Melodifestivalen - deltävling 2

Jag roade mig med att tippa placering innan låtarna startade. Tippade 1 och 2 till andra chansen och 5 och 6 till final. Två rätt, men fyra rätt vilka som kom topp fyra. :laugh:
 
TACK igen för ert engagemang :D

Här kommer mina tankar om kvällen!

Finalister:

Liamoo och Hanna
Mina favoriter ikväll! Hade höga förväntningar och blev till en början lite besviken. Men låten växte och när den kom i gång ordentligt så andades den verkligen ESC, jag hoppas dock att de jobbar lite på scenshowen till finalen. I en ev ESC tävling kanske de ska köra riktig eld eller ngt? ;)

Malou
Vilken överraskning! Jag hade inget emot varken rösten eller låten, men det var heller inget wow sådär. Inte dåligt eller bäst. Men ändå kul med finalplats! Dessutom dansar dotterns fd danslärare bakom henne, det är lite kul ;)

Andra chansen:

Vlad
Lite pinsamt, lite bra beats, lite mer pinsamt... Dottern överlycklig då han tydligen är en stor youtuber ;) Hon gav 5 hjärtan innan låten startade... aja. Lär ej gå till final!

Andreas J
Har alltid gillat hans röst och låtar, denna var en helt ok Andreaslåt, men inte så mkt mer än så. Men har inget emot att höra den igen


Övrigt:
Margaret var kvällens skämskudde, både scenshow, uttalet, låttexten... (boom boom liksom...). Nä glad att hon åkte ut! Hon tar med sig den andre skämskudden Jan Malmsjö, som nog missat att han skulle sjunga...
Oscar gillade jag men det verkade ingen annan göra.. synd!

Skönt med bara två programledare, idag var Marika inte lika jobbig ;)
 
EnskildPulka17. BARNET har troligen röstat på alla.

Hade liiiite svårt för sången om hur kär han var och struntade i sina föräldrar. Kändes mer som att de behövde ha ett köksbordssamtal än ett mello-bidrag.

Vi gillade Malou mest.
 
Min solklara favorit var Oscar, blev på riktigt häpen när han åkte ut bland de första. :eek:
Trodde om inte annat att folk skulle rösta på honom, bara för att det var "han" så att säga. Och att han skulle gå minst till andra chansen.

Hanna och Liam var de jag tyckte var näst bäst under kvällen.
 
Jag är säker på att Hanna & Liamoo kommer topp 3 i finalen och har en känsla av att de kommer vinna. Finns någon enstaka som skulle kunna utmana i de två återstående deltävlingarna men jag tvivlar på det.
 
EnskildPulka17. BARNET har troligen röstat på alla.

Hade liiiite svårt för sången om hur kär han var och struntade i sina föräldrar. Kändes mer som att de behövde ha ett köksbordssamtal än ett mello-bidrag.

Vi gillade Malou mest.
Hör röstade barnet också på alla. Men hon drog bort hjärtan på vissa när vi förklarade att tanken nog var att man skulle 1) lyssna på låten, och 2) bestämma sig för vad man tyckte innan man gav hjärtan. :D Men [någonting]Opportunist[siffra] ville vara rättvis :D
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 721
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 066
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 870
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 313
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp