Melodifestivalen deltävling 1

ameo

Trådstartare
Moderator
I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen.
Startfältet ser ut så här:
1. Tone Sekelius - Rhythm of My show
2. Loulou Lamotte - Inga sorger
3. Rejhan - Haunted
4. Elov och Beny - Raggen går
5. Victor Crone - Diamonds
6. Eva Rydberg och Ewa Roos - Länge leve livet
7. Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat Adam Woods - Where you are (Sávežan)

Är ni laddade? :D
 
Jag ska titta!

Tone Sekelius gillade jag verkligen senast och Jon Henrik Fjällgren brukar också vara bra tycker jag. I övrigt klingar några namn bekant medan vissa är helt okända. Ser även fram emot Farah som proglamledare :) för så var det väl om jag inte missuppfattat det.
 
Jag har tjuvlyssnat på förhandsklippen och därifrån är det rätt slätstruket men Jon Henrik och hans vänner har en låt som jag tror jag kommer gilla.
 
Tråkigt startfält idag tycker jag. Jag gillar inte alls Jon Henrik. Inte nåt han gjort. Jojken är härlig men låtarna har hittills varit så dåliga och jag står inte ut med honom!

Känns inte som att vi har årets vinnare i dagens startfält. Men av de små snuttar jag hört har Tone varit bäst!
 
Jag tycker med startfältet är trist, även de andra omgångarna känns lite tråkiga faktiskt. Kommer kolla men har inga större förhoppningar.
 
Jag tycker med startfältet är trist, även de andra omgångarna känns lite tråkiga faktiskt. Kommer kolla men har inga större förhoppningar.
Är det inte egentligen precis sammalikadant varje år? Att merparten av låtarna känns som utfyllnad och att det i bästa fall finns en eller ett par självklara finalister, som inte nödvändigtvis behöver vara skitbra...
 
Är det inte egentligen precis sammalikadant varje år? Att merparten av låtarna känns som utfyllnad och att det i bästa fall finns en eller ett par självklara finalister, som inte nödvändigtvis behöver vara skitbra...

Jo men vissa år tycker jag ändå det är bra artister med. I år känns det som att det är massa b-artister med och inga direkta stjärnor om man kan säga så.
 
Kommer ha på det i bakgrunden, men inte mer än så (tror jag). Tycker dock att det är lite coolt att min frisör som jag varit stammis hos i snart 4 år åker till tävlingen för att följa med Victor Crone. Hon är hans frisör också.

Hade ingen aning om att de fick/har med egna frisörer till tävlingen? :)
 
Jag ska kolla för första gången på väääldigt längesedan. Lyssnar inte på radio, ser inte "musiktävlings program" osv och efter en diskussion på jobbet igår insåg jag hur ur loop jag är. Av de 28 tävlande artisterna kände jag igen tio! 🫣
 
Jag ska kolla men tycker också att dagens startfält verkar rätt tråkigt. Men vem vet, man kanske blir positivt överraskad.
Polly och chips finns tillgängligt som snacks till kvällen.
 
Ska titta. Mest ser jag fram emot Tone Sekelius, Victor Crone och Jon-Henrik Fjällgren, har inte tjuvlyssnat 😊.

Har nån ny chipssmak med ost och gräslök och så en Plopp Gott och blandat till :d.
 
20230204_195605.jpg

Prima kokpopcorn 🍿:d
 
Sambon "vad tittar du på ?" Jag ba: Mello, så nu sitter jag själv *haha*... Han ba "Im out of here"... Inte haft nån sneakpeak alls utan ve mer igår som jag såg att det är mello idag...

1 Tone... Bättre än jag "förväntat" mej... Lite mainstream "medelhavs erovision låt" Men helt ok.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Äntligen dags för finalen! Startordningen är denna: 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods 2...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 218
Senast: ameo
·
Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 355
Senast: Lilla
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 375
Senast: Halcyon
·
Äldre På lördag smäller det!! Äntligen dags för Melodifestivalen igen, vad vi har längtat!! :banana::banana::banana: Programledare i år är...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 507
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp