Melodifestivalen 2021 - deltävling 4

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D

7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem som kommer representera oss i ESC i maj! Spännande!

Lördagens tävlande är:



1. Tess Merkel – Good life

Låtskrivare: Tony Malm, Tess Merkel, Palle Hammarlund, Mats Tärnfors

2. Lovad – Allting är precis likadant

Låtskrivare: Mattias Andréasson, Alexander Nivek, Lova Drevstam, Albin Johnsén

3. Efraim Leo – Best of me

Låtskrivare: Efraim Leo, Cornelia Jakobsdotter, Amanda Björkegren, Herman Gardarfve

4. Mamas – In the middle

Låtskrivare: Emily Falvey, Robin Stjernberg, Jimmy Jansson

5. Sannex – All inclusive


Låtskrivare: Greta Svensson, Hans Thorstensson

6. Clara Klingenström – Behöver inte dig i dag

Låtskrivare: Clara Klingenström, Bobby Ljunggren, David Lindgren Zacharias

7. Eric Saade – Every minute

Låtskrivare: Eric Saade, Linnea Deb, Joy Deb, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt


Vad tror ni om detta?
Och vad kommer dukas fram och smaskas på? :D
 
Här känns The Mamas och Saade som största förhandsfavoriterna!

The Mamas som vann, lite överraskande, förra året men som inte fick åka till ESC ändå! Hur många kommer att rösta bara för det? Kan de toppa underbara Move?
Jag tror det! (och då vinner de tredje året irad!)

Saade, välkänt namn i mello med en vinnarlåt sen tidigare han med! Lite mix av Ewald och Danny, med en stark låt och nummer kommer han bli farlig!

AcazarTess ska bli kul att se solo! Älskar Alcazar, så hur kommer detta funka?

Sen måste jag faktiskt erkänna att jag har noll koll på resten av startfältet, vilket ändå känns rätt spännande!

Tippar
Final Mamas och Saade
Andra Chansen Tess och Leo
 
1. Tess Merkel – Good life

Jag gillar det här! Disco med Army of Lovers liknande pratpartier! Härligt!

2. Lovad – Allting är precis likadant

Först snutten, nja... tråkigt. Det korta klippet där man får se lite av scenshowen, nu växte det lite. Molly Sandén-kopia. Men kan hon sätta det och förmedla känslor så kan det gå till Andra Chansen.

3. Efraim Leo – Best of me

Tråkig boybandslåt (jag gillar boybands) med kille som har ännu mindre utstrålning än Robin Bengtsson.

4. Mamas – In the middle

De är härliga som alltid! Men låten känns svagare än Move tyvärr. Iaf det korta klippet jag sett. MEN, The Mamas är fantastiska live och kan nog lyfta den till nivår den inte kunnat nå annars. Troligtvis final.

5. Sannex – All inclusive

Fruktansvärt! Gräsligt! Bläää!!

6. Clara Klingenström – Behöver inte dig i dag

Jag gillade det här lite. Men kommer inte ha nån chans.

7. Eric Saade – Every minute

Låten har hyllats som den bästa han tävlat med hittills. Jag är osäker. Jag är osäker på scenshowen. Känns som om han försöker vara lite arty och det ska bli intressant om hela låten och numret växer när man får se det i sin helhet!

Till final
Eric Saade
The Mamas

Till Andra chansen
Tess Merkel
Lovad (min egen önskan) egentligen tror jag Sannex.
 
Mamas lär gå vidare oavsett. De fick inte sin stora chans i Eurovision ifjol så de kommer säkerligen att få en ny i år.

Övriga känner jag inte till alls, förutom Saade då. Han är ju proffsig, men.... Hm.
 
Jag kommer tyvärr inte kunna se hela programmet imorrn, men kanske en del om jag skyndar mig.

Kul att se Tess solo, vet ju att hon varit med i Alcazar, men inte mer...

Sen känner jag väl bara igen Eric Saade och hans tidigare låtar Popular och Manboy älskade jag då, men sen har han inte varit lika bra efter det tycker jag... kan ju hoppas han har en bra låt!
 
Hoppas Saade är bättre än senast jag såg honom på tv; han var med på Liseberg och verkade så himla ointresserad av vad alla andra gjorde och hans eget nummer upplevde jag som att han överspelade hjärtesorg.
 
Och, som vanligt, så önskar jag att bidrag gick vidare baserat på kvalitet/bidrag, inte p g a gamla meriter eller artistens populäritet.

*tant*

I kväll blir det Kinapuffar och mineralvatten.

Jag tycker inte att artister går vidare pga gamla mertier. I så fall hade Loreen gått till final med Statements. Men ut åkte hon mot en låt som inte ens var speciellt bra.
 
Jag har jobbat ihop med en av grabbarna i Sannex, så de får nog en stödröst av mig bara därför.. :rofl:

Annars tror jag inte att vi har årets vinnarlåt i den här delfinalen.
Tess Merkel, the Mamas och Eric Saade borde gå vidare på ena eller andra sättet, vilken den tredje blir är ointressant för mig, för alla de övriga är lika intetsägande i min värld.
 
Jag har nu lyssnat på låtarna men glömde lappen på jobbet.
Men har tippat Saade och Tess till final
Sanex och the mamas till andra chansen.

blir tapas till. Har snöat in på mangoräkor med chili och vitlök och dadlar med lakrits....
Eworna får gärna vinna alltihop.
annars är Tusse min kandidat.
 
Snart dags att poppa popcorn!

Jag är mycket tudelad till kvällens omgång då jag har svårt för PW. Men titta måste jag för det är ju mello!
 
I musikväg kommer bli intressant, ffa Tess för min del 😃

Jag hoppas Pernilla hörs och syns mer än Per, Per som sagt tidigare tråd tål jag inte. Dock känns nog onödigt säga vad jag tyckte om inledningen 🤢:rofl:

Pinschospopcorn och ananasdricka blir det denna gång 😋
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 949
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 383
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 544
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 991
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp