Melodifestivalen 2019 - Andra Chansen

voltis

Trådstartare
Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello!
:banana::banana::banana:
Det är som vanligt dueller, och det brukar väcka heta känslor hemma i sofforna, då det nu för tiden bara är fyra dueller, där vinnarna i varje duell går direkt till finalen, och förlorarna åker ut.

Orättvist enligt vissa, men jag tycker det är ett rätt roligt upplägg. Visst, ibland kan två av ens favoriter få mötas, men det är ju ändå i slutändan bara en låt som kan vinna ;)

Årets dueller i andra chansen ser ut som följer:

Andreas Johnson mot Anna Bergendahl

Vlad Reiser mot Nano

Martin Stenmarck mot Lisa Ajax

Rebecka Karlsson mot Arvingarna

Så vad tycker ni om detta, vilka är era favoriter och vilka tror ni går vidare??
 
Den första är jag kluven inför. Jag föredrar Andreas Johnsons röst och jag har lite svårt för Anna Bergendahls. Men, jag tycker att Annas låt är bättre. Jag har inte bestämt mig. Tror att Bergendahl tar det.

Den andra är solklar: Vlad Reiser och hans låt är verkligen inte min stil och vem som helst som hade mött honom i en duell hade fått min röst. Nano ska inte ha nån chans i finalen. Låten är för svag och mot nästan vem som helst hade jag röstat mot Nano men i den här duellen får han min röst utan tvekan. Osäker på vem som går vidare.

Den tredje: Heja Martin Stenmarck! Jättebra låt! Lisa Ajax sjunger fantastiskt men låten är för tråkig. Tror dock att Lisa Ajax går vidare tyvärr.

Den fjärde: :banana:"I do, I do, I do" :banana: Mitt guilty pleasure nu! Så härlig! trots att jag inte gillar dansband alls egentligen. Tyckte inte om Rebecka Karlssons låt. Och biten i refrängen som låter exakt som en bit i "Let it go" från Frost stör mig. Tror att Arvingarna går vidare.
 
Så här tänker jag:

Andreas Johnson mot Anna Bergendahl
Jag gillar verkligen Andreas röst och sound, medans Annas låt är starkare. Så jag är väldigt kluven!
Får se vad jag känner när de framför sina låtar igen live.
Tror: Anna
Hoppas: pass

Vlad Reiser mot Nano
Dottern är eld och lågor över att en Yoooutuuber är med, själv tycker jag inte Vlad är bättre än Nano, som har en svagare låt än sist, men den har växt när jag hört den några gånger.
Tror: Nano
Hoppas: Nano

Martin Stenmarck mot Lisa Ajax
Kort och gott, jag klara inte av Martin. Heja Lisa!
Nä men Lisas låt har något där, som gör den till en av de starkaste balladerna i år, samtidigt som det ändå saknar ngt. Men jämfört med Martin är den fantastisk! ;)
Tror: Lisa
Hoppas: Lisa

Rebecka Karlsson mot Arvingarna
Jag gillar Rebecka! Låten är också bra, hört den ett par ggr nu och den växer verkligen! Arvingarna är jätte trallvänligt och går nog hem i stugorna. Så denna duell är svårtippad!!
Tror: Arvingarna
Hoppas: Rebecka
 
Årets dueller i andra chansen ser ut som följer:

Andreas Johnson mot Anna Bergendahl

Vlad Reiser mot Nano

Martin Stenmarck mot Lisa Ajax

Rebecka Karlsson mot Arvingarna

Så vad tycker ni om detta, vilka är era favoriter och vilka tror ni går vidare??

I första duellen både tror och hoppas jag att Anna Bergendahl går vidare mot Andreas Johnson
Anna borde gått direkt till finalen redan från början - tycker jag då:p

Andra duellen tycker jag faktiskt att Vlad Reiser ska ta hem :angel: Modern låt som behövs i finalfältet , Nanos låt känns som Hold on 2.0

Tredje duellen ska solklart Lisa Ajax gå vidare ifrån även om jag tycker att Martins låt vuxit mycket när man hört den allt eftersom. Det hörs att det är en Uno Svenningsson- låt och hade Uno sjungit den så hade jag nog hållit på den:cool:

Fjärde duellen så ska Arvingarna gå vidare! En låt som inte bara har en Abba-låt som sin namne utan också
vibbar av Abba-soundet i övrigt och det svänger som sjutton!! :bump::bump::bump:
Men Rebecka är bra- hade förtjänat en plats i finalen hon med faktiskt

De 4 jag helst velat haft i final av dessa 8 hade varit:

Anna Bergendahl
Lisa Ajax
Arvingarna
Rebecka
 
Korta svar.
Första duellen är Andreas vinnare i min värld. Trots att jag inte ens gillar honom, men jag är allergisk mot Annas extrema vibrato.
Andra duellen måste Nano ta hem. Den andra tomten är inget annat än ett skämt, enligt min uppfattning.
Tredje duellen måste jag heja på Martin, även om låten är rätt intetsägande. För jag tycker det är bedrövligt med en vacker ballad av en sångerska med maffig röst - och texten mumlas fram värre än när Loreen fick som mest kritik av Idoljuryn, när det begav sig. Det gick inte att urskilja ett enda ord innan första refrängen. Och inte sen heller, utöver refrängerna... Jag gillar Martin som sångare, men kan han inte få en riktigt bra låt av någon??
Sista duellen har jag ingen aning. Arvingarna är ju klämkäcka, eller nåt. Den andra minns jag inte ens...
 
Eftersom alla låtarna skulle få mig att byta kanal på radion, så har jag ingen låt jag hoppas på.

Andreas, Nano, Martin och Arvingarna tippar jag på.
 
Andreas Johnson mot Anna Bergendahl
Jag gillar Andreas mer än Anna men gillar Annas låt mer än Andreas.:angel: Såatte, vem som får gå vidare, tror dock Anna kommer gå vidare

Vlad Reiser mot Nano
Tror och hoppas på Nano även om låten inte är särskilt bra. Vlad var ju sämst så oavsett vem som varit mot honom hade jag hejat vidare.

Martin Stenmarck mot Lisa Ajax
Svårtippat men tror att Lisa kommer gå vidare. Känner att det kvittar för min egen del, gillar ingen av dem.

Rebecka Karlsson mot Arvingarna
Tror och hoppas på Arvingarna, den var ju lätt att komma ihåg iaf:D
 
Vad jag minns är inte Bergendahls låt så rolig heller.
Har inte bestämt mig för vilken jag ska rösta på.
 

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 027
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 519
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 550
Senast: Scata
·
Äldre Känner att vi redan nu behöver starta denna tråden, den stora tråden om : Melodifestivalens andra chansen! :banana::banana::banana: Det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 369
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Min sambo mår dåligt av hunden
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp