Melodifestivalen - deltävling 2

voltis

Trådstartare
Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana:

Det är dags för deltävling 2, och de tävlande är:



1. Andreas Johnson – Army Of Us

Låtskrivare: Andreas Johnson, Jimmy Jansson, Sara Ryan, Andreas “Stone” Johansson, Sebastian Thott
2. Malou Prytz – I Do Me
Låtskrivare: Isa Tengblad, Elvira Anderfjärd, Fanny Arnesson, Adéle Cechal
3. Oscar Enestad – I Love It
Låtskrivare: Emanuel Abrahamsson, Parker James, Oscar Enestad
4. Jan Malmsjö – Leva livet
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Johan Bejerholm
5. Vlad Reiser – Nakna i regnet
Låtskrivare: Lukas Nathansson, John Hårleman, Vlad Reiser, Chris Enberg
6. Hanna Ferm & Liamoo – Hold You
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Fredrik Sonefors, Hanna Ferm, Liam Pablito Cacatian Thomassen
7.Margaret – Tempo
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Jimmy Jansson, Laurell Barker, Sebastian von Koenigsegg

Sååå vad tror ni om dessa låtar då? Ngn som tjuvlyssnat? :D:D:D
 
1. Andreas Johnson – Army Of Us
Jag har alltid älskat Andreas röst! Och alla låtar utom duetten med Carola har jag gillat! ;) Sing for me möter Glorious hoppas jag på!
2. Malou Prytz – I Do Me
Okänt namn för mig så kan inte säga så mkt. Känns som ngt poppigt ungt som dottern kommer gilla. Dotters fd danslärare dansar bakom Malou det är lite kul!
3. Oscar Enestad – I Love It
En av killarna i Foo… ja alla olika namn de haft kan man inte hålla reda på hehe. Men gillade deras mellobidrag och detta ska tydligen vara poppigt, lite androgynt... älska vem du vill budskap. Hoppas på ngt bra!
4. Jan Malmsjö – Leva livet
Veckans Arja, dvs gammal räv. Känner inte att jag kommer jubla när han är på scen. Kisspaus?
5. Vlad Reiser – Nakna i regnet
Vet bara att han är youtuber, men har ingen koll annars. Känner mig inte så supertaggad faktiskt ;)
6. Hanna Ferm & Liamoo – Hold You
Här känner jag mig dock taggad! Inte följt alla idolår, men just dessa två har jag sett och hört innan, Liamoo var jju även med i mello förra året och jag gillade låten! Hanna sjunger jäkligt bra och kan ta en scen. Mkt spännande!
7.Margaret – Tempo
Gillade förra årets låt, men tyckte inte om scenframträdandet... så kan det slå förra låten med bättre scen går det nog bra i år igen!


Gissar lite då:

Final:
Hanna och Liamoo
Margret

Andra chansen:
Oscar
Malou P

Tror Andreas är den femte!
 
Jag gillar Andreas och jag gillade Foo eller vad dom hette, så jag hejar väl på dom två då :p

Dom andra vet jag inte mycket om, typ hört Liamoos namn och Margaret var ju med förra året och Malmsjö vet man ju förstås...
 
1. Andreas Johnson – Army Of Us
Min favorit den här deltävlingen (och i hela årets mello iaf på förhand)! Älskade Liebling (albumet Glorious var med på) och han säger i intervju att Army of us är mer lik Glorious än hans tidigare mello-låtar så jag är supertaggad!!
2. Malou Prytz – I Do Me
Kollade en liten video på Youtube. Nån som filmat med mobil. Rösten lät bra. Känns lovande. Hoppas låten är bra!
3. Oscar Enestad – I Love It
Tror att det här kan bli bra.
4. Jan Malmsjö – Leva livet
Nja... ingen pepp... men det kommer alldeles säkert vara ett mycket kompetent framträdande!
5. Vlad Reiser – Nakna i regnet
Nja nr 2.... känner mig inte peppad alls och väldigt osäker på kompetensen!
6. Hanna Ferm & Liamoo – Hold You
Kan bli riktigt bra.... kan bli riktigt riktigt pinsamt och dåligt om de inte har kemi på scen. Duetter är svåra och kräver mer än en bra låt och bra röster.
7.Margaret – Tempo
Det här bli nog glatt och härligt! Gillar henne!

Gissar inte eftersom jag inte hört någon av låtarna än... kommer kanske en gissning sen när jag hört snuttarna.

På lördag sitter jag i Malmö Arena och hejar!
 
Efter att jag lyssnat på snuttarna:

1. Andreas Johnson – Army Of Us
Så bra!!! Älskar det!! :heartheart:banana::banana::banana: Modernare sound än hans andra mello-låtar. Den här kommer jag lyssna mycket på!!
2. Malou Prytz – I Do Me
Helt ok... ingen topplåt men hon är nog rätt bra tror jag. Lite attityd och poppigt modern.
3. Oscar Enestad – I Love It
Ja, det kan bli bra.
4. Jan Malmsjö – Leva livet
Som en gammal visa med en liten gnutta modernt sound. Han låter ju såklart bra. Det är en helt ok låt.
5. Vlad Reiser – Nakna i regnet
Nej, nej, nej, nej.... redan efter 10 sekunder... inte min grej... hur tänkte de som lät den komma med?? Fruktansvärt kasst!!
6. Hanna Ferm & Liamoo – Hold You
Lite Ell & Nikki "Running scared" vibbar... men blir förhoppningsvis mycket bättre än så på scen.
7.Margaret – Tempo
Glad, poppig, festlåt. Gillar den!

Min topp 4
Andreas Johnson - Nummer 1!!! Överlägset! :heartheart:heart
Oscar Enestad
Hanna Ferm & Liamoo
Margret

Femma blir Malou Prytz tror jag.
 
Hoppas på Andreas Johnson och att han kör en ordentlig låt, ingen mesig mello-låt som har gjort tidigare! Resten vet jag inte riktigt vilka de är typ:p
 
Kan nog vara en låt på gränsen på tillåtet, Andreas Johnsons... den är väldigt mycket minst 3 andra kända låtar :angel:
Jag hörde en snutt av den på radion när P4 hade presentation (hann inte höra de andra tyvärr).
 
Åh jag blir galen, var är början på Andreas Johnsons låt stulen från?

Klart bäst och det enda ESC-mässiga bidraget tycker jag att Hanna Ferm och Liamoo verkar vara.
 
Åh jag blir galen, var är början på Andreas Johnsons låt stulen från?

Klart bäst och det enda ESC-mässiga bidraget tycker jag att Hanna Ferm och Liamoo verkar vara.

Inte med den scenshowen... stora plastskynken... lika illa som Lisa Ajax toapappersscenshow för några år sen...
 
Är det någon som varit på Melodifestivalen de senaste åren som vet när man bör vara där?

Jag och dottern ska dit imorgon och jag funderar på vilken tid vi bör vara där. När börjar det inne i arenan med uppvärmning av publiken och sånt? Hur lång tid innan det vill man vara där?
 
Är det någon som varit på Melodifestivalen de senaste åren som vet när man bör vara där?

Jag och dottern ska dit imorgon och jag funderar på vilken tid vi bör vara där. När börjar det inne i arenan med uppvärmning av publiken och sånt? Hur lång tid innan det vill man vara där?
Lite sent svar nu men vi går alltid på finalens matinerepetition, då är vi där när Insläppet börjar tror det varit ca 1h innan. Iaf på Friends har de massa skoj inne på arenan innan.
Sen så är trafiken iof galen vid Mos, så vi är inne flera timmar innan o lunchar o shoppar ;)
 
Lite sent svar nu men vi går alltid på finalens matinerepetition, då är vi där när Insläppet börjar tror det varit ca 1h innan. Iaf på Friends har de massa skoj inne på arenan innan.
Sen så är trafiken iof galen vid Mos, så vi är inne flera timmar innan o lunchar o shoppar ;)

De släpper in kl. 18. Så vi är nog där en stund innan dess.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 721
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 065
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 868
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 312
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp