Melodifestivalen 2019 - deltävling 4

voltis

Trådstartare
Höll på att glömma veckans viktigaste tråd!

I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen sen är det mer tydligt vilka som är guldkandidater :D

De som tävlar i deltävling 4 är:

1. Pagan Fury – Stormbringer
Låtskrivare: Tobias Gustavsson, Fredrik Thomander, Anders Wikström, Mia Stegmar

2. Anton Hagman – Känner dig
Låtskrivare: Gusten Dahlqvist, Oliver Forsmark, Anton Hagman, Jakob Hjulström

3. Lisa Ajax – Torn
Låtskrivare: Isa Molin

4. Arvingarna – I Do
Låtskrivare: Mikael Karlsson, Nanne Grönvall, Casper Jarnebrink, Thomas “Plec” Johansson

5. Bishara – On My Own
Låtskrivare: Markus Sepehrmanesh, Benjamin Ingrosso, Robert Habolin

6. Ann-Louise Hanson – Kärleken finns kvar
Låtskrivare: David Lindgren Zacharias, Josefin Glenmark-Breman, Olof “Ollie” Olson

7. John Lundvik – Too Late For Love
Låtskrivare: John Lundvik, Anderz Wrethov, Andreas “Stone” Johansson

Vad tror ni??
Jag skriver mina tips senare ikväll ;)
 
Höll på att glömma veckans viktigaste tråd!

I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen sen är det mer tydligt vilka som är guldkandidater :D

De som tävlar i deltävling 4 är:

1. Pagan Fury – Stormbringer
Låtskrivare: Tobias Gustavsson, Fredrik Thomander, Anders Wikström, Mia Stegmar

2. Anton Hagman – Känner dig
Låtskrivare: Gusten Dahlqvist, Oliver Forsmark, Anton Hagman, Jakob Hjulström

3. Lisa Ajax – Torn
Låtskrivare: Isa Molin

4. Arvingarna – I Do
Låtskrivare: Mikael Karlsson, Nanne Grönvall, Casper Jarnebrink, Thomas “Plec” Johansson

5. Bishara – On My Own
Låtskrivare: Markus Sepehrmanesh, Benjamin Ingrosso, Robert Habolin

6. Ann-Louise Hanson – Kärleken finns kvar
Låtskrivare: David Lindgren Zacharias, Josefin Glenmark-Breman, Olof “Ollie” Olson

7. John Lundvik – Too Late For Love
Låtskrivare: John Lundvik, Anderz Wrethov, Andreas “Stone” Johansson

Vad tror ni??
Jag skriver mina tips senare ikväll ;)
VAAAAAA? Ingen Jimmy Jansson eller Thomas Gsson?!? O_o
 
Jag har sett snuttarna. Min gissning är att John Lundvik, Bishara och Lisa Ajax får slåss platserna till finalen.

Lundvik har en gospelkör med sig på scen och det ska bli spännande att höra hela!

Bishara är jag inte lika övertygad om. Men han har helt klart stor talang. Låttexten passar inte honom tyvärr. Den hade passat en betydligt äldre artist. Men går vidare på nåt sätt.

Lisa Ajax kan utmana. Kan verkligen sjunga!

Pagan Fury... nope. Känns ukrainsk på nåt vis. Men kan gå vidare som enda rocklåt. Men inte pga nån kvalitet.

Ann-Louise Hanssons låt är fin men tråkig och går inte vidare.

Arvingarna kan sno åt sig en biljett till andra chansen om dansbandsälskarna tittar och röstar. Men jag hade hoppats på en bättre låt. Den är väldigt mycket dansband. Men är nog fortfarande lite sur på Casper eftersom jag tycker att dansband är slöseri på hans fantastiska röst! Hans röst är större än så! Önskar att han hade utmanat sig själv lite mer. I Stjärnornas stjärna visade han att han klarar det mesta! Och så slösar han den rösten på låtar som är så mycket sämre än vad han är och som inte kräver hans fantastiska röst.
 
Jag gillade det jag fick höra så om jag får välja så går
Ann-Louise och Arvingarna till final
Pagan Fury och John L till andra chansen

Men gissar på att svenska folket kommer rösta fram
Lisa och John till final
Bashri och arvingarna till andra chansen.

Blir en nagelbitare.
 
1. Pagan Fury – Stormbringer
Inte hört förr men är nyfiken för att det är så udda! Udda kan antingen bli superbra eller falla platt i dessa sammanhang ;)

2. Anton Hagman – Känner dig
Ännu en ung kille som ska sjunga på svenska, det passar för vissa inte för andra (Tex Saade ska INTE sjunga på svenska medans Darin är suverän). Får se hur det funkar! Gillade honom när han var med sist.

3. Lisa Ajax – Torn

Irriterad på titeln då jag bara tänker på Torn med Nathalie Imbruglia ;)
Lisa är absolut en bra sångerska men har hittills inte imponerat på mig i Mello… Men kanske denna gången?

4. Arvingarna – I Do
Älskade Eloise, efter det har jag väl inte direkt lyssnat på Arvingarna om jag ska vara ärlig. Känns faktiskt lite ointressant...

5. Bishara – On My Own
Ska vara en stor ung talang så är lite nyfiken!

6. Ann-Louise Hanson – Kärleken finns kvar
Kvällens Arja/Malmsjö... hon är dock störtskön så ska blli kul att höra men har inga förhoppningar på en hitlåt ;)

7. John Lundvik – Too Late For Love
Gillade hans senaste bidrag och kan han toppa det så är han absolut med i totala guldstriden!

TIPPAR;

Final:
John Lundvik och Bishara

Andra chansen:
Lisa Ajax och Anton

Pagan Fury blir femma!
 
Gårdagens publikundersökning:

1. Bishara
2. John Lundvik
3. Arvingarna
4. Pagan Fury
5. Lisa Ajax
6. Anton Hagman
7. Ann-Louise Hansson

Det är inte alltid den publikundersökningen har rätt men det är ändå lite intressant.
 
Ser fram emot att se direkt idag. Kommer äta köpemat och ev baka en snickerskladdkaka. Sen vet jag inte om det finns plats för snacks!
Men om det gör det blir det nog hemmapoppade popcorn.
 
Det enda som låtit nåt för mig är John Lundviks bidrag.

Pagan Fury är ju bara reklampelare för ett spel, de borde inte fått vara med.
 
Efter tjuvlyssningen så gillar jag verkligen både John Lundvik och Lisa Ajax. Lundviks röst är ju helt fantastisk, och Ajax har en sån där maffig ballad som jag är jättesvag för.
Sen gillar jag Arvingarnas också, mycket för att det är cheesy, catchy, och Eloise var den låt som fick mig fast vid Melodifestivalen. :D

Sen är det ju jättesvårt att tippa i år, men kanske Ajax och Lundvik till finalen, Hagman och Arvingarna till andra chansen? Men det kan lika väl bli Bishara till andra chansen.
 
Låtarna är så dåliga ikväll att jag spelat för att göra det lite spännande för mig. Pagan Fury och Arvingarna till final, odds hela 31! :sneaky:
 
Lidköpings Rådhuskonditori har skapat en mellobakelse - dagen till ära. Supergod!:love:
IMG_E4593.JPG
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 765
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 390
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 546
Senast: Lingon
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp