Melodifestivalen 2019 - deltävling 3

voltis

Trådstartare
Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana:

På lördag tävlar:

LEKSAND – DELTÄVLING 3
1. The Lovers Of Valdaro – Somebody Wants
Låtskrivare: Peter Boström, Thomas G:son, Erik Høiby

2. Dolly Style – Habibi
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Palle Hammarlund, Robert Norberg

3. Martin Stenmarck – Låt skiten brinna
Låtskrivare: Uno Svenningsson, Tim Larsson, Tobias Lundgren

4. Lina Hedlund – Victorious
Låtskrivare: Melanie Wehbe, Richard Edwards, Dino Medanhodzic, Johanna Jansson

5. Omar Rudberg – Om om och om igen
Låtskrivare: Omar Rudberg, Johan Lindbrandt, Robin Stjernberg, Jens Hult

6. Rebecka Karlsson – Who I Am
Låtskrivare: Rebecka Karlsson, Anderz Wrethov, Henric Pierroff

7. Jon Henrik Fjällgren – Norrsken
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Niklas Carson Mattsson, Jon Henrik Fjällgren

Jag kommer med mina tips senare ikväll, men tippa gärna! :D

Nu kööööör vi! :bump::bump:
 
1. The Lovers Of Valdaro – Somebody Wants
Bästa P4 nästa bidraget hittills! Kan kanske, eventuellt nosa på en biljett till andra chansen?

2. Dolly Style – Habibi
Som vanligt är detta fullständigt vedervärdigt. Min dotter älskar det, jag avskyr det. Men det är nog den bästa låt de tävlat med hittills.

3. Martin Stenmarck – Låt skiten brinna
Jag gillar Martin Stenmarck. Jag gillar hans röst. Låten är bra. Det hörs att Uno Svenningsson skrivit den. Kommer säkert gå bra på radion men inte i Mello.

4. Lina Hedlund – Victorious
Hon är härlig! Låten är en festlåt! Kan gå vidare men kan åka ut.

5. Omar Rudberg – Om om och om igen
Märkligt. Reggae, spanska ibland sägs det... röda chaps i lack... inte en typisk mellolåt. Inte en typisk låt överhuvudtaget. Ska bli intressant. Svårtippat!

6. Rebecka Karlsson – Who I Am
Bra, kompetent, låter som en typisk låt som idol-vinnaren får sjunga. Borde gå direkt till final. Minns den inte riktigt. Lyssnade på snuttarna tidigare idag och har redan glömt den.

7. Jon Henrik Fjällgren – Norrsken
Jag tycker verkligen inte om honom. Har ogillat alla hans låtar hittills väldigt mycket!!! Jag hade alltså inga höga förväntningar. Men den är ännu vedervärdigare än jag någonsin kunnat föreställa mig!! Den lilla snutten man får höra låter som en dålig Kalle Moraeus-låt kombinerat med jojk till melodin av Axwell & Ingrosso's "Sun is shining" kryddat med lite stölder från Avicii.

Markus Larsson skriver så här om den:

"Att lyssna på låten ”Norrsken” är som att sakta sänkas ner i en isvak av mörk och bitande förtvivlan.

Man kan inte fly. Man kan inte skrika. Man kan inte hålla för öronen. Man kan bara huttra och översköljas av en serie av mer eller mindre allvarliga brott mot god och sansad musiksmak."

Jag kan inte annat än hålla med honom till 100% Men av någon outgrundlig anledning så älskar tillräckligt stora delar av svenska folket honom så han hade nog kunnat stå still och tyst rätt upp och ner och ändå gå direkt till final. Jag hoppas innerligt att jag har fel men jag tvivlar på det.

Svagt startfält den här veckan efter de två tidigare veckornas fantastiska startfält!
 
Jag gissar Jon Henrik och Lina till final
Dolly och Lovers till andra chansen.
När jag tjuvlyssnade på lina så trodde jag för en stund på vinst
Men när jag tjuvkikade så gillar jag inte scenerna jag såg
 
Jag tror att Jon Henrik och Rebecka går till final och att Dolly Style, Lina, Omar och Lovers slåss om biljetterna till andra chansen.
 
Alltså, Lovers of Valdaro, jag älskar låten! :love: Så den kommer antagligen sluta sist, kombinationen elektroniskt och åttiotal har ju inte rosat tävlingen direkt :D

Men det känns svårtippat i övrigt. Rebecka kan nog gå till finalen, kanske Omar pga karisma? Men jag tror inte vi hittar slut-vinnaren den här veckan direkt.
 
Alltså, Lovers of Valdaro, jag älskar låten! :love: Så den kommer antagligen sluta sist, kombinationen elektroniskt och åttiotal har ju inte rosat tävlingen direkt :D

Men det känns svårtippat i övrigt. Rebecka kan nog gå till finalen, kanske Omar pga karisma? Men jag tror inte vi hittar slut-vinnaren den här veckan direkt.

Jag håller med. Slutvinnaren är inte bland dessa bidrag.
 
Nu har den intressanta publikundersökningen efter fredagens genrep kommit in. Dolly Style fick flest röster och tydligen inte bara från barn! Tvåa med en röst mindre Jon Henrik. Omar och Martin Stenmarck trea och fyra.

Publikundersökningen i första deltävlingen hade rätt medan förra veckan stämde betydligt sämre.
 
Nu ska jag försöka tippa, har ju som vanligt INTE tjuvlyssnat :D

Final:
Jon Henrik
Omar

Andra chansen:
Dolly style
Lovers of V

Rebecka femma

Jag har mkt svårt för Stenmarck så han får gärna komma sist ;)
Gillar Lina men vet inte hur hon funkar utan fenomenala Alcazar?

Omar känns spännande och jag gissar att jon Henrik fortfarande är populär i stugorna?
Lovers har jag aldrig hört men hoppas de är härligt udda och inte konstiga ;)
Dolly brukar ju var glatt....och barnfavoriter.
Rebecka var helt ok o idol men minns knappt....

Ska ladda nu med shopping i Mall of Scandinavia och fotboll där intill på det :D

Snacks blir cheezhearts och nån choklad tror jag ;)
 
Dolly Style gör mig precis lika uttråkad och ointresserad som tidigare år. Det finns absolut inget man kan ta från deras låtar. "Älskling, dansa med mig" upprepat ungefär ett hundra gånger
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 751
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 363
Senast: Halcyon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 927
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 518
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp