Melodifestivalen 2020 FINAL

voltis

Trådstartare
Som ni har väntat! Men den nu är den här!

FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana:

En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen står som självklar vinnare, spännande tycker jag :D
Vi går igenom startfältet, sen vill jag ha allas gissningar och tippningar!


  1. Victor Crone – “Troubled Waters”
  2. Paul Rey – “Talking In My Sleep”
  3. The Mamas – “Move”
  4. Mohombi – “Winners”
  5. Hanna Ferm – “Brave”
  6. Mendez feat. Alvaro Estrella – “Vamos Amigos”
  7. Dotter – “Bulletproof”
  8. Robin Bengtsson – “Take A Chance”
  9. Mariette – “Shout It Out”
  10. Felix Sandman – “Boys WithEmotions”
  11. Anna Bergendahl – “Kingdom Come”
  12. Anis Don Demina – “Vem är somoss?”
 
:bump:

Jag hejar på Anna! :heart

Annars skulle väl Victor funka och i tredje hand Mendez, fast tycker inte riktigt det är den låtens plats, fast den är bra.

De andra tycket jag inte är tillräckligt bra. Men de kan ju växa, ska självklart titta på lördag!
 
det är ju så uppenbart hur olika musiksmak man har...
Jag håller fortfarande på Mohombis låt, för att den är enkel och trallvänlig. I mina öron låter den som låtarna brukar göra i Eurovision, typ. (men han har ju fått Malaria, så det kanske blir ett skitframträdande)
 
Som sagt sjukt svårt att tippa.... Börjar med mina favoriter. Grupperar, utan inbördes ordning :D

Får gärna vinna

Paul Ray
Hanna
Anna
Dotter

Helt ok om de vinner

Felix
Mendez
Mamas
Victor

Ok men ej vinnare

Anis
Mohombi
Mariette
Robin


Ni ser, hur ska jag kunna välja? :nailbiting: Gillar dom på olika sätt! Vissa bra live, andra i bilen...


Tippar då...

Tror det står mellan, utan rangordning

Anna
Dotter
Hanna

Sen kommer

Mamas
Victor
Felix
Robin
Paul

Längre ner hittar vi

Mendez
Mariette
Anis
Mohombi
 
Jag hoppas på Mammas. Men jag tror att Dotter vinner.

Dotter låter för mycket som Sia för mig och jag gillar inte Sia... alls.
Sen tycker jag inte om Dotters koreografi, tycker den får henne att se ut som en docka. Gillar hur hon använder strålkastarna dock. Och jag förstår ändå varför folk gillar henne, men det är helt enkelt inte min grej.
 
Favoriten
Dotter, utan tvekan bäst i år!

Helt ok om de vinner
The Mamas
Anna

Ok men ej vinnare
Paul Rey
Mendez

Tippar Dotter som vinnare

Sen kommer

Anna
The Mamas
Hanna
Robin
 
Som ni har väntat! Men den nu är den här!

FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana:

En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen står som självklar vinnare, spännande tycker jag :D
Vi går igenom startfältet, sen vill jag ha allas gissningar och tippningar!


  1. Victor Crone – “Troubled Waters”
  2. Paul Rey – “Talking In My Sleep”
  3. The Mamas – “Move”
  4. Mohombi – “Winners”
  5. Hanna Ferm – “Brave”
  6. Mendez feat. Alvaro Estrella – “Vamos Amigos”
  7. Dotter – “Bulletproof”
  8. Robin Bengtsson – “Take A Chance”
  9. Mariette – “Shout It Out”
  10. Felix Sandman – “Boys WithEmotions”
  11. Anna Bergendahl – “Kingdom Come”
  12. Anis Don Demina – “Vem är somoss?”
Jag hoppas på Dotter.
Tror att The Mamas är starka.
Och tyvärr kommer Felix få alldeles för många röster.
 
Så här tror ATG:
Screenshot_20200304-132848.png
 
Jag hoppas på Dotter, men jag tror att Paul Rey ligger bäst till "ute i Europa".
Anna ligger nog bra till att vinna i Sverige och jag gillar låten när jag kör bil, men låten och hennes framträdande är lite för blekt för att skicka tycker jag.
 
Jag bara älskar Felix låt och hoppas att den vinner. Men jag tror inte det, tyvärr. Vet faktiskt inte vilken låt som har störst chans att gå vidare. Den internationella juryn kan ju ställa till det rätt rejält mot vad svenska folket vill. Tycker generellt att startfältet är starkt i år. Finns många låtar som jag gillar med proffsiga artister. Kan nog känna mig nöjd med vilken låt som helst förutom Hanna, Anna, Victor och Mariette. 😊
 
Jag tycker inte alls om Dotter. Låten är väl ok men framträdandet är vulgärt och otrevligt.

Min dotter har iaf förberett sig för genrepet på lördag, och jag håller nog med henne ;)
IMG_20200304_194520.jpg
 
Jag hoppas på Dotter, men jag tror att Paul Rey ligger bäst till "ute i Europa".
Anna ligger nog bra till att vinna i Sverige och jag gillar låten när jag kör bil, men låten och hennes framträdande är lite för blekt för att skicka tycker jag.
Det tror inte jag, Sverige får ju jättemycket skit för att vi skickar polerade poplåtar av gulliga killar. Vi får höga poäng av juryn men folket hatar oss för att vi är säkra och tråkiga.

Dotter verkar däremot vara rätt populär, av vad jag har sett i alla fall.
 
Det tror inte jag, Sverige får ju jättemycket skit för att vi skickar polerade poplåtar av gulliga killar. Vi får höga poäng av juryn men folket hatar oss för att vi är säkra och tråkiga.

Dotter verkar däremot vara rätt populär, av vad jag har sett i alla fall.

Jag håller med! Det sämsta valet vi kan göra är att skicka en poppojke... Europa är så trötta på att vi bara skickar poppojkar men snygga nästan överproducerade låtar och scenografi.

Det jag sett av reactionvideos på YT är att folk gillar Dotter, Anna och The Mamas.
 
Jag tror det kommer bli en spännande final, jag hoppas Dotter vinner, annars är det ok om Anna eller The Mamas vinner.

Jag tror tyvärr att Hannas skrikfest kommer vara med i toppstriden.
 
Ikväll smäller det!
Kompis på väg till genrepet och efter lunch rullar jag och dottern mot arenan! Mat på mall of scandinavia och lite shopping då dotterns favvo butik har utförsäljnin ;)

Hört att Anis var storfavoriten bland publinen på repet igår... Dock tror jag juryn inte kommer vara lika imponerade? Hoppas jag iaf hehe. Låten är ju dock sjukt medryckande.!

Läst lite ute på europeiska socials medier och där är DOTTER storfavorit, men måånga gillar även Anna. Så sett till ESC är en vinskr för ngn av dom ju bäst, och jsg gillar båda!

Men jag ogillar verkligen ingen av låtarna, blir inte arg vem som än vinner. Det händer sällan!

Ska bli SÅ kul att gå på finalen istället för lr repet :banana: :banana: :banana:

Men blir sena kommentarer från mig efteråt när jag kommit hem, alt på pendeln hehe
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det dags att besöka Göteborg, för deltävling 2 i MELLO 2020! :banana: :banana: :banana: De tävlande är: 1. Nobody –...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 905
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 533
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 530
Senast: voltis
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp