Melodifestivalen 2020 Deltävling 4

voltis

Trådstartare
Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump:

Kommer vi se årets vinnare på lördag? Eller har den låten redan uppträtt?
Kommer någon slå Amanda Aasa vad gäller intetsägande framträdande?
Kan någon ens komma i närheten av samma girlpower som The Mamas? Kommer någon ha högre bas än Sandman i sin låt?

Alla frågor kommer besvaras på lördag, och de tävlande är:

1. We Are One – Frida Öhrn
Låtskrivare: Frida Öhrn, Hampus Eurenius, Nicklas Eklund

2. Molnljus – William Stridh
Låtskrivare: Markus Lidén, Christian Holmström, David Kreuger, William Stridh

3. Carpool Karaoke – Nanne Grönvall
Låtskrivare: Nanne Grönvall, Peter Grönvall

4. Troubled Waters – Victor Crone
Låtskrivare: Dino Medanhodzic, Benjamin Jennebo, Victor Crone

5. Surface – Ellen Benediktson & Simon Peyron
Låtskrivare: Paul Rey, Laurell Barker, Anderz Wrethov, Sebastian von Koenigsegg, Ellen Benediktson

6. Om du tror att jag saknar dig – Jakob Karlberg
Låtskrivare: Nanne Grönvall, Isak Hallén, Henrik Moreborg, Jakob Karlberg

7. Brave – Hanna Ferm
Låtskrivare: David Kjellstrand, Jimmy Jansson, Laurell Barker
 
:bump: Så roligt!

Fast i denna deltävling känner jag knappt till nån :p.
Viktor, Ellen & Hanna får väl några små klockor att ringa, de andra har jag ingen aning om. Förutom Nanne då, självklart.
Så, jag hejar väl på Nanne, men ska bli kul att se och höra de andra också. Mello är ju alltid mello.
 
1. We Are One – Frida Öhrn
Låtskrivare: Frida Öhrn, Hampus Eurenius, Nicklas Eklund

Nej gillade den inte.

2. Molnljus – William Stridh
Låtskrivare: Markus Lidén, Christian Holmström, David Kreuger, William Stridh

Gillade inte

3. Carpool Karaoke – Nanne Grönvall
Låtskrivare: Nanne Grönvall, Peter Grönvall




4. Troubled Waters – Victor Crone
Låtskrivare: Dino Medanhodzic, Benjamin Jennebo, Victor Crone



5. Surface – Ellen Benediktson & Simon Peyron
Låtskrivare: Paul Rey, Laurell Barker, Anderz Wrethov, Sebastian von Koenigsegg, Ellen Benediktson




6. Om du tror att jag saknar dig – Jakob Karlberg
Låtskrivare: Nanne Grönvall, Isak Hallén, Henrik Moreborg, Jakob Karlberg

Gissar på andra chansen

7. Brave – Hanna Ferm
Låtskrivare: David Kjellstrand, Jimmy Jansson, Laurell Barker

Den går till final jag ger upp går inte att skriva idag.

final Hanna och Victor
Andra chansen Nanne och Jacob

vinnaren är inte här.
 
Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump:

Kommer vi se årets vinnare på lördag? Eller har den låten redan uppträtt?
Kommer någon slå Amanda Aasa vad gäller intetsägande framträdande?
Kan någon ens komma i närheten av samma girlpower som The Mamas? Kommer någon ha högre bas än Sandman i sin låt?

Alla frågor kommer besvaras på lördag, och de tävlande är:

1. We Are One – Frida Öhrn
Låtskrivare: Frida Öhrn, Hampus Eurenius, Nicklas Eklund

2. Molnljus – William Stridh
Låtskrivare: Markus Lidén, Christian Holmström, David Kreuger, William Stridh

3. Carpool Karaoke – Nanne Grönvall
Låtskrivare: Nanne Grönvall, Peter Grönvall

4. Troubled Waters – Victor Crone
Låtskrivare: Dino Medanhodzic, Benjamin Jennebo, Victor Crone

5. Surface – Ellen Benediktson & Simon Peyron
Låtskrivare: Paul Rey, Laurell Barker, Anderz Wrethov, Sebastian von Koenigsegg, Ellen Benediktson

6. Om du tror att jag saknar dig – Jakob Karlberg
Låtskrivare: Nanne Grönvall, Isak Hallén, Henrik Moreborg, Jakob Karlberg

7. Brave – Hanna Ferm
Låtskrivare: David Kjellstrand, Jimmy Jansson, Laurell Barker
Redan sista :eek: ? Och jag som har väntat på något riktigt bra...... Hoppas det kommer på lördag då!
 
Hittills i år har jag inte hittat någon kanonlåt. Då är jag ändå ett stort Drängarfan. Men tycker inte att deras låt passar i detta sammanhang.
 
Jag och dottern ska dit på lördag! Jag läste precis att Loreen ska uppträda i mellsnskten med sina tre Mellolåtar 😍😍😍

I övrigt har jag svårt att bestämma mig för om min röst i finalen ska hamna på The Mamas eller Dotter.

Jag är nyfiken på Hanna Ferm men har läst att hennes staging ska vara av musikvideotypen och jag är rätt trött på det.

Nanne ska bli underhållande men hon håller garanterat högre kvalitet än låten. Men hennes energi och röst är härlig!

Victor Crone har jag lite svårt för. Tycker att hans röst är för liten och för nasal.

Övriga har jag inte så höga förväntningar på.

Men det ska bli riktigt roligt att få se och höra Loreen live! Hon gör alltid nåt oväntat och nytt.
 
Jag ser mest fram emot Hanna och Viktor, främst för att jag gillat det de gjort innan!
Jag hoppas nästan mest på Hanna för hon känns väldigt ESC!
Viktor gjorde det ju helt ok i ESC förra året och jag gillade hans låt. Dock mer radiohit än Arena låt. Det är lite vårt problem oftast, bra låtar men det måste funka live där och då och gå genom rutan! Där tycker jag tex Anna B lyckats få fram år, fullfjädrad scenframträdande merän en snygg musikvideo.

Nanne kommer säkert med fart o fläkt, gillar henne men ser det mest som en kul comeback.

Karlberg har man ju hört på radio, men vet ej om det funkar här?

Duetten vet jag inget om, Frida Öhrn känns ospännande och Stridh vet jag bara från idol.

Vi ska värma upp med föreställning på Folkoperan, sen handlar vi snacks. Kör nog på lösgodis :D
 
Jakob och Viktor kan bli intressanta att höra! Jag är uppbokad med annat imorgon kväll men kommer att titta ifatt via svtplay.
 
Jag och dottern ska dit på lördag! Jag läste precis att Loreen ska uppträda i mellsnskten med sina tre Mellolåtar 😍😍😍

I övrigt har jag svårt att bestämma mig för om min röst i finalen ska hamna på The Mamas eller Dotter.

Jag är nyfiken på Hanna Ferm men har läst att hennes staging ska vara av musikvideotypen och jag är rätt trött på det.

Nanne ska bli underhållande men hon håller garanterat högre kvalitet än låten. Men hennes energi och röst är härlig!

Victor Crone har jag lite svårt för. Tycker att hans röst är för liten och för nasal.

Övriga har jag inte så höga förväntningar på.

Men det ska bli riktigt roligt att få se och höra Loreen live! Hon gör alltid nåt oväntat och nytt.
Nä, det är i andra chansen som Loreen är med.
 
Jag ser mest fram emot Hanna och Viktor, främst för att jag gillat det de gjort innan!
Jag hoppas nästan mest på Hanna för hon känns väldigt ESC!
Viktor gjorde det ju helt ok i ESC förra året och jag gillade hans låt. Dock mer radiohit än Arena låt. Det är lite vårt problem oftast, bra låtar men det måste funka live där och då och gå genom rutan! Där tycker jag tex Anna B lyckats få fram år, fullfjädrad scenframträdande merän en snygg musikvideo.

Nanne kommer säkert med fart o fläkt, gillar henne men ser det mest som en kul comeback.

Karlberg har man ju hört på radio, men vet ej om det funkar här?

Duetten vet jag inget om, Frida Öhrn känns ospännande och Stridh vet jag bara från idol.

Vi ska värma upp med föreställning på Folkoperan, sen handlar vi snacks. Kör nog på lösgodis :D

Jag såg ett klipp från Hannas scenshow och rösten lät gräslig! Jag trodde att hon kunde sjunga?? Hon skrek bara, och inte på det bra sättet.

Ska bli väldigt intressant ikväll.
 
:nailbiting:🙉

Har ni planerat godis än?
Här blir det grönsaksstavar med dipp (beställt av junior!).

Vi ska se det på plats ikväll. Men vi ska ha med oss lite godis och dricka. Sen vet jag sen förra året att man får rätt mycket godis som reklam där borta så vi får se vad det blir i år. Förra året fick vi Gott och blandat, Marabou choklad osv. I mängder! Vi hade mer godis med oss hem än dit :D
 
:nailbiting:🙉

Har ni planerat godis än?
Här blir det grönsaksstavar med dipp (beställt av junior!).

Gott!

Jag kör vidare på min senaste dille som jag ätit alla delfinaler nu! Vågar knappt skriva det, men rostat bröd med risgrynsgröt blandad med stark sås är jättegott :D.

Är det bara jag som redan börjat kika på de andra ländernas låtar? En del är ju redan klara för ESC.

Jag har inte lyssnat än, men brukar kolla på de där inför-programmen :).
 
Nä, här fanns ingen favorit.
Så jag ska fundera lite och sen ska jag tippa i appen vilka jag tror går vidare - vilket inte på något sätt kommer hänga ihop med vad jag tycker om låtarna....
 
Nu har jag tippat. Det här är som jag tror det kommer gå utan att jag lyssnat på låtarna. Så inte hur jag tycker och vill utan bara tror såhär i förväg.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200222-170237_Melodifestivalen.jpg
    Screenshot_20200222-170237_Melodifestivalen.jpg
    89,7 KB · Visningar: 21

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 389
Senast: Lingon
·
Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 412
Senast: Lavine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp