Melodifestivalen 2022 - Deltävling 1

voltis

Trådstartare
Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen....

Det finns alltid MELLO! :banana::banana::banana:

Deltävling 1 går av stapeln nu på lördag, med reducerad publik på Avicii Arena istället för en turne ute i landet.

Jag och dottern kommer sitta i publiken på lördag och se på följade bidrag:

  • 01. Malou Prytz – “Bananas”
  • Låtskrivare: Alice Gernandt, Jimmy “Joker” Thörnfeldt, Joy Deb, Linnea Deb

  • 02. Theoz – ”Som du vill”
  • Låtskrivare: Tobias Lundgren, Axel Schylström, Tim Larsson, Elize Ryd, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt

  • 03. Shirley Clamp – “Let There Be Angels”
  • Låtskrivare: Mats Tärnfors, Pelle Nylén, Shirley Clamp, Jakob Skarin

  • 04. Omar Rudberg – ”Moving Like That”
  • Låtskrivare: Omar Rudberg, Gustav Blomberg, Amanda Kongshaug, Kristin Marie

  • 05. Danne Stråhed – ”Hallabaloo”
  • Låtskrivare: Danne Stråhed, Fredrik Andersson, Erik Stenhammar

  • 06. Cornelia Jakobs – ”Hold Me Closer”
  • Låtskrivare: Isa Molin, David Zandén, Cornelia Jakobsdotter

  • 07. Robin Bengtsson – “Innocent Love”
  • Låtskrivare: David Lindgren Zacharias, Victor Sjöström, Victor Crone, Viktor Broberg, Sebastian Atas


Programledare är Oscar Zia!

Vad tror ni om detta första startfältet?
 
Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen....

Det finns alltid MELLO! :banana::banana::banana:

Deltävling 1 går av stapeln nu på lördag, med reducerad publik på Avicii Arena istället för en turne ute i landet.

Jag och dottern kommer sitta i publiken på lördag och se på följade bidrag:

  • 01. Malou Prytz – “Bananas”
  • Låtskrivare: Alice Gernandt, Jimmy “Joker” Thörnfeldt, Joy Deb, Linnea Deb

  • 02. Theoz – ”Som du vill”
  • Låtskrivare: Tobias Lundgren, Axel Schylström, Tim Larsson, Elize Ryd, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt

  • 03. Shirley Clamp – “Let There Be Angels”
  • Låtskrivare: Mats Tärnfors, Pelle Nylén, Shirley Clamp, Jakob Skarin

  • 04. Omar Rudberg – ”Moving Like That”
  • Låtskrivare: Omar Rudberg, Gustav Blomberg, Amanda Kongshaug, Kristin Marie

  • 05. Danne Stråhed – ”Hallabaloo”
  • Låtskrivare: Danne Stråhed, Fredrik Andersson, Erik Stenhammar

  • 06. Cornelia Jakobs – ”Hold Me Closer”
  • Låtskrivare: Isa Molin, David Zandén, Cornelia Jakobsdotter

  • 07. Robin Bengtsson – “Innocent Love”
  • Låtskrivare: David Lindgren Zacharias, Victor Sjöström, Victor Crone, Viktor Broberg, Sebastian Atas


Programledare är Oscar Zia!

Vad tror ni om detta första startfältet?
Hurra!!!! Heja Voltis

Idag innan jag har lyssnat tror jag så här
Det blir fruktbricka att mumsa på
 

Bifogade filer

  • 7D3D4070-E938-4884-8A46-AF20AB6D60E9.png
    7D3D4070-E938-4884-8A46-AF20AB6D60E9.png
    97,4 KB · Visningar: 79
Jag kommer ev att missa denna deltävlingen, vilket känns tråkigt, men får väl se i efterhand då. Men, utan att ha lyssnat (lyssnar aldrig i förväg) så är Theoz, Omar och Shirley i topp för mig :). :banana::bump:
 
Vad tror jag då?

Final
:
Robin B - tidigare vinnare med sitt fjärde mellobidrag, och jag har gillat dom alla! Hoppas han går tillbaka lite till rötterna, till sitt första bidrag. Samtidigt som jag verkligen gillade hans senaste med :D

Omar - första tanken sa nej, men sen så hoppades jag mkt på honom sist när det ej funkade så bra... Så tror på en revansh!

Andra Chansen:
Malou - gillade henne första gången, inte andra... Så är tudelad. Revanch eller har folk tröttnat?

Theoz - ingen jag följt eller lyssnat på. Men tänker ung käck kille, det bör funka bättre än låt nr 245 av Shirley?


Resten är gammal skåpmat iom Shirley och resten vet jag ingenting om så vpgar ej tippa dom :)
 
Skippar del 1, men är duktigt pepp på deltävling 2 & 3. Hoppas på att Browsing Collection och Tribe Friday orsakar stor inspiration för unga (speciellt kanske icke cis-män men jag är inte petig) att spela i band igen. Märkte ett tydligt starkare Intresse för band efter Måneskins vinst förra året så hoppas på liknande. Eftersom jag är en motsträvig tant som gillar gitarrer :D
 
Jag känner mig inte så peppad som jag brukar. Lite besviken på startfältet. Det känns för safe och tråkigt. Jag hoppas att någon överraskar och vågar göra något annorlunda. Annars kommer vi komma väldigt långt nere i resultatlistan i ESC. Finland har t.ex. ett mycket starkt startfält i år med flera bra låtar på en helt annan nivå än Sverige haft de senaste åren.

Men jag tror att Robin B kommer gå direkt till final. I övrigt vet jag inte.
 
Omar går till final. Han har blivit så sjukt känd (i hela världen) det senaste året tack vare Young Royals. Har väääldigt svårt att tro att tonåringarna inte skickar honom direkt till final.

Tycker annars det är rätt tråkiga artister denna deltävling. Ser mycket fram emot Oscar Zia dock!
 
Nu har vi lyssnat på 1 min snuttarna. Min och dotterns åsikt är så här:

Final:
Malou Prytz
Cornelia Jacobs

Semi:
Omar Rudberg
Robin Bengtsson

Sist:
Shirley Clamp och Daniel Stråhed får slåss om den platsen.
 
Dottern råkade byta kanal till något svartvitt på tvåan medans jag höll på att fixa med Melloappen. Jag trodde det svartvita var någon tråkig mellanakt så vi missade Malou innan jag insåg att det var fel kanal. 😂🙈
 
15 åringen och 17 åringen tittar med mig och herrarna diskuterar vinnare i eurovision jag är förvånad av deras kunskaper
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 721
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D 7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 624
Senast: tanten
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 435
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 930
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp