Melodifestivalen 2019 - deltävling 3

Jag tror att Lina mycket väl kan ta hem den svenska finalen. Gång nummer två tyckte jag att låten var riktigt, riktigt bra :) !
 
"Varför måste mello alltid vara så dumt? Jag hatar alla som inte röstade på dem!" :angel::D:heart

Naaaw, stackars! :cry: Nu ångrar jag nästan att jag inte röstade på dem. (men jag röstade inte på någon annan heller om det är en lite förmildrande omständighet)

Jag älskar i alla fall engagemanget, har själv också gråtit mig till sömns av ilska på grund av "fel låt vann" - men det är några år sedan nu. Tror jag var sju eller åtta år och hatade jurygrupperna som valt HELT FEL ESC-vinnare.
 
Jag tror att Lina mycket väl kan ta hem den svenska finalen. Gång nummer två tyckte jag att låten var riktigt, riktigt bra :) !

Jag hade inte blivit ledsen om hon vinner finalen men jag tror fortfarande på Hanna & Liamoo. Men årets mello är lite mer oförutsägbart än det brukar så vem vet?

Stenmarck var bra tycker jag! Låten växer nog för var gång man får höra den.
 
Naaaw, stackars! :cry: Nu ångrar jag nästan att jag inte röstade på dem. (men jag röstade inte på någon annan heller om det är en lite förmildrande omständighet)

Jag älskar i alla fall engagemanget, har själv också gråtit mig till sömns av ilska på grund av "fel låt vann" - men det är några år sedan nu. Tror jag var sju eller åtta år och hatade jurygrupperna som valt HELT FEL ESC-vinnare.
Det var samma sak med Kamferdrops förra året :D
Hon fyller 8 om 6 veckor ;)
 
Jag hade inte blivit ledsen om hon vinner finalen men jag tror fortfarande på Hanna & Liamoo. Men årets mello är lite mer oförutsägbart än det brukar så vem vet?

Stenmarck var bra tycker jag! Låten växer nog för var gång man får höra den.

I princip ordagrant vad jag sagt här. :)
 
Så var deltävling 3 över!
Tack för engagemanget här inne än en gång :D kul!!

Vad tycker jag då om kvällens låtar? Ja kan ju iaf säga att det inte riktigt blev som jag trott ;)


Final:
Jon Henrik - först blev jag besviken, det lär som Orsa spelmän... sen när han började joika och elden kom och mer bakgrundssång... ja då lyfte låten verkligen och jag gillade det! Nästan så att jag inte ville gilla det på ngt sätt, men inte kunde motstå!
Lina Hedlund - visste ju att hon är duktig men hon överraskade ikväll! Det var lite Alcazar, lite Lina, lite schlagerediva... bra mix, bra låt, bra röst och så snygg!! Kul!

Andra chansen:
Rebecka - jag gillade henne, rösten och låten! Hade önskat annat på scenen, vet inte riktigt vad bara.
Men hoppas hon går vidare till final, hon kändes äkta på ngt sätt.
Martin S - jag klarar inte av människan. Han har i mina ögon aldrig varit på på scen, inte haft ngn speciell röst och låtarna har varit fåniga.. jag kan inte ta honom på allvar, så är mkt besviken på att han inte kom sist!!

Dollys hade jag hellre sett i andra chansen än Martin, inte för att de är superbra eller så men låten fastnade i hjärnan direkt och dottern gillade det ;)
Omar blev jag besviken på, han hade ju allt innan låten: snygg, ung, fräscht sound... Och min gamla mellofavvo Robin Stjernberg var en av låtskrivarna.... Men det blev bara knasigt alltihopa... Skippa falsetten, byt kläder och sjung allt på spanska... då hade han gått vidare, för det fanns ändå ngt där i soundet!
Lovers of V - jag hade hoppats på mer här med, men det föll lite platt och kom aldrig i gång riktigt. Synd!


Programledarna är fortfarande för många men jag har bytt favoriter ;) Sarah och Marika borde leda det ensamma! Japp :D
 
Och så är Storbritanniens låt skriven av svenskar. Bl.a. John Lundvik. Så vinner han Mello i år så får han tävla mot sig själv i ESC, haha!
 
Jag gillar Jon-Henrik :-)

Och om man ska vara taktisk, så ligger det väl lite i tiden, med norrsken (en big business inte minst i norra Finland) och vildmark OCH medvetenheten kring urbefolkningarnas problem.

Så jag hoppas han vinner. Men jag misstänker att det blir Hanna och Liamoo; själv gillar jag inte duetter så de är tyvärr inte mina favoriter. Fast de är grymt bra var och en för sig. I en duett blir effekten (tycker jag) att de sjunger till varandra och inte till/för lyssnarna. Det blir så väldigt privat och lite exkluderande.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 760
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 383
Senast: Halcyon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 949
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 544
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp