MELODIFESTIVALEN 2021 - deltävling 2

voltis

Trådstartare
I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana:

De tävlande är:

1. Anton Ewald – New religion

Låtskrivare: Jonas Wallin, Joe Killington, Anton Ewald, Maja Strömstedt

2. Julia Alfrida – Rich

Låtskrivare: Julia Alfrida, Jimmy Jansson, Melanie Wehbe

3. WAHL featuring SAMI – 90-talet

Låtskrivare: Sami Rekik, Christopher Wahlberg, Josefin Glenmark, Jesper Welander, Andreas Larsson

4. Frida Green – The silence

Låtskrivare: Anna Bergendahl, Bobby Ljunggren, David Lindgren Zacharias, Joy Deb

5. Eva Rydberg & Ewa Roos – Rena rama ding dong

Låtskrivare: Göran Sparrdal, Kalle Rydberg, Ari Lehtonen

6. Patrik Jean – Tears run dry

Låtskrivare: Herman Gardarfve, Patrik Jean, Melanie Wehbe

7. Dotter – Little Tot

Låtskrivare: Johanna ”Dotter” Jansson, Dino Medanhodzic
 
Vad tror ni om detta då? Vill? Hoppas?

Och som vanligt viktigaste frågan: vad kör ni för tilltugg till deltävling 2? :D
 
Mina tankar:

Om vi inte drar in privatliv etc så ser jag fram emot att se Anton på melloscenen igen, gillar comebacker som inte återkommer direkt, utan att man minns dom lite vagt men att man gillade dom ;)

Dotter ses väl som storfavorit, ska mkt till att hon inte går vidare! Gilladd henne sist, inte alls gången innan... Spännande!

Frida gillade jag när hon sökte till idol, härlig röst så ska bli kul att se!

Pantertanterna blir nog lite småskojiga att se men inga jag liksom kännt ngt jättepirr över hehe.

Resten har jag faktiskt inte hört innan!

Snacks blir popcorn och olika sortets marabouchoklad, bla nya med just popcorn smak (såååå god!)


Final
Anton och Dotter
Andra chansen
Frida och.... Patrik Jean?
 
Låter som tråkig omgång i musikväg för mig men ska titta såklart :D

Snacks blir chips denna gång med vitlöksdipp. Dricka sockerdricka eller ananasdricka igen ej bestämt. 20210212_220839.jpg
 
snabblyssnade genom bidragen nu och det var väl inte mycket att ha
i min värld går låt 6 och 7 vidare till finalen, 1 och ??? till andra chansen.
Men ingen av låtarna vinner man nån Eurovision med...
 
Äntligen, @voltis du får inte vänta så här länge på att lägga upp tråden. Mina nerver😘

Jag har i vanlig ordning smyglyssnat och smygtittat.
det är ingen vinnare i den här delfinalen.

tippar Dotter och Eva Rydberg till final
Andra chansen Frida och Wahl feat Sami

snacks blir nog en frukt och ostbricka igen. Det var mumsigt.
 
Jag kommer bara titta för Oscar Zia ikväll, ingen av artisterna känns det minsta intressant. Har aldrig förstått hur Dotter kan hyllas så, hon är oerhört medioker i min värld.

Snacks blir nog resterna av förra veckans choklad. Är också sugen på popcorn.
 
Jag har inte lyssnat innan. Så jag har inget aning. Men Dotter förstår jag inte storheten med. Men har inte sett så mkt av henne.
Jag ska fruktsallad kan även tänka mig äta popcorn.
 
Har nyss ätit alldeles för mycket god mat då jag var vrålhungrig innan och är nu istället proppmätt. Men kanske blir popcorn ikväll sen. Inte heller lyssnat på bidragen innan. Brukar inte göra det.
 
Dottern somnade precis i soffan. Får se om hon vaknar igen lagom till Mello börjar.

Vi ska snacksa på popcorn, grönsakstavar och guacamole.
 
Har inte lyssnat på bidragen före (brukar inte det heller ) men hoppas och tror Dotter ha en bra låt :). Sambon kommer äta chips och jag ska chokladdoppa frukt 😋😍.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 754
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 984
Senast: voltis
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 217
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 216
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp