Melodifestivalen 2022 - Deltävling 2

Väldigt dåliga och tråkiga låtar ikväll. Ingen skapade nåt engagemang alls.

I övrigt var programmet bra! Jag älskar Eva Rydberg!
 
Har nu sett till att youtube spelar upp musikvideos av Måneskin på tvn. Alltså. Italien kan skicka så fantastiska band till Eurovision, och vi skickar... vad? Något man glömmer 2 sekunder efter låtens slut förutsatt att man inte somnade under tiden låten framfördes? Jag hoppas verkligen på något riktigt bra från de deltävlingar som är kvar...
Instämmer! Tändes ett litet hopp när Browsing collection dök upp men slocknade lika fort när de inte ens kom till andra chansen :down:

*Knapplån
Både jag och syrran röstade på Browsing collection så var en besvikelse att de inte gick vidare. Tyckte de flesta var helt okej men lätta att glömma och inget som stack ut. Klart bättre program ikväll än förra gången iaf.
 
Instämmer! Tändes ett litet hopp när Browsing collection dök upp men slocknade lika fort när de inte ens kom till andra chansen :down:

*Knapplån
Både jag och syrran röstade på Browsing collection så var en besvikelse att de inte gick vidare. Tyckte de flesta var helt okej men lätta att glömma och inget som stack ut. Klart bättre program ikväll än förra gången iaf.
Ja synd! Både jag och sambon tyckte de var bäst ikväll.
 
Instämmer! Tändes ett litet hopp när Browsing collection dök upp men slocknade lika fort när de inte ens kom till andra chansen :down:
Kollade upp lite snabbt hur Sveriges tittarröster fördelades förra året. Även OM Måneskin hade varit ett svenskt band hade de mest troligt åkt ut tidigt, absolut inte fått en chans i eurovision.
273689646_970191416935691_8029653230294434821_n.jpg
 
Kollade upp lite snabbt hur Sveriges tittarröster fördelades förra året. Även OM Måneskin hade varit ett svenskt band hade de mest troligt åkt ut tidigt, absolut inte fått en chans i eurovision.
273689646_970191416935691_8029653230294434821_n.jpg

Jag gillar inte Måneskins låt. Alldeles för tjatig refräng! Jag förstår inte varför den vann. Jag vill ha mer rock i ESC eftersom det är min favoritgenre men då måste det vara bättre än så.
 
Kollade upp lite snabbt hur Sveriges tittarröster fördelades förra året. Även OM Måneskin hade varit ett svenskt band hade de mest troligt åkt ut tidigt, absolut inte fått en chans i eurovision.
273689646_970191416935691_8029653230294434821_n.jpg
Jag kollar sällan röstningen så hängde inte med i att de fick så lite poäng från oss. Känns lite absurt att ett så bra band som tog hem hela alltet hade åkt ur fort här i Sverige 😅 samtidigt är jag inte förvånad tyvärr, ofta är det samma pesoner eller liknande som får röster.
 
Kollade upp lite snabbt hur Sveriges tittarröster fördelades förra året. Även OM Måneskin hade varit ett svenskt band hade de mest troligt åkt ut tidigt, absolut inte fått en chans i eurovision.
273689646_970191416935691_8029653230294434821_n.jpg

Jag tror att jag röstade på Italien så många gånger så att jag ensam borde ha genererat i alla fall ett av de där poängen. :D Oacceptabelt att både Frankrike och Schweiz fick mer röster än Italien och Ukraina.
 
Jag gillar inte Måneskins låt. Alldeles för tjatig refräng! Jag förstår inte varför den vann. Jag vill ha mer rock i ESC eftersom det är min favoritgenre men då måste det vara bättre än så.
Jag gillade inte deras kläder vid det tillfället, men låten satte sig verkligen i min hjärna. Sedan tycker jag inte att det var den bästa låt de gjort, men bra var den allt! (har lyssnat löjligt mycket på dem senaste året, de har sååå många otroligt bra låtar, precis min smak :D )
 
Jag gillade inte deras kläder vid det tillfället, men låten satte sig verkligen i min hjärna. Sedan tycker jag inte att det var den bästa låt de gjort, men bra var den allt! (har lyssnat löjligt mycket på dem senaste året, de har sååå många otroligt bra låtar, precis min smak :D )

Jag gillade kläderna, stilen, egentligen musiken också men låten var för tjatig! Refrängen är för repetitiv! Samma mening om och om och om igen till Jag känner att jag aldrig i något sammanhang vill höra de orden ihopsatta till en mening igen!
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 100
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 927
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 360
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 517
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp