Melodifestivalen 2021 FINALEN!

Vilken låt är din FAVORIT i finalen?


  • Antal omröstningsdeltagare
    97
  • Omröstning stängd .

voltis

Trådstartare
FINALDAGS! :banana: :banana: :banana:
Mello 2021 ska avgöras på lördag och vi får veta vem vi får presentera i ESC!

Har gjort en omröstning där ni röstar på er FAVORITLÅT!
Obs! Kunde inte få med alla bidrag i omröstningen! Vill ni rösta på Alvaro Estrella eller Arvingarna så skriv det här
! (upptäckte detta i slutet av listan, Dotter fick Alvaros startnummer)

Sen vill jag gärna se era listor!
Hur VILL ni att det slutar? Hur TROR ni attdet slutar?

Nu kööööör vi!! :bump:
 
Nu när jag lyssnat en del på låtarna, främst i bilen och jag brukar märka vilka som går hem hos mig beroende på om jag byter till annan låt innan den pågående är slut, eller om jag knappar fram till specifika låtar oftare än andra.

Tusse är fortfarande favoriten, men en låt som växer hos mig är Saades låt! Den har ngt! Men även Dotter och Danny nynnas det friskt på!
Och jag blir Sjukt glad av Alvaro och rörd av Paul Ray...
 
Nu när jag lyssnat en del på låtarna, främst i bilen och jag brukar märka vilka som går hem hos mig beroende på om jag byter till annan låt innan den pågående är slut, eller om jag knappar fram till specifika låtar oftare än andra.

Tusse är fortfarande favoriten, men en låt som växer hos mig är Saades låt! Den har ngt! Men även Dotter och Danny nynnas det friskt på!
Och jag blir Sjukt glad av Alvaro och rörd av Paul Ray...

Höll Tusse som min främsta favorit, men håller med om Saade, Danny och framförallt Dotter. Hoppas nästan att hon vinner. Tycker för övrigt att The Mamas är bättre i år än förra året, men ingen personlig favorit, precis som förra året.
 
The Mamas har enligt mig inte ens en låt i år. Det händer inget.

Dotter är även hon sämre i år. Stör mig på
Little Todd (nä hon sjunger inte little tot).

Eric sjunger för nasalt och pipigt och även om numret är lite bra så matchar inte låttexten resten. Resten försöker vara arty och så är texten ytterst banal.

Jag börjar luta åt Danny. Den försöker inte vara nåt mer än en glad låt och han gör det väldigt bra!!

Även Clara Klingenström gillar jag jättemycket!!

Tusse kommer säkert vinna. Jag gillar honom och låten men den lyckas inte skapa nåt engagemang hos mig.
 
Hejar på Tusse.
Men kan strofer ur alla bidrag nästan.
det är en ok final.

har ni sett klippet på saades dans med fågeldansenmusiken? Blev lite lustigt.
 
Röstade på Clara K men tror inte den vinner. Frågan är ju hur låten klarar sig i eurovision men iofs skiter jag i det. Jag gillar låten!

Gillar även Dotter och Tusse samt att Paul Reys låt växer mer och mer.
 
Nu är spotify installerat på jobbdatorn och jag har tänkt testköra mitt nya headset med att lyssna igenom alla bidragen i finalen. Tycker det är sådan skillnad på dem när man hör dem såhär som bara musik när man lyssnat på dem ett par gånger, jämfört med vilka bidrag jag gillade när jag såg dem första gången på TV.
 
Nu är spotify installerat på jobbdatorn och jag har tänkt testköra mitt nya headset med att lyssna igenom alla bidragen i finalen. Tycker det är sådan skillnad på dem när man hör dem såhär som bara musik när man lyssnat på dem ett par gånger, jämfört med vilka bidrag jag gillade när jag såg dem första gången på TV.


Danny Saucedo - ”Dandi Dansa"
Stort nej för min del.

Klara Hammarström - ”Beat of Broken Hearts”
Nja, helt okej men inte så mycket mer.

Anton Ewald - ”New religion”
Gillar inte riktigt denna heller.

The Mamas - ”In the middle”
Denna är ju riktigt bra! Gillade den inte så mycket på TV, men den har absolut växt till en av de bättre nu!

Paul Rey - ”The missing piece”
Favoriten bland bidragen när jag hörde den första gången på TV och jag tror den kvarstår som det!

Charlotte Perrelli - ”Still young”
Känns som en riktig schlager och lite kul därför.

Tusse - ”Voices”
Hade så svårt att fatta grejen med denna som så många andra verkar haft som solklar favorit redan i början. Nu när jag hört den några gånger till är den absolut bra, men ändå ingen favorit.

Alvaro Estrella - ”Baila baila”
Älskar de första sekunderna av introt, men sen går det lite utför.

Clara Klingenström - ”Behöver inte dig idag”
Denna har helt klart växt för mig, gillar den!

Eric Saade - ”Every Minute”
Nja, lite långtråkig.

Dotter - ”Little tot”
Gillar introt och melodin, men hade liksom önskat lite odefinierbart "mer"

Arvingarna - ”Tänker inte alls gå hem”
Lite väl svängig för min smak, men ändå lite kul :laugh:
 
Clara K är min absoluta favorit - både låten och hennes framförande. Men vinnare tror jag blir Tusse ... eller Mamas, bara för att de inte fick visa sig i nån final ifjol.

Av artisterna tycker jag bäst om Paul Rey, men årets låt är inte hans bästa tyvärr.

Om Tusse vinner hoppas jag man kan fixa hans scenspråk lite.
 
Jag tror att Tusse vinner men hejar på Charlotte. Jag förstår öht inte varför det är en sån hype kring Tusses låt. Den är för mig enbart en dussinlåt och dessutom en ganska tråkig sådan.
 
Nu har jag kört Spotifylistan något varv och har några kategorier:

Vinnarkandidater:
Dotter
Tusse

Har vuxit vid lyssning:
Paul Rey
Clara Klingenström (jag gillar henne riktigt mkt nu 😍)
Erik Saade

"Meh, liksom":
Danny
Mamas (tyvärr, jag älskar deras röster men jag tycker inte låten är stark nog ☹️)
Alvaro Estrella
Klara Hammarström

"Oh herregud nej, hoppa vidare till nästa låt":
Arvingarna
Charlotte Perrelli
Anton Ewald (tyvärr, för jag gillade Begging en gång i tiden. När jag ser låten blir jag irriterad på skrevgrepp, och tyvärr blev det inte bättre av att bara höra den)
 
Nu har jag kört Spotifylistan något varv och har några kategorier:

Vinnarkandidater:
Dotter
Tusse

Har vuxit vid lyssning:
Paul Rey
Clara Klingenström (jag gillar henne riktigt mkt nu 😍)
Erik Saade

"Meh, liksom":
Danny
Mamas (tyvärr, jag älskar deras röster men jag tycker inte låten är stark nog ☹️)
Alvaro Estrella
Klara Hammarström

"Oh herregud nej, hoppa vidare till nästa låt":
Arvingarna
Charlotte Perrelli
Anton Ewald (tyvärr, för jag gillade Begging en gång i tiden. När jag ser låten blir jag irriterad på skrevgrepp, och tyvärr blev det inte bättre av att bara höra den)
Jag har samma lista men byter plats på Dotter och Saade. Jag gillade Dotters låt förra året, men denna faller mig inte i smaken lika mycket. Jag tycker Tusse är bäst men Saades låt växer!
 
Nu har jag kört Spotifylistan något varv och har några kategorier:

Vinnarkandidater:
Dotter
Tusse

Har vuxit vid lyssning:
Paul Rey
Clara Klingenström (jag gillar henne riktigt mkt nu 😍)
Erik Saade

"Meh, liksom":
Danny
Mamas (tyvärr, jag älskar deras röster men jag tycker inte låten är stark nog ☹️)
Alvaro Estrella
Klara Hammarström

"Oh herregud nej, hoppa vidare till nästa låt":
Arvingarna
Charlotte Perrelli
Anton Ewald (tyvärr, för jag gillade Begging en gång i tiden. När jag ser låten blir jag irriterad på skrevgrepp, och tyvärr blev det inte bättre av att bara höra den)
Jag har samma lista men byter plats på Dotter och Saade. Jag gillade Dotters låt förra året, men denna faller mig inte i smaken lika mycket. Jag tycker Tusse är bäst men Saades låt växer!
 
Saade har bästa låten och numret tycker jag. Hade varit kul att skicka den till ESC.
Gillar även Danny, Dotter och Clara K.

Tusses låt har jag tröttnat på för längesen. Den var bra första gången men sedan har den liksom inte vuxit alls, vilket låtar brukar göra för mig, utan har tvärtom bara krympt ihop.
Gillar inte direkt Mamas heller.

Anton E är ok, hyggligt snyggt dansnummer i alla fall.

Resten tror jag inte har så stor chans på vinst.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 390
Senast: Gunnar
·
Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 865
Senast: voltis
·
Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 160
Senast: MJLee
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 686
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp