Melodifestivalen 2022 - Deltävling 1

Ja, jag satt och gapade av förvåning framför tv:n! Trodde att det skulle bli en kakbit för Omar och Theoz att gå till final båda två.
Omar o Theoz fick överlägset mest jubel i arenan, skreks en hel del i falsett ;)
Och mkt ledsna småtjejer efter Omars uttåg...
 
O M G ... nu kan det väl inte bli sämre än så här va?! :nailbiting:
Skämsugglan åkte fram direkt!
Tusse var way bäst av alla :heart

Vi var tvungna att koppla av med bra musik i På Spåret efter mello-låtarna, klarade inte av att vara kvar under röstningen...
Måste kolla på detta på tv känner jag, live lät det mesta rätt bra :D
 
Är ju egentligen inget fan men tycker alltid det är lite roligt att försöka tippa de kvällar jag ser :DFinalisterna kändes självklara i ett ganska svagt startfält, Cornelia imponerade med röst och nummer. Det tyckte jag var riktigt bra för att vara Mello :) Däremot var jag ganska förvånad att Theoz gick före Omar? Hade hellre sett dem båda vidare före Hallabaloo, men den kändes å andra sidan som ett säkert andra chansen utifrån vad som går hem på landets förskolor.

Jag gillade verkligen Oscars sångnummer, men det hade ju garanterat blivit en annan stämning i Skåne. Hade ju varit ännu roligare om Saade hade fått sin utnämning på plats i Skåne också. Zia är en av mina favoritprogramledare i P3, kändes inte som att han kom helt till sin rätt här? Å andra sidan fick han ju jäkligt lite gensvar av publiken, det var absolut delar jag tyckte var småroliga och publiken satt helt knäpptyst.
 
Dannes låt är inte så tokig och jag brukar gilla honom.

Cornelias låt känns lite seg och jag tycker att det känns som att hon håller micken alldeles för nära munnen.

Robins låt är inte så nyskapande men jag tycker att den är bäst igår.
 
Oscar uppfattade jag inte som osäker utan han hade bara en naturlig reaktion på ett jäkla kaos orsakat av SVT och appens krasch.

Jag upplevde honom som feltajmad, betonade fel på många ord/namn och inte ordentligt repeterad.
Förhoppningsvis blir det bättre. I sångnumret kom han till sin rätt.
 
Jag upplevde honom som feltajmad, betonade fel på många ord/namn och inte ordentligt repeterad.
Förhoppningsvis blir det bättre. I sångnumret kom han till sin rätt.

Jag är övertygad om att det handlade om kaoset som var. Det hade visst var kaos med tekniken under genrepet också. SVT hade mycket problem igår tekniskt! Vi kunde inte streama Melodifestivalen via SVT Play appen som vi tänkt göra för appen gav ett felmeddelande. Och sen funkade inte röstningsappen heller. På genrepet hade Robin fått sjunga om sin låt för att det hade haft strul med ljudet (eller nåt sånt). SVT verkar ha planerat för att ha allt med storpublik, sen fått panikändra för att sen ändra tillbaka igen och jag tror att mycket har blivit dåligt gjort. Jag tror inte vi kan lasta Oscar Zia för kaoset igår. Jag tyckte att han redde ut det bra. Det tekniska teamet borde däremot ta sig en funderare så att tekniken funkar till nästa vecka!
 
Jag tycker rätt låtar gick vidare! Oscar Zia imponerade inte men med tanke på alla tekniska fel igår så kanske det inte var hans fel, hoppas det blir bättre nästa vecka!
 
Jag tycker rätt låtar gick vidare! Oscar Zia imponerade inte men med tanke på alla tekniska fel igår så kanske det inte var hans fel, hoppas det blir bättre nästa vecka!

Han fick högst sannolikt många instruktioner i öronsnäckorna varje gång något tekniskt havererade. Det var nog rätt förvirrande. Genrepet var det ju också totalt kaos på pga teknik. Han är ju faktiskt inte så erfaren som programledare för ett liveprogram. En sån som Måns Zelmerlöw som har mycket mer rutin hade säkert rett ut det lite bättre. Men jag gillar verkligen Oscar! Han är rolig, charmig och har värme.
 
Han fick högst sannolikt många instruktioner i öronsnäckorna varje gång något tekniskt havererade. Det var nog rätt förvirrande. Genrepet var det ju också totalt kaos på pga teknik. Han är ju faktiskt inte så erfaren som programledare för ett liveprogram. En sån som Måns Zelmerlöw som har mycket mer rutin hade säkert rett ut det lite bättre. Men jag gillar verkligen Oscar! Han är rolig, charmig och har värme.

Jag gillar med Oscar Zia i vanliga fall så hoppas det bara var att inget funkade backstage. :)
 
Jag är övertygad om att det handlade om kaoset som var. Det hade visst var kaos med tekniken under genrepet också. SVT hade mycket problem igår tekniskt! Vi kunde inte streama Melodifestivalen via SVT Play appen som vi tänkt göra för appen gav ett felmeddelande. Och sen funkade inte röstningsappen heller. På genrepet hade Robin fått sjunga om sin låt för att det hade haft strul med ljudet (eller nåt sånt). SVT verkar ha planerat för att ha allt med storpublik, sen fått panikändra för att sen ändra tillbaka igen och jag tror att mycket har blivit dåligt gjort. Jag tror inte vi kan lasta Oscar Zia för kaoset igår. Jag tyckte att han redde ut det bra. Det tekniska teamet borde däremot ta sig en funderare så att tekniken funkar till nästa vecka!

Givetvis ställer det till det när tekniken strular. Jag tycker ändå att det känns orutinerat från hans sida.
 
Han fick högst sannolikt många instruktioner i öronsnäckorna varje gång något tekniskt havererade. Det var nog rätt förvirrande. Genrepet var det ju också totalt kaos på pga teknik. Han är ju faktiskt inte så erfaren som programledare för ett liveprogram. En sån som Måns Zelmerlöw som har mycket mer rutin hade säkert rett ut det lite bättre. Men jag gillar verkligen Oscar! Han är rolig, charmig och har värme.
Gillar också Oscar!
Såg honom väldigt ofta stå o lyssna i hörsnäckan så tror han bitvis var väldigt förvirrad, och som sagt är han ingen van programledare.
Gillar hans lite bittra humor 😁
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 762
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för SISTA deltävligen i årets mello :nailbiting::D 7 bidrag kvar, sedan kan vi börja fundera över vem...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 672
Senast: tanten
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 545
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 992
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp