingbolagen tror på Frans men då är vi rökta. Han blir nästa Anna Bergendahl - hela Sverige går i brygga över en söt ungdom som sjunger en spröd sång, och resten av Europa går och pinkar.

Den som haft bäst chans röstade vi ut i lördags. Isa. Hennes överdrivna dramanummer var den enda som kunnat matcha ukrainska eldslukare och moldavisk cancan.

Hoppas internationella juryn räddar oss från Frans, som de gjorde med Yohio. Jag undrar om inte de väljer Molly Sandén. Fast själv håller jag nog på Robin B.
 
Senast ändrad:
Jag hejar på David Lindgren men blir inte ledsen om Robin Bengtsson eller Frans vinner.
Lisa Ajax, Oscar Zia, Saraha, Ace Wilder, Boris René och Panetoz är för mig blaha-bidrag.
Wiktoria var tjatig så den går bort.
Molly Sandén är tyvärr både tjatig och skrikig så den kan få komma sist. Och ja, Samir & Viktor är skräp rent musikaliskt men jag blir åtminstone lite peppad av själva musikslingan.
 
Har två favoriter
1)Jag hoppas på Robin Bengtsson :) dock mycket slätstruken studioinspelning :eek: livefamträdandet såååå mycket bättre!
2)Men gillar även Ace Wilder mycket! Tycker den är bra även när man lyssnar på den även om framträdandet också är något extra

3 som jag också gillar och överlever om nån av dem råkar vinna
Oscar Zia - bra låt!
Molly Sandén - sjunger jättebra
Lisa Ajax låt är riktigt bra den med :) liksom Lisa själv

OK( men inte med i toppen)
Wiktoria sticker ut lite både med sångens countrytouch och framträdandet.
SaraHa ok låt men ingen vinnare för mig

De som inte borde ha med tätstriden att göra ( enligt mig)
Samir& Viktor fastnar i huvudet med- men ska inte vinna.....
Panetoz - njaä inte riktigt min melodi
Inte heller Boris är i mina ögon en vinnarkandidat
Daniel Lindströms låt är bättre när man lyssnar på den än när man ser honom framföra den

Min förhoppning om vem som INTE vinner:
Inte lika nöjd om Frans vinner:crazy: . Alltså låten har en catchy melodislinga men stör mig enormt på det udda uttalet och för att inte tala om banala texten....
 
Kändes som ett lite halvsvårt år i år, och jag vet inte riktigt vem jag själv tycker bäst om, eller vem Sverige borde skicka.. Ska jag gå efter vilka låtar jag har haft i huvudet så är det helt klart Robin, Molly, eller Samir&Viktor. Men vi kan ju skippa de sista :angel:
 
Har två favoriter
1)Jag hoppas på Robin Bengtsson :) dock mycket slätstruken studioinspelning :eek: livefamträdandet såååå mycket bättre!
2)Men gillar även Ace Wilder mycket! Tycker den är bra även när man lyssnar på den även om framträdandet också är något extra
+1 på allt citerat!!!

Robins låt är 1000 gånger bättre live och jag hoppas han vinner eller kanske Ace men jag tror det finns stor risk att Frans vinner.

Frans var ok jag skulle inte grina om han vann men inte jubla heller
 
Mina favoriter är nog
Robin Bengtsson
Ace Wilder
Panetoz

och Frans är med på ett hörn --> om det stod mellan Molly och Frans till exempel så vill jag att Frans vinner även om jag hejar mer på mina tre favoriter

Boris låt var också bra!! Skulle inte ha något emot om han vann heller tror jag

Vi får se hur det går!!! Även om Frans spås ta hem segern så känns det ändå lite öppet och som om det kan skrälla till

Ingen given vinnare i år för mig...... Absolut ingen Euphoria i det här startfältet men ok ändå
 
Jag vill att Oscar ska vinna.

Vinner inte han blir jag ledsen och mest ledsen blir jag om Frans eller Samir & Viktor vinner tror jag.

//r
 
Mitt önskeresultat :

1 Frans ... Japp har även hört de andras låtar men den här ligger fortfarande bäst till :heart
2 Oscar ... Studioversionen är så mkt bättre än det han gjorde live... Kommer han "dit" kan han slå Frans.
3 David Lindgren ... Också riktigt bra studioversion men njae...
4 Molly ... STOR låt men ändå inte så den räcker ända fram
5 Lisa Ajax ... Tror inte den slår Mollys men de kan lätt byta plats...
6 Robin ... Tror många som röstade på honom hellre röstar Frans ;) Eller jag hoppas på de ;)
7 Wiktoria ... Cool scenshow.
8 Panetoz ... Egentligen bättre än placeringen men låtarna innan är inte så mkt sämre
9 Saraha ... inte min kopp te alls... Katchy låt men scenkläderna :crazy:
10 Boris ... Inte min kopp te heller
11 Samir och Viktor ... Jodå jag gillar låten men...
12 Ace Wilder .. Boooring

Sen TROR jag inte det kommer sluta så ... men skulle inte bli ledsen :p
 
Konstig final tycker jag, ingen låt är en vinnare men alla är P4-vänliga :angel:

Jag tycker bäst om Panetoz, Saraha och Frans (studioversionen).
 
Som alltid tycker jag annorlunda när jag bara hör låtarna än när jag såg dem också.
Med bara ljud så föll jag hårt för Frans låt.

Sedan gillar jag Panetoz som grupp och fenomen och låten kommer att sjungas överallt hela sommaren men i toppstriden...nä... Ace Wilder är cool och jag gillar låten.

Mer vet jag inte. Mer än att jag skäms så jag rodnar när jag hör och ser Samir och Viktors elände.
 
1 Frans ...jag tror han vinner, gillar låten. Men tror inte det kommer gå bra i esc.
2 Oscar ... Gillar låten men tror Oskar inte är redo att vinna.
3 Wiktoria ... Cool scenshow. Bra låt, tror hon skulle kunna funka i Esc
4 Ace Wilder ..Gillar henne som artist, men låten är ingen som sätter sig direkt.
5 Saraha ... Dotterns ena favorit, trallvänlig. Hade velat veta vad den handlade om.
6 Samir och Viktor ... Dotterns storfavorit, jag gillar låten och kommer på mig själv att sjunga med.
7 Lisa Ajax ... Gillar artisten bättre än låten.
8 Robin ...Tycker låten är ganska tråkig
9 David Lindgren ... helt ok
10 och 11 8 Panetoz eller Boris ...hel ok
12 Molly ... tycker låten är aldeles för lik många andra låtar för att jag ska ta den på allvar.

Detta är vad jag tycker.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 774
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 156
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 009
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 397
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp