MELODIFESTIVALEN 2017 - Andra Chansen

voltis

Trådstartare
Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana:

Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren, men reglerna är de samma som förra året:
Två låtar duellerar mot varandra och vinnaren i duellen går till final.
Enkelt!

De som tävlar i duellerna är:



Andra chansen: Linköping 4 mars

DUELL 1:

de-vet-du-jpg

De Vet Du

the-fooo-conpirasy-jpg


FO&O


DUELL 2:

axel-schylstro-em-jpg

Axel Schylström
lisa-ajax-jpg

Lisa Ajax


DUELL 3:

boris-rene-jpg

Boris René
dismissed-jpg

Dismissed
http://www.svt.se/melodifestivalen/artister/2017/dismissed/
DUELL 4:

anton-hagman-jpg

Anton Hagman
loreen-jpg

Loreen
http://www.svt.se/melodifestivalen/artister/2017/loreen/
http://www.svt.se/melodifestivalen/artister/2017/loreen/
VAD TROR NI??
VAD VILL NI??
:bump::bump::bump::bump:
 
Jag försöker mig på en tippning!

Duell 1: De vet du
Tror den har fastnat hos fler tittare, bredare publik?
Mig spelar det inte så stor roll, men dottern gillar De vet du så får hålla lite på dom då hehe.
Foooos låt är dock bättre som låt.

Duell 2: Axel
Blir en jämn duell tror jag, men tror Axel berört fler tittare. Ajax har varit med förr men låten är inte lika bra som den förra. Hoppas på Axel personligen också.


Duell 3: Dismissed
Boris gick till final senast, men en med catchy låt. Dismissed är lite annorlunda, och personligen gillade jag verkligen rösten! Ev att de kan kännas lite "för mkt", då är Boris mer lättsmält.


Duell 4: Loreen

Hon måste väl ändå sägas vara förhandsfavoriten, inför mello. Många chockade att hon inte gick till final, men frågan är om det är för att folk "glömde" rösta eller om låten var allt för tung för mello? Många förväntade sig nog en ny Euphoria men fick ngt helt annat.
Och en stor målgrupp som inte röstar på Loreen är nog barnen. Dottern gav tummen ner efter bara en liten stund. Fantastisk artist, men finns en risk att Anton överraskar och vinner! De är verkligen helt olika varandra dessa två duellanter.
 
Duell 1: Typ pest eller kolera. :D Måste jag välja säger jag smågrabbarna. De dansade iaf synkat. Vilka mellopubliken gillar mest är svårt att avgöra. Flickidoler med tråkig låt eller youtubekändisar med dålig låt? Hmm.

Duell 2: Solklart Axel för mig. Står inte ut med Ajax tyvärr. Pushad in i musikvärlden tidigt, drillad, "proffsigt" upplärd och har vuxit upp i talangjaktsvärlden. Ja hon har sångteknik men saknar allt annat. Är bara en produkt (hej objektifiering! Nejmen jag hoppas ni fattar vad jag menar) och känns inte som att hon kan utvecklas mer. Axel är en oslipad Danny-kopia men inte på det billiga sättet. Diggar honom. Lite tjatig låt men den får mig att ofrivilligt sittdansa lite.
Vad mellopubliken tycker om dessa två är ju omöjligt att säga.

Duell 3: Hade hellre sett Boris i final än någon från duell 1, men Dismissed är bättre. Har med Hearts Align på min topp fem från i år. Älskar både bandet och låten. Sångaren är fantastisk på alla sätt när han sjunger. :love:
Återigen omöjligt att säga vilken låt som går hem bäst i mellosoffan. Boris är svängig som vanligt. Är Dismissed för udda? Vi får se. :nailbiting:

Duell 4: Jag både tror och hoppas att Loreen tar detta. Gör hon inte det kan vi börja snacka fiasko. Statements är fantastisk på sitt eget magnifika sätt och jag hoppas den går hem bättre nu när folk fått lyssna in sig på den.
Antons låt minns jag tyvärr inte. Minns en nervös grabb med egovideo som enda "show". Nä.
 
Jag tror FO&O, Lisa, Boris & Loreen men som alltid när det gäller "Mello" kan allt hända ;) .
Jag känner mig mest spänd över fjärde duellen, Anton har ju en betydligt mer lättsmält och trallvänlig låt än Loreen. "Statements" tycker jag är grym på alla sätt, den känns väldigt nymodig men också långt utanför normen för Melodifestivalbidrag. Jag hoppas att folk inte dömt ut låten och uppträdandet efter en lyssning/tittning utan tar den här veckan och lyssnar på låten och ser scenframträdandet igen. Låten växer ju mer man hör den.

Gällande de andra duellerna så känns det som att första duellen riktar sig till en yngre publik så där känns det lite "hugget som stucket" vem som står som vinnare. Det Vet Du upplever jag vara årets Samir & Viktor, Jean Banan etc., ett lättsmält lite småtramsigt bidrag som säkert kan gå hem bland den yngsta publiken medan FO&O säkert tilltalar de som är i yngre tonåren.

Axel vs. Lisa, där går jag mest på popularitet och att Lisas låt hunnit nötas på radion en hel del sen hon gick till andra chansen, folk kommer känna igen den men säkert finns de dem som stör sig på att hon sjunger "fuck" i ett familjeprogram :angel:.

Boris vs. Dissmissed tror jag folk kommer rösta på det kända före det okända, de flesta kommer nog ihåg Boris från förra årets Mello och jag tror Dissmissed kommer upplevas för udda och konstiga när de ställs mot honom.
 
Åh! Vad jag vill är det här:
1, De vet du (de är ju så löjliga att det blir skrattretande. Jag hade hysteriskt kul när de var på scenen förut)
2, Öhm... Axel tror jag. Bryr mig ärligt talat inte jättemycket.
3, Dismissed. (Jag gillar dem verkligen! Jag brukar kunna älska sådant som andra ser som "för mycket" eller "för konstigt" :angel: )
4, Loreen (minns inte ens den andra. Önskar bara att Loreen kunde lära sig artikulera.. är fortfarande nyfiken på vad hon faktiskt sjunger)
 
1. FOO. Tycker fortfarande att män i 30 års åldern i en leksaksbil är oerhört pinsamt.
2. Axel helt klart! Gillade hans låt väldigt mycket!
3. Boris.
4. Loreen! Hur kunde hon inte gå till final direkt?! :nailbiting: :arghh:
 
Jag både tror och tycker
FO&O
Axel
Boris
Loreen

Sen tror jag att Nano vinner finalen med en övertygande majoritet.
 
Jag hoppas på FO&O, Axel, Dismissed och sen är det väl ok om Loreen går vidare, bara hon inte vinner. Jag tycker inte att det var en bra låt, helt enkelt.
 
Jag både tror och tycker
FO&O
Axel
Boris
Loreen

Sen tror jag att Nano vinner finalen med en övertygande majoritet.

Jag tror precis som du. Jag önskar att både Dismissed och Boris kunde gå vidare (tror Boris, önskar Dismissed).

I finalen hoppas jag att Nano vinner! Eller Ace Wilder eller Mariette.
 
Tycker och tror (eftersom alla säkerligen har samma smak som jag :D)
FO&O
Axel
Dismissed
Anton (sorry Loreen, jag har lyssnat på låten på Spotify men fattar verkligen inte grejen)
 
Alltså jag lyssnade om alla hittills klara finalbidrag idag. Nu känner jag mig inte alls lika säker längre på att Nano tar hem finalen. I mitt minne var låten mkt starkare.

Fast jag går händelserna i förväg nu. Kom precis på att tråden inte ska handla om finalen. :angel:
 
Jag drömde att jag klickade på ett youtubeklipp med Loreen - Statements och en heeeelt annorlunda låt spelades upp, texten och melodin stämde inte,man kunde bara vagt ana att det var den låten i grunden. Hon hade alltså fått ändra på sitt bidrag och jag kände sån besvikelse för nu var det bara en dussinlåt. Vaknade sen och kunde pusta ut över att det bara varit en dröm men det är fasen illa när man till och med börjar drömma om Melodifestivalbidrag, haha :D
 
Jag skiter i allt, bara Loreen går vidare. Skärp er nu för fan, svenska folk.
jag håller med dig!
Så, jag får nog fan ta och kamma till mig och rösta för första gången i år....
För, som jag ser det så behöver man ha något som sticker ut och får folk att reagera för att vinna Eurovision. Och jag har svårt att tänka mig att någon av de andra trallvänliga låtarna gör det.
(eller jo, Jon Henriks låt sticker ut också, men jag är inte säker på om resten av Europa förstår det... )
 
Jag ska jobbar med produktionen ikväll, och jag hade inte tackat ja till det om inte Loreen var med. Jag har inga planer på att vara ledig när finalen går, så faen ta er om ni inte röstar på henne!
 

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 820
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 657
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 336
Senast: voltis
·
Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 035
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp