Melodifestivalen 2022 - Deltävling 1

Älskar Omar Rudberg och den andra nittiotalskillen (Theo?). Bra dans och catchy. Rätt lika låtar dock men skit samma. De kan få gå vidare.
Robin och Shirley till andra chansen. Men shirleys hår var inte bra stylat 🙈
Nej ångrar mig Cornelia såklart. Den låter var ju klart bäst! Och underbar röst.
 
Älskade Cornelias röst 😍

Alltså gör Oscar bort sig med mening hela tiden eller vad pågår? 😅 Inte min grej alls, fattar ingenting. Skånelåten var kul dock!
 
Bra med Cornelia men det är för trist att vi aldrig kan ha med bidrag som är både annorlunda och BRA. Typ islänningarna de senaste åren eller Ukrainas variation med i princip alltid hög kvalitet.

Utan Sveriges försök att hitta något ”annorlunda” mynnar bara ut i Sean Banan eller Brandsta City Släckers eller Anne-Louise Hansson och Molle. Eller möjligen Björn Ranelid. :crazy:
 
Men alltså, hur gick det till att Stråhed tog sig vidare? Var det för att gratisrösterna i appen försvann?
 
Cornelia var solklart bäst ikväll!!! Hur tusan Ken dockan kunde gå vidare till final vet jag inte. Stråhed förvånade mig. Jag trodde på Omar där.
 
eller också har de som är födda på den här sidan millennieskiftet telefonabonnemang som inte tillåter betal-nummer

Så kan det också vara. Det finns ju ungdomsabonnemang som är blockerade för betalningen. Det blev nog en snedvridning av vilka som kunde rösta nu när appen inte funkade
 
Sen blev det ju ingen viktning mellan ålderskategorierna som det brukar vara. Ingen hänsyn togs till åldern alls. Jag tror att Stråhed vann på det och Rudberg förlorade.
 
Hemma igen efter en tripp till Avicii Arena  (lyx att det slutade 21:30 och hemma 21:45, 1500 personer i arenan var lagom haha. Dock försvann lite av feststämningen..)

Vi satt på armlängds avstånd från den mindre scenen framför den större, häftigt!
Tyckte alla artister var grymma live faktiskt! Gillade inte alla låtar, men bra röster på alla och INGEN var katastrof, vilket händer rätt ofta ändå i deltävlingarna ;)

Cornelia imponerade verkligen, satt ju väldigt nära och hon hade underbar kontakt med publiken! Och wow på rösten. Minns inte låten dock tyvärr...

Robin har jag alltid gillat, och han var stabil idag och värd finalplats.
Men inte lika stark låt i år.

Theoz sjöng jättebra, låten fastnade ju men kändes inte särskilt spännande tyvärr.
Hooolabadoola gänget var väl lite småmysiga, sångaren väldigt charmig med publiken.

Dottern gillade Omar mest, och jag gillade också Omar, men han hadd behövt en bättre låt tyvärt. Synd!

Shirley var Shirley. Proffsig men inte så spännande.

Malou var väl helt ok men försvann i mängden.

Så vi är nöjda!!
Och jag Äääälskade Oscar, trots lite missar här och där! Nerver men även en del improvisation pga tekniska fel.

Och till sist: vi satt sååååå nära fina fina Tusse när han sjöng, bäst ikväll ändå!
 
Sen blev det ju ingen viktning mellan ålderskategorierna som det brukar vara. Ingen hänsyn togs till åldern alls. Jag tror att Stråhed vann på det och Rudberg förlorade.
Ja, jag satt och gapade av förvåning framför tv:n! Trodde att det skulle bli en kakbit för Omar och Theoz att gå till final båda två.
 
O M G ... nu kan det väl inte bli sämre än så här va?! :nailbiting:
Skämsugglan åkte fram direkt!
Tusse var way bäst av alla :heart

Vi var tvungna att koppla av med bra musik i På Spåret efter mello-låtarna, klarade inte av att vara kvar under röstningen...
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 721
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D 7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 623
Senast: tanten
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 432
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 927
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp