MELODIFESTIVALEN 2021 deltävling 3

voltis

Trådstartare
Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump:

Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som tar hem Alltihopa?

De som tävlar är:

1. Charlotte Perrelli – Still young

Låtskrivare: Thomas G:son, Bobby Ljunggren, Erik Bernholm, Charlie Gustavsson

2. Emil Assergård – Om allting skiter sig

Låtskrivare: Emil Assergård, Jimmy Jansson, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov, Johanna Wrethov

3. Klara Hammarström – Beat of broken hearts

Låtskrivare: David Kreuger, Fredrik Kempe, Niklas Carson Mattson, Andreas Wijk

4. Mustasch – Contagious

Låtskrivare: Ralf Gyllenhammar, David Johannesson

5. Elisa – Den du är


Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Ingela Pling Forsman, Elisa Lindström

6. Alvaro Estrella – Baila baila

Låtskrivare: Anderz Wrethov, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt

7. Tusse – Voices

Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov

Så vad tror ni om detta?
Ni som tjuvlyssnat, hur verkar det?

Tippa, gissa och redovisa lördagens snacks! :D
 
Verkar som en intressant omgång.. Tror mer låtar som sambon kommer gilla än mig, Emil Assergård och ev. Mustasch men han kommer vägra se MF som vanligt :meh::rofl:

Mest nyfken på Charlotte och Emil för min egna del.

Denna gång blir micropopcorn och ananasläsk :d
 
Årets stora fdvinnareartistsomprovarigen är Charlotte Perelli. Jag säger varken bu eller bä, hon kan vara kanon eller kalkon! Inte spännande kanske?

Tusse är jag allra mest nyfiken på, gilladd han skarpt i idol! Härlig röst och charm! Heja!

Elsia är ingen jag någonsin fastnad för, känns mest: nej inte igen...

Mustach är inte min kopp te...

Estrella var bra ihop m Mendez kul o se solo!

Klara imponerade inte sist, revanch?

Emil känner jag igen namnet på men kan inte placera! Så.. Vet inte!

Final
Tusse och Perelli

Andra Chansen
Estrella och Emil

Eller nåt :D
Vet INTE vad vi ska ha för snacks faktiskt! Lösgodis?
 
Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump:

Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som tar hem Alltihopa?

De som tävlar är:

1. Charlotte Perrelli – Still young

Låtskrivare: Thomas G:son, Bobby Ljunggren, Erik Bernholm, Charlie Gustavsson

2. Emil Assergård – Om allting skiter sig

Låtskrivare: Emil Assergård, Jimmy Jansson, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov, Johanna Wrethov

3. Klara Hammarström – Beat of broken hearts

Låtskrivare: David Kreuger, Fredrik Kempe, Niklas Carson Mattson, Andreas Wijk

4. Mustasch – Contagious

Låtskrivare: Ralf Gyllenhammar, David Johannesson

5. Elisa – Den du är


Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Ingela Pling Forsman, Elisa Lindström

6. Alvaro Estrella – Baila baila

Låtskrivare: Anderz Wrethov, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt

7. Tusse – Voices

Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Anderz Wrethov

Så vad tror ni om detta?
Ni som tjuvlyssnat, hur verkar det?

Tippa, gissa och redovisa lördagens snacks! :D
Tror inte årets vinnare finns här.
Hela deltävlingen känns mest "mjäh".

Efter en veckas magsjuka är det oklart om det blir annat än citronvatten på lördag kväll.
 
Charlotte Perrelli och Tusse borde gå vidare härifrån.
Av årets deltagare hittills är det de två enda låtarna - utifrån snabblyssningen - som tilltalat mig.
 
Charlotte Perrelli och Tusse borde gå vidare härifrån.
Av årets deltagare hittills är det de två enda låtarna - utifrån snabblyssningen - som tilltalat mig.

Jag håller med!

Tusse får jag vinnarvibbar av faktiskt! Han är riktigt bra! Blir ett snyggt nummer och låten känns väldigt radiovänlig, up to date och som vanligt sjunger han fantastiskt!

Perelli har en bra låt. Hon kommer sätta framträdandet perfekt som det proffs hon är. Men hon ska inte ha med slutstriden att göra. Men hon kan nog knipa en finalplats. Men det här är på det stora hela det svagaste startfältet hittills.

Emil och Elisa orkade jag inte höra klart klippet ens. Inte min kopp te alls.

Mustasch, ja efter den artikeln är man inte så sugen på att rösta på dem. Dessutom var det nåt med soundet som lät lite burkigt och mesigt i klippet.

Men jag vill fortfarande att Eva och Ewa ska vinna allt. Så det så! :love: :banana: De har just nu bara 3000 förre views på YT än Lillasyster som har flest. De internationella fansen gillar dem och det hade varit roligt att skicka nåt kul till ESC. Och inte bara snygga poplåtar.
 
Det hittills bästa bidraget åkte ju ut, så jag har ingen förhoppning om något längre :angel: Kommer dock titta. Har dålig koll på de deltagande, skulle inte förvåna mig om jag gillar Mustasch musik, men skulle aldrig falla mig in att rösta på dem pga i tråden nämnda anledningar.

Vem/vilka är programledare den här gången?
 
Det hittills bästa bidraget åkte ju ut, så jag har ingen förhoppning om något längre :angel: Kommer dock titta. Har dålig koll på de deltagande, skulle inte förvåna mig om jag gillar Mustasch musik, men skulle aldrig falla mig in att rösta på dem pga i tråden nämnda anledningar.

Vem/vilka är programledare den här gången?

Timbuktu. Jag har inga stora förhoppningar kan jag säga. Dels är det för att det måste till en riktigt bra programledare för att kunna programleda själv. Christer Björkman räknas inte. Han är inte programledare på det sättet tycker jag. Jason kommer få stå där och dra nästan hela lasset själv, vilket jag tvivlar på att han klarar av att göra och ge en festkänsla. Tror det blir som första deltävlingen. Lena PH är bra, riktigt bra ibland men tempot blev långsamt och hon hade behövt en co-host. Oscar och Anis förra veckan hade varandra och en bra personkemi att backa upp det med och gjorde enligt mig ett fantastiskt jobb!
 
Håller med, de var verkligen jättebra.

Annars är det skämmigt att Mustasch får vara med, må så vara med en ölflaska i dekollaget på en arbetskollega, böter och bett om förlåtelse, men att trycka upp en tröja.:mad: Äckliga gubbar.

Förhoppningsvis syns det i röstandet vad folk tycker om det de håller på med.
 
Håller med, de var verkligen jättebra.

Annars är det skämmigt att Mustasch får vara med, må så vara med en ölflaska i dekollaget på en arbetskollega, böter och bett om förlåtelse, men att trycka upp en tröja.:mad: Äckliga gubbar.
Till en som har noll koll på kändisvärlden och inte gillat dem tidigare heller. Finns det nån länk eller kort sammanfattning?
 
Charlotte är proffs men låten en trea
Emil mellanmjölk trea
Klara inte min smak trea
Mustasch inte min smak etta
Elisa dansband tvåa
Alvaro latin trea
Tusse är proffs fyra

men tror Charlotte och tusse final
Alvaro och mustasch till andra chansen

tapas blir det. Räkor,avokado mango, ost mys
 
Timbuktu. Jag har inga stora förhoppningar kan jag säga. Dels är det för att det måste till en riktigt bra programledare för att kunna programleda själv. Christer Björkman räknas inte. Han är inte programledare på det sättet tycker jag. Jason kommer få stå där och dra nästan hela lasset själv, vilket jag tvivlar på att han klarar av att göra och ge en festkänsla. Tror det blir som första deltävlingen. Lena PH är bra, riktigt bra ibland men tempot blev långsamt och hon hade behövt en co-host. Oscar och Anis förra veckan hade varandra och en bra personkemi att backa upp det med och gjorde enligt mig ett fantastiskt jobb!
För mig som gillade Lena mer än Oscar och Anais kanske det kan bli bra :p
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 765
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 118
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D 7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 672
Senast: tanten
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 546
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp