MELODIFESTIVALEN 2021 - deltävling 1

Yay!! Mina favoriter gick vidare till final!!

Men alltså! Jag lyssnar mest på rock/hårdrock och en del metal men Lillasyster var verkligen inte bra! Det var som om de inte vågade vara hårdrock/metal rakt igenom. Nån sorts mello-metal...
 
I slutändan gillade jag Natalie, Danny och Kadiatou bäst. Kadiatou sjöng inte så bra ikväll, men jag tror hon var nervös. Hade varit kul om hon fått en chans till.
 
Jag tyckte att Paul Rey hade bästa låten. Danny var helt ok och jag hoppades på de två till finalen. Arvingarna var jag besviken på, tycker de sjöng illa faktiskt. Gapigt. Tjejerna som åkte ut hade trista låtar. Lillasyster var sådär. Voila, mina omdömen.

Förresten var Lena Ph bäst.
 
Då var första deltävlingen avgjord!

Till final:
Arvingarna
Danny

Andra chansen:
Paul Rey
Lillasyster

Mina tankar:
Danny var nr 1 för mig idag! Inte hans bästa låt alls, men bästa ikväll! Det svängde, han sjöng bra, man kunde sjunga med! Värdig finalist!

Arvingarna var totalt övertaggade, högljudda och inte alls lika tralliga som i I do. Nej de var inga vinnare för mig!

Paul Rey kunde tyvärr inte matcha sin fantastiska låt från förra pret! Ändå hade han kvällens skönaste röst att lyssna på och låten hade ändå någonting där... Borde gått till final!

Lillasyster till andra chansen var en överraskning! Inte en god sådan dock, föll mig inte alls i smaken!

Vad gäller de övriga bidragen var ingen av dom ngt speciellt alls, men hade nog gärna bytt ut Lillasyster mot Jessica.
Idoltjejerna hade supertrista låtar, synd!

Ddt var lite skumt utan publik, speciellt när programledarna pratade, det blev mer intimt dock. Men den stora mellofesten var liksom inte där!
Funkar i deltävling, absolut. Men hur får de till feststämningen till finalen?

Ljummen start, kan bli bättre! :D
 
Jag reagerade på att det såg lite billigare ut produktionsmässigt än jag är van vid. Ljussättningen var off, det såg inte så välrepat ut som det brukar... Hoppas kommande veckor ser bättre ut. 😊
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 352
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 258
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 961
Senast: voltis
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 090
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp