MELODIFESTIVALEN 2021 - deltävling 1

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana:

Förra året var det fortfarande i princip som vanligt, med livesändningar med publik och den stora finalen på Friends arena! Där satt jag och dottern och såg , till hennes stora förtjusning, The Mamas vinna! ( I år är det live men utan publik)

Det blev tyvärr inget ESC för the Mamas då det ställdes in, men de har en ny chans i år! I 6v får vi nu njuta av skönsång, sömnpiller, dans och säkert några tårar!
Kommer The Mamas ta det igen eller jan vi hitta någon ny stjärna kanske?

Vi börjar med deltävling 1 nu på lördag, och de som tävlar är:

1. One Touch
Artist: Kadiatou
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov

2. Pretender
Artist: Lillasyster
Låtskrivare: Isak Hallén, Jakob Redtzer, Martin Westerstrand, Ian Paolo Lira, Palle Hammarlund

3. Horizon
Artist: Jessica Andersson
Låtskrivare: David Kreuger, Fredrik Kempe, Markus Lidén, Christian Holmström, Jesper Jakobsen

4. The Missing Piece
Artist: Paul Rey
Låtskrivare: Fredrik Sonefors, Laurell Barker, Paul Rey

5. Tänker inte alls gå hem
Artist: Arvingarna
Låtskrivare: Stefan Brunzell, Nanne Grönvall, Thomas G:son, Bobby Ljunggren

6. Fingerprints
Artist: Nathalie Brydolf
Låtskrivare: Andreas Stone Johansson, Etta Zelmani, Laurell Barker, Anna-Klara Folin

7. Dandi dansa
Artist: Danny Saucedo
Låtskrivare: Danny Saucedo, Karl-Johan Råsmark

Fram med era tips o förhoppningar nu! OCH vad ska ni äta för snacks? :D

NU KÖR VI!!
 
Min favorit i första deltävlingen är Paul Rey, älskade hans låt förra året! :love: så hoppas han gör ngt liknande i år!

Danny är alltid Danny, även fast jag gillade gamla Danny mer... Amazing är fortfarande flitigt spelad hos mig!

Arvingarna är småmysigtpinsamma, ddt gillar folket!
Jessica kommer gillas då hon är gammal i gamet och oftast lyckats helt ok, med risk för att låta likadan som alltid dock!
Kaditou är den duktig idoldeltagare som jag aldrig fastnat för men som kan överraska!
Resten måste jag faktiskt kolla upp vilka de är :p

Som det känns nu:
Final Danny och Paul
Andra chansen Arvingarna och Kadiatou
 
Min favorit i första deltävlingen är Paul Rey, älskade hans låt förra året! :love: så hoppas han gör ngt liknande i år!

Danny är alltid Danny, även fast jag gillade gamla Danny mer... Amazing är fortfarande flitigt spelad hos mig!

Arvingarna är småmysigtpinsamma, ddt gillar folket!
Jessica kommer gillas då hon är gammal i gamet och oftast lyckats helt ok, med risk för att låta likadan som alltid dock!
Kaditou är den duktig idoldeltagare som jag aldrig fastnat för men som kan överraska!
Resten måste jag faktiskt kolla upp vilka de är :p

Som det känns nu:
Final Danny och Paul
Andra chansen Arvingarna och Kadiatou
Jag tänker typ precis samma, förutom att jag inte följt idol så jag har ingen aning om vem Kadiatou är :D
 
Kadiatou: Jag vet inget om henne. Blir intressant.

Lillasyster: Jag gillar rock och viss metal men det jag hört av sångarens röst och deras musik tilltalar mig inte alls. Nån låt där de står och fulskrålar nåt om öl i en bar. Jag hoppas att det här är bättre än det för jag vill ha mer rock i Melodifestivalen!

Jessica Andersson: Kommer göra en stabil prestation som vanligt. Gissar på ballad den här gången. Hon är ju bra men ofta är ballader för tråkiga. Direkt till final eller andra chansen beroende på hur bra låten är.

Paul Rey: Kan bli bra. Ingen personlig favorit. Direkt till final eller andra chansen. Jag tror att han och Jessica Andersson får fajtas om den andra finalplatsen.

Arvingarna: Intemin stil alls egentligen men deras låtar är alltid glada och Casper har en fantastisk röst så jag ser fram emot det! Älskade I do! Så glad och cheesy! Andra chansen går de till tror jag.

Nathalie Brydolf
Tveksam. Det lilla jag hört av hennes röst så är den inget speciellt. Vilken stil av musik det kommer bli vet jag inte.

Danny Saucedo: Jag har en bra känsla! Danny får säga vad han vill men jag tror inte en sekund på att han ställer upp utan att tänka på seger. Jag hoppas att låten är på svenska för jag tycker att hans svenska musik är riktigt bra! Hade varit roligt att skicka en låt på svenska till ESC. Jag tror att han kommer gå direkt till final och där hamna i den övre halvan.
 
Samtidigt som vi börjar prata om Melodifestivalens första deltävling så börjar de andra ländernas ESC-låtar släppas en efter en. Jag har hört två stycken än så länge. Två väldigt starka låtar!! Vi måste se till att välja nåt riktigt bra!
 
Spontant så blir jag inte superduperintresserad av att kolla när jag ser vilka som ska vara med (men det kommer jag göra ändå :laugh: ). Den enda jag tror kommer vara bra är Danny, även om låttiteln är lite.... konstig?
 
Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana:

Förra året var det fortfarande i princip som vanligt, med livesändningar med publik och den stora finalen på Friends arena! Där satt jag och dottern och såg , till hennes stora förtjusning, The Mamas vinna! ( I år är det live men utan publik)

Det blev tyvärr inget ESC för the Mamas då det ställdes in, men de har en ny chans i år! I 6v får vi nu njuta av skönsång, sömnpiller, dans och säkert några tårar!
Kommer The Mamas ta det igen eller jan vi hitta någon ny stjärna kanske?

Vi börjar med deltävling 1 nu på lördag, och de som tävlar är:

1. One Touch
Artist: Kadiatou
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov

2. Pretender
Artist: Lillasyster
Låtskrivare: Isak Hallén, Jakob Redtzer, Martin Westerstrand, Ian Paolo Lira, Palle Hammarlund

3. Horizon
Artist: Jessica Andersson
Låtskrivare: David Kreuger, Fredrik Kempe, Markus Lidén, Christian Holmström, Jesper Jakobsen

4. The Missing Piece
Artist: Paul Rey
Låtskrivare: Fredrik Sonefors, Laurell Barker, Paul Rey

5. Tänker inte alls gå hem
Artist: Arvingarna
Låtskrivare: Stefan Brunzell, Nanne Grönvall, Thomas G:son, Bobby Ljunggren

6. Fingerprints
Artist: Nathalie Brydolf
Låtskrivare: Andreas Stone Johansson, Etta Zelmani, Laurell Barker, Anna-Klara Folin

7. Dandi dansa
Artist: Danny Saucedo
Låtskrivare: Danny Saucedo, Karl-Johan Råsmark

Fram med era tips o förhoppningar nu! OCH vad ska ni äta för snacks? :D

NU KÖR VI!!
Det enda jag vet hittills är att jag har skaffat en flaska bubbel..... :D
 
Så har jag vän av traditioner tjuvlyssnat

1 poppigt ok 4
2 inte min kopp 1
3 wailande 2
4 trallvänligt 3
5 trallvänligt, dansvänligt 5
6 långsamt 2
7 barnlåt 3

hoppas att allt lyfter i tv
Men just nu går arvingarna och kadiatu till final och danny och Paul till andra chansen.

det blir en fin ost och fruktbricka då vi firar 15 årig bröllopsdag på lördag
 
Danny Saucedo: Jag har en bra känsla! Danny får säga vad han vill men jag tror inte en sekund på att han ställer upp utan att tänka på seger.
då borde han nog ha valt en bättre låt... Han har snackats upp en hel del på förhand, men jag har oerhört svårt att tänka mig att den låten är en vinnarlåt.
 
Dannys är intressant. Kan bli fånigt men kan också bli otroligt charmigt! Blir väldigt intressant! Jag är förvirrad...
 
Här ska knapras på Estrellas popcorn, och det till har jag Ananasläsk. Blev så glad när ICA på Kungens Kurva hade ananasläsk inne igen :love:
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 363
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 262
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 974
Senast: voltis
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 141
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp