Melodifestivalen final

Vilket/Vilka bidrag kommer få dina röster? (det går att välja flera...)

  • 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods

    Röster: 11 11,6%
  • 2. Rhythm Of My Show – Tone Sekelius

    Röster: 7 7,4%
  • 3. One Day – Mariette

    Röster: 4 4,2%
  • 4. Air – Marcus & Martinus

    Röster: 4 4,2%
  • 5. On My Way – Panetoz

    Röster: 4 4,2%
  • 6. Never Give Up – Maria Sur

    Röster: 6 6,3%
  • 7. Six Feet Under – Smash Into Pieces

    Röster: 34 35,8%
  • 8. Where Did You Go – Kiana

    Röster: 4 4,2%
  • 9. Släpp alla sorger – Nordman

    Röster: 16 16,8%
  • 10. Tattoo – Loreen

    Röster: 57 60,0%
  • 11. Mer av dig – Theoz

    Röster: 5 5,3%
  • 12. Royals – Paul Rey

    Röster: 4 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    95
  • Omröstning stängd .

ameo

Trådstartare
Moderator
Äntligen dags för finalen!
Startordningen är denna:

1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods
2. Rhythm Of My Show – Tone Sekelius
3. One Day – Mariette
4. Air – Marcus & Martinus
5. On My Way – Panetoz
6. Never Give Up – Maria Sur
7. Six Feet Under – Smash Into Pieces
8. Where Did You Go – Kiana
9. Släpp alla sorger – Nordman
10. Tattoo – Loreen
11. Mer av dig – Theoz
12. Royals – Paul Rey

Vilken vinnare hoppas du på?

Lägger in en bukeomröstning för att se om buke tycker samma som övriga svenska folket...
 
Roligt med en Bukeomröstning! :banana:

Jag är rätt övertygad om att Loreen kommer vinna. Men jag tycker allt att det är lite synd att Smash Into Pieces inte var med vilket annat år som helst för då hade de nog vunnit!
 
Just nu 82% sannolikhet att Loreen vinner enligt bettingbolagen. Odds 1,04-1,08 för seger beroende på bettingbolag.

Jag tror däremot att de har fel angående Smash into Pieces placering. Jag tror att de kommer 2a eller 3a. Jag tror inte att Maria Sur kommer så högt som bettingbolagen tror.

Jag tror att top 3 blir:

1: Loreen
2: Marcus & Martinus
3: Smash into Pieces

Möjligtvis byter tvåan och trean plats. Jag hoppas det!

Länk till oddsen: https://eurovisionworld.com/odds/melodifestivalen
 
Jag hoppas att Loreen vinner, mest för att inget annat imponerar. Det känns lite trist att aldrig riktigt höra vad hon sjunger när det är live, hade hon artikulerat bättre så hade jag troligtvis varit mycket mer positiv.
 
Jag hoppas att Loreen vinner, mest för att inget annat imponerar. Det känns lite trist att aldrig riktigt höra vad hon sjunger när det är live, hade hon artikulerat bättre så hade jag troligtvis varit mycket mer positiv.
Håller med dig! Låten gör sig bättre inspelad av den anledningen. Tror dock att hon kommer vinna, och mycket hellre det är norrmännen vars låt är väldigt intetsägande.

Tycker ingen låt är direkt dålig, men jag har svårt att se att någon skulle vara en ESC-vinnare tyvärr.
 
Har lyssnat nu, flera lyssnade jag inte klart pga tjatiga/inte min sorts musik/för vanliga.
Tror att Loreen vinner fast jag gillar Jon-Henriks låt bättre. Röstade på de två plus Nordman och Mariette.
Nordmans låt var rätt tjatig men jag gillar budskapet och har gillat dem sen 90-talet. :)
 
Jag går emot strömmen och hoppas verkligen inte att Loreen vinner. Det hon framför är i mina ögon en preformance act - inte ett sångframförande.
Nej, jag har aldrig och kommer nog aldrig att förstå hennes "storhet", not my cup of tea helt enkelt.
 
Läser att Smash Into Pieces ställer in bokade gig för att de krockar med Mellofinalen. Rejält oproffsigt i min värld, att avsiktligt dubbelboka på spekulation.
 
Inte riktigt vad jag vill men nu har jag tippat hur det blir.
 

Bifogade filer

  • D0BA7050-89C7-4902-9A6F-A312766C3E7F.png
    D0BA7050-89C7-4902-9A6F-A312766C3E7F.png
    196,6 KB · Visningar: 60
Jag tror tyvärr att Loreen vinner. Inte min favorit allt. Ska vi skicka ett statement så ska vi skicka Maria Sur. Men det är ingen av årets låtar som jag går och nynnar på, dvs jag minns dem inte.
 
Jag tror tyvärr att Loreen vinner. Inte min favorit allt. Ska vi skicka ett statement så ska vi skicka Maria Sur. Men det är ingen av årets låtar som jag går och nynnar på, dvs jag minns dem inte.

Jag tycker att det är synd att hon inte fick en bättre låt :( Tjejen är duktig och förtjänar en bättre låt! Men den är för tråkig och man har hört låtar som låter precis likadant hur många gånger som helst. Ballader som inte kommer någon vart. Men hon får nog en del röster för att hon sjunger bra och folk har sympati med henne.

Jag går inte och nynnar på nån av dem heller. Men så ser jag inte Mello och ESC som en källa till musik att sätta på min playlist heller. Jag lyssnar på helt annan musik egentligen. För mig är det helheten i numret. Vilka känslor numret framkallar när jag ser det. Och vilket nummer jag tror hade funkat bäst i ESC. Det är en helt egen grej, skild från musik. Det är 3 minuters show/konst. Det är det som är det roliga med Mello och speciellt ESC. ESC är roligare då det är större variation.

Men du har rätt i att Loreen förmodligen vinner. Men jag tycker att det är rätt. Inget annat nummer har sån genomslagskraft som hennes, inget annat har en chans att vinna ESC i år. Vilket i slutänden är det Mello går ut på. Att vinna ESC.

Jag tycker att det hade varit härligt på nåt sätt om det var just Loreen som tar oss upp på delad första plats med Irland eftersom det också skulle göra att Johnny Logan inte längre skulle vara den enda som vunnit tävlingen två gånger som artist.
 
Är ni taggade? Eller känns det mest :eek: för att allt (åtminstone snacket på de flesta håll) handlar om ett enda bidrag och resten är statister?
 
Är ni taggade? Eller känns det mest :eek: för att allt (åtminstone snacket på de flesta håll) handlar om ett enda bidrag och resten är statister?

Jag är inte så taggad i år. Dels har jag ingen riktig favorit, dels tycks många ha en riktig favorit, dels kommer jag ha svårt att hinna hem i tid :p
 

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: Lilla
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 466
Senast: Piaff
·
Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 360
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp