Melodifestivalen 2022 FINAL!

voltis

Trådstartare
På lördag smäller det!
Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC!

Det är dags för FINAL i Mello!!

:banana::banana::banana:

Och de som tävlar är....

1. Run To The Hills – Klara Hammarström
2. Som du vill – THEOZ
3. Higher Power – Anna Bergendahl
4. Änglavakt – John Lundvik
5. My Way – Tone Sekelius
6. Bigger Than The Universe – Anders Bagge
7. Innocent Love – Robin Bengtsson
8. Freedom – Faith Kakembo
9. Bluffin – LIAMOO
10. Hold Me Closer – Cornelia Jakobs
11. I Can´t Get Enough – Cazzi Opeia
12. In i dimman – MEDINA

Vem VILL du ska vinna?
Vem TROR du vinner?
Vad SNACKSAR ni?

Ni kööööör viiiii!
 
Jag och barnet är på plats i arenan så snacks blir ngt dyrt från arenan ;)
Sitter nära greenroom o drömmen är att få se Tone på nära håll, tycker barnet :D

Jag TROR det står mellan Cornelia, Bagge, Klara och Liamoo.

Men att Medina är en darkhorse!
Tror dock mkt hänger på jurygrupperna faktiskt.... Tror inte se rankar Bagge högt, men kommer älska Cornelia.
Så hon är nog högst på min tippningslista ändå!

Vad jag VILL är en annan femma, den listan kommer snart!
 
Jag kräver att Cornelia ska vinna. Annars blir jag eventuellt Lillgrådis, sju år, igen och börjar gråta av den ilska som bara en stark inre övertygelse av "fel-jävla-låt-vann-era-jävla-värdelösa-idiot-röstare" kan framkalla.

Jag tror dock att Bagge får en hel drös av (flest) tittarröster men att de internationella jurypoängen inte är lika översvallande utan att de i stället kommer att tillfalla Cornelia i stor mängd. Och att det kan bli avgörande tillsammans med att hon också får ganska många tittarröster, bland annat från mig. :)

Jag återkommer angående snacksandet, alldeles för tidigt väckt fråga här. :laugh:
 
Cornelias låt har absolut växt för mig, jag tyckte i och för sig att hon var klart bäst i sin deltävling men konkurrensen var ju inte så överväldigande så sedan var det inte mer med det.

Men sedan för någon vecka sedan när den började spelas på radion igen så bara "åååh nu är det den där bra låten, vem är det som gör den egentligen och var och när är det jag har hört den förut" (alltså trodde att det var från någon film eller något sådant) och sedan efter ett tag "AHA!" :eek::idea:
 
Men sedan för någon vecka sedan när den började spelas på radion igen så bara "åååh nu är det den där bra låten, vem är det som gör den egentligen och var och när är det jag har hört den förut" (alltså trodde att det var från någon film eller något sådant) och sedan efter ett tag "AHA!" :eek::idea:

Ha, den tanken har jag också haft när jag har hört den låten spelas! Jag får erkänna att jag inte ens hade en aning om att det var en mellolåt. Nu vet jag det. :D

Kände mig manad att snabblyssna på låtarna nu, men Hold Me Closer är den enda låten jag orkar höra från början till slut. Jag vågar inte tippa någonting, men nu känner i alla fall jag också att jag vill att Cornelia ska vinna!
 
På lördag smäller det!
Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC!

Det är dags för FINAL i Mello!!

:banana::banana::banana:

Och de som tävlar är....

1. Run To The Hills – Klara Hammarström
2. Som du vill – THEOZ
3. Higher Power – Anna Bergendahl
4. Änglavakt – John Lundvik
5. My Way – Tone Sekelius
6. Bigger Than The Universe – Anders Bagge
7. Innocent Love – Robin Bengtsson
8. Freedom – Faith Kakembo
9. Bluffin – LIAMOO
10. Hold Me Closer – Cornelia Jakobs
11. I Can´t Get Enough – Cazzi Opeia
12. In i dimman – MEDINA

Vem VILL du ska vinna?
Vem TROR du vinner?
Vad SNACKSAR ni?

Ni kööööör viiiii!

Jag kan tänka mig en hel del som vinnare, faktiskt.

Helst Klara, Anna, Tone eller Cornelia som vinnare!

Jag tyckte Anders låt var bra när jag såg framträdandet (minus bakgrunden) men när jag lyssnat på den på radio tycker jag den är meh. Cazzi har växt när jag hört den på radio men jag klarar inte av framträdandet med de där asfula kläderna.

Jag TROR att Anders vinner för att han blev så himla glad när han gick vidare och för att folk gillar honom och tycker han är mysig.
 
På lördag smäller det!
Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC!

Det är dags för FINAL i Mello!!

:banana::banana::banana:

Och de som tävlar är....

1. Run To The Hills – Klara Hammarström
2. Som du vill – THEOZ
3. Higher Power – Anna Bergendahl
4. Änglavakt – John Lundvik
5. My Way – Tone Sekelius
6. Bigger Than The Universe – Anders Bagge
7. Innocent Love – Robin Bengtsson
8. Freedom – Faith Kakembo
9. Bluffin – LIAMOO
10. Hold Me Closer – Cornelia Jakobs
11. I Can´t Get Enough – Cazzi Opeia
12. In i dimman – MEDINA

Vem VILL du ska vinna?
Vem TROR du vinner?
Vad SNACKSAR ni?

Ni kööööör viiiii!
Medina är den jag fastnat för men cazzi är rätt kul oxå.

Tror klara tar hem allt om inte bagge får alla sympati röster

Bygger en smörgåstårta;)
 
Håller på Anders Bagge! Annars inte så besviken om Klara tar det, då är mer min musikstil.

Fick lyssna på Cornelias låt eftersom glömt av den, tyckte hennes försvann i mängden. Sen förstår när jag lyssna att det verkligen inte är min stil och därför inte lagts på minnet 😅
 
Jag hoppas på Cornelia eller Cazzi! Båda är grymt bra. Hoppas nog allra mest på Cornelia, hade varit kul att skicka den till ESC.
 

Liknande trådar

Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 872
Senast: voltis
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 765
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för den sista deltävlingen i årets melodifestival! :eek::arghh::nailbiting: Kommer ngn av följande låtar...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 777
Senast: Lingon
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 701
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp