Melodifestivalen 2022 - Deltävling 1

Han är ju orutinerad?! Det får man vara när man inte gjort något så många gånger. SVT däremot har producerat både Melodifestivalen och ESC många gånger innan och borde ha bättre koll på sin produktion.

Han var väl programledare förra året?
SVT har givetvis tabbat sig.
 
Jo, men då funkade tekniken ju och han var inte ensam programledare då.

Det är SVT vi ska kritisera för strulet. Inte programledaren som inte har nåt ansvar för det tekniska.

Det känns som att du tar det personligt? Jag kan kritisera Oscars insats även om SVT hade problem med tekniken. En proffsigare programledare hade löst det bättre.
 
Det känns som att du tar det personligt? Jag kan kritisera Oscars insats även om SVT hade problem med tekniken. En proffsigare programledare hade löst det bättre.

Och jag tycker att du är onödigt hård och kritisk mot en person som uppenbarligen hade en väldigt jobbig dag på jobbet men som säkerligen gjorde sitt bästa och som enligt mig är en av de bättre programledarna mellan haft. Han har iaf en härlig personlighet. Till skillnad från vissa tråkmånsar SVT valt de senaste åren.
 
Och jag tycker att du är onödigt hård och kritisk mot en person som uppenbarligen hade en väldigt jobbig dag på jobbet men som säkerligen gjorde sitt bästa och som enligt mig är en av de bättre programledarna mellan haft. Han har iaf en härlig personlighet. Till skillnad från vissa tråkmånsar SVT valt de senaste åren.

Att få godkänt för att man gör sitt bästa när resultatet blir dåligt är något som för mig är förbehållet barn och ungdomar.
Hans personlighet är säkert härlig och jag tror att det kommer bli bättre. Det hindrar inte att man kan konstatera att igår var det inte bra.
 
Och jag tycker att du är onödigt hård och kritisk mot en person som uppenbarligen hade en väldigt jobbig dag på jobbet men som säkerligen gjorde sitt bästa och som enligt mig är en av de bättre programledarna mellan haft. Han har iaf en härlig personlighet. Till skillnad från vissa tråkmånsar SVT valt de senaste åren.

Okej så bara för att han har en härlig personlighet så är allt förlåtet ?

Mnja... Vi kräver lite mer än så... Sen kan det mycket väl vara så att han lyssnade på örsnäcka när han blev tyst och inte gjorde någonting. Han är ju trots sin härliga personlighet kille och kunde uppenbarligen inte göra 2 saker samtidigt !
 
Okej så bara för att han har en härlig personlighet så är allt förlåtet ?

Mnja... Vi kräver lite mer än så... Sen kan det mycket väl vara så att han lyssnade på örsnäcka när han blev tyst och inte gjorde någonting. Han är ju trots sin härliga personlighet kille och kunde uppenbarligen inte göra 2 saker samtidigt !

Förlåtet? Jag tycker inte det finns något han behöver be om ursäkt för. Jag tycker att det är SVT tekniska team och de som har ansvar gör appen borde be om ursäkt. Jag tror att uteslutande av appen påverkade tävlingsresultatet. Jag tror att Omar hade gått till semi istället för Danne och att Shirley kommit sist istället för Malou om de unga hade haft samma chans att rösta som de brukar ha.
 
Ungdomarna är så vana vid att medverka på rörliga bilder på diverse plattformar och sociala media att det något mer röriga formatet används. Jag tycker det är befriande. Jag tycker det gick bra med Oscar zia. Underhållande vi skrattade rätt mycket åt honom. Befriande var han och vågade. vara hejdlös. App-strulet var bara konstigt, existerade det ens eller varför skulle det strulat just ikväll? Rätt mycket pengar fick de in så de kanske tycker att appen inte behövs. Gick det att rösta i appen innan programmet sändes? Rätt låtar vann, Cornelia var mycket duktig och Robin har en trogen fan-bas uppenbarligen.
 
Ungdomarna är så vana vid att medverka på rörliga bilder på diverse plattformar och sociala media att det något mer röriga formatet används. Jag tycker det är befriande. Jag tycker det gick bra med Oscar zia. Underhållande vi skrattade rätt mycket åt honom. Befriande var han och vågade. vara hejdlös. App-strulet var bara konstigt, existerade det ens eller varför skulle det strulat just ikväll? Rätt mycket pengar fick de in så de kanske tycker att appen inte behövs. Gick det att rösta i appen innan programmet sändes? Rätt låtar vann, Cornelia var mycket duktig och Robin har en trogen fan-bas uppenbarligen.
Att ”appen” (”appen” = hela ekosystemet kring servrar, anslutningar, klientapplikationer, mobiluppkopplingar) strular när ett specifikt moment ska utföras av miljontals anslutna mobiler samtidigt är inte konstigt. Annat än att det är ett underbetyg åt de som utvecklat och testat appen. Men det är också en ganska svår uppgift.

För inte så länge sedan (innan apparna) strulade telefonröstningen emellanåt och gav rubriker i kvällstidningarna. Är inte det en del av grejen med mellon? Att den ska skapa stora rubriker i olika kanaler?
 
Ungdomarna är så vana vid att medverka på rörliga bilder på diverse plattformar och sociala media att det något mer röriga formatet används. Jag tycker det är befriande. Jag tycker det gick bra med Oscar zia. Underhållande vi skrattade rätt mycket åt honom. Befriande var han och vågade. vara hejdlös. App-strulet var bara konstigt, existerade det ens eller varför skulle det strulat just ikväll? Rätt mycket pengar fick de in så de kanske tycker att appen inte behövs. Gick det att rösta i appen innan programmet sändes? Rätt låtar vann, Cornelia var mycket duktig och Robin har en trogen fan-bas uppenbarligen.

Jag förstår det som att appen funkade för väldigt många men en stor grupp lyckades inte logga in och andra som lyckats blev utkastade. Därför valde de av rättviseskäl att skippa appen. Iaf sa de det på Schlagerfestens poddcast som de gav ut igår.
 
Att ”appen” (”appen” = hela ekosystemet kring servrar, anslutningar, klientapplikationer, mobiluppkopplingar) strular när ett specifikt moment ska utföras av miljontals anslutna mobiler samtidigt är inte konstigt. Annat än att det är ett underbetyg åt de som utvecklat och testat appen. Men det är också en ganska svår uppgift.

De har till i år lagt till nya saker i appen. Det funkade uppenbarligen inte speciellt bra... Hoppas de lyckas fixa det till pålördag!
 
Att ”appen” (”appen” = hela ekosystemet kring servrar, anslutningar, klientapplikationer, mobiluppkopplingar) strular när ett specifikt moment ska utföras av miljontals anslutna mobiler samtidigt är inte konstigt. Annat än att det är ett underbetyg åt de som utvecklat och testat appen. Men det är också en ganska svår uppgift.

För inte så länge sedan (innan apparna) strulade telefonröstningen emellanåt och gav rubriker i kvällstidningarna. Är inte det en del av grejen med mellon? Att den ska skapa stora rubriker i olika kanaler?
Fast de har hållit på några år nu , eller hur? Kapacitetstaket har testats ganska många gånger. Bara konstigt att appen inte fungerade, jag känner att det kändes som det var mest för att skapa rubriker.
 
Fast de har hållit på några år nu , eller hur? Kapacitetstaket har testats ganska många gånger. Bara konstigt att appen inte fungerade, jag känner att det kändes som det var mest för att skapa rubriker.

Appen kraschade inte. Problemet var inte kapaciteten. Problemet hade med inloggningen att göra. För många kunde inte logga in och en del som var inloggade blev utslängda. För att det inte skulle bli en massa snack om att vissa kunnat rösta i appen och andra inte så strök de appen helt från röstningen.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 721
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D 7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 623
Senast: tanten
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 434
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 928
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp