Melodifestivalen 2022 FINAL!

Innan jag läser igenom er härliga inlägg från kvällen...

Just hemkommen från Friends Arena där vi sett Cornelia ta hem segern!
Stort grattis till Cornelia, tror det kommer gå bra för henne i ESC!

Men Bagge blev tittarnas favoriter, vilket han verkade rätt nöjd med ändå :)

Hur lät det live då?
Ja mest drag på publiken var det när Tone, Bagge, Cornelia och Medina sjöng, och alla dessa hamnade ju i topp 5 ;)
Och man hörde även på publiken när artisterna presenterades eller visades i bild vilka som var favoriterna... Bagge och Cornelia.

Sångmässigt lät de flesta faktiskt riktigt bra, kan kanske tycka att Klara ylade lite för mkt men nä det lät faktiskt bra från alla håll!
Vår favorit var dock fortfarande Tone och Medina, men även Liamoo fick våra hjärtan ikväll.

Hade ett gäng medelålders tyska män bredvid oss och framför oss satt en rad med Maleser... Kändes som vi var på eurovision nästan :D

Men kortfattat, väl värdig vinnare! Men jag som gillar underdogs kanske inte jublade mest av alla ;)
Nu ser vi dock fram emot Eurovision, där det redan finns ett par guldkorn, men som det känns nu kan Cornelia absolut ta en top 10!
 
Rätt så typisk svenskt bidrag i år.

En röst som inte riktigt bär och stundtals falsk i förhållande till melodislingan, övergångar som är åt helvete fel, rytmsektion som inte riktigt följer text och melodi. Så håller med tidigare inlägg att det är rätt mycket Laleh i årets vinnare.

Dålig timing, röst som inte bär och melodislinga som inte riktigt passar in med rytm och tempoväxlingar.

Med andra ord ett bidrag som Idol juryn glatt skulle ge en goldenbuzzer trots alla dess brister.
 
Senast ändrad:
Rätt så typisk svenskt bidrag i år.

En röst som inte riktigt bär och stundtals falsk i förhållande till melodislingan, övergångar som är åt helvete fel, rytmsektion som inte riktigt följer text och melodi. Så håller med tidigare inlägg att det är rätt mycket Laleh i årets vinnare.

Dålig timing, röst som inte bär och melodislinga som inte riktigt passar in med rytm och tempoväxlingar.

Med andra ord ett bidrag som Idol juryn glatt skulle ge en goldenbuzzer trots alla dess brister.

Intressant att det du påpekar är precis tvärt emot vad de internationella ESC-fansen tycker. De senaste åren har de varit extremt kritiska mot Sveriges bidrag! I år älskar de det! De säger att äntligen skickar Sverige nåt annorlunda och de älskar hennes raspiga röst. Många därute säger att Sverige skulle kunna vinna i år. Personligen tror jag att det finns en chans men UK av alla länder kommer vara en av utmanarna. Liksom Italien som har en duett som folk älskar.
 
Kul att Cornelia vann, hon var duktig och hade en fin låt!

Jag tycker synd om Anna som fick mer eller mindre noll röster, personligen gillar jag låten!

Gillade inte tolkningen av förra årets vinnare, fattade seriöst ingenting fören ni skrev i tråden vad det var.:confused:
 
Klara låter kränkt i media och menar att den internationella juryn "inte fattat grejen". Vilken grej skulle det vara? Jag fattar tydligen inte heller.....
 
Rätt så typisk svenskt bidrag i år.

En röst som inte riktigt bär och stundtals falsk i förhållande till melodislingan, övergångar som är åt helvete fel, rytmsektion som inte riktigt följer text och melodi. Så håller med tidigare inlägg att det är rätt mycket Laleh i årets vinnare.

Dålig timing, röst som inte bär och melodislinga som inte riktigt passar in med rytm och tempoväxlingar.

Med andra ord ett bidrag som Idol juryn glatt skulle ge en goldenbuzzer trots alla dess brister.
Oj har själv fått helt annan uppfattning..
Känns väldigt osvenskt jämfört med vad vi skickat tidigare?
Och rösten sticker ut, på ett bra sätt och kan själv inte höra de brister du nämner.

Dessutom gillar jag Laleh hehe.

Cornelia var inte min personliga favorit men det är verkligen en bra låt! Inte min favorit i ESC heller, men finns ofta mönga bra låtar där! Just nu håller jag på Italien :D
 
Kul att Cornelia vann, hon var duktig och hade en fin låt!

Jag tycker synd om Anna som fick mer eller mindre noll röster, personligen gillar jag låten!

Gillade inte tolkningen av förra årets vinnare, fattade seriöst ingenting fören ni skrev i tråden vad det var.:confused:

Annas låt var nog bättre än vad hon fick betalt för. Men allt runt störde ut låten tror jag. Scenshowen med hästarna i bakgrunden var bara konstig, kläderna var helt fel både modell och färg. Hatten fruktansvärd! Hela blev bara helt beige och intetsägande och med bakgrunden i gråskala blev det färglöst och trist. Helt obegripliga val i mina ögon! Sen var låten den sämsta hon tävlat med. Inte dålig. Men svagare än de andra.
 
Har lyssnat på vinnarlåten flera gånger. Kan konstatera att så fort den slutar har jag glömt bort hur den går. Vilken totalt intetsägande låt!!
 
Oj har själv fått helt annan uppfattning..
Känns väldigt osvenskt jämfört med vad vi skickat tidigare?
Och rösten sticker ut, på ett bra sätt och kan själv inte höra de brister du nämner.

Dessutom gillar jag Laleh hehe.

Cornelia var inte min personliga favorit men det är verkligen en bra låt! Inte min favorit i ESC heller, men finns ofta mönga bra låtar där! Just nu håller jag på Italien :D
Tycker hon har det lite raspiga Bonnie Tyler-rösten 😍
 
Undrar om Ryssland och Belarus kör en alternativ egen musiktävling nu där de slipper "jobbiga" saker som HBTQ-fans och allmän öppenhet. Jag kom osökt att tänka på Trololo-låten, komisk när den först blev känd med sin sovjetgrundade censurering av något så oskyldigt ämne som en text om en cowboy som är lycklig när han rider hemåt.

Men djupt deprimerande att det idag möjligen behöver produceras nya trololo-texter för att passera statens kontroller.
 
Jag såg att även USA ska starta en egen version med delstaterna som tävlande - United States (?) Song Contest! Eller vad det nu skulle heta, nåt sånt.
 
Undrar om Ryssland och Belarus kör en alternativ egen musiktävling nu där de slipper "jobbiga" saker som HBTQ-fans och allmän öppenhet. Jag kom osökt att tänka på Trololo-låten, komisk när den först blev känd med sin sovjetgrundade censurering av något så oskyldigt ämne som en text om en cowboy som är lycklig när han rider hemåt.

Men djupt deprimerande att det idag möjligen behöver produceras nya trololo-texter för att passera statens kontroller.

Det fanns väl en östlig "Eurovision" förr? Efter snabb googling så hittar jag att det hette Intervision Song Contest. Hölls under några år på 70-80-talet.
 

Liknande trådar

Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 872
Senast: voltis
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 760
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för den sista deltävlingen i årets melodifestival! :eek::arghh::nailbiting: Kommer ngn av följande låtar...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 771
Senast: Lingon
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 694
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp