Memiler är sexiga

Gammeln

Trådstartare
En ny rykande studie visar att kvinnor tycker memiler är sexiga. Ju fortare en memil kör desto sexigare upplever kvinnorna att memilen är. Om kvinnorna äter p-piller så faller sambandet :crazy:. Så hur är det med er, blir memilerna mer sexigare om ni inte äter p-piller...

http://www.unt.se/sverige/studie-ger-man-i-cykeldrakt-hopp-2888187.aspx

Så ni som irriterar er på att män tittar på sexiga idrottskvinnor.......tja ni är ju lika dana själva, sexister
 
Sv: Memiler är sexiga

Nej, jag tycker de är skitfula oavsett om jag använder p-medel eller inte. :crazy:
 
Sv: Memiler är sexiga

Ha ha... tja... ju fortare de kör desto mindre ser man ju av dem. Och DET kan väl då möjligtvis uppfattas som positivt! :)
 
Sv: Memiler är sexiga

Memiler generellt är inte sexiga. Men de blir ju helt klart mer attraktiva om de är vältränade.
 
Sv: Memiler är sexiga

Fast hela studien handlade väl om att kvinnor såg på ansiktet på männen vilka som var snabbare, och att de tyckte att ansiktet på dessa var mer attraktiva? Handlar ju inte alls som sexism då de inte ens kollat på deras kroppar i undersökningen, utan enbart ansiktena.
 
Sv: Memiler är sexiga

Nu läste jag inte så noga, men var det inte så att det var att de som de visste var snabba som de tyckte var snyggare, inte att de som var snyggast var snabbast? Dvs att de visste redan vilka som var snabba när de bedömde utseendet och inte att de som fick mest poäng visade sig även vara snabbast?
 
Sv: Memiler är sexiga

nej de fick bara titta på ansikten och säga hur snygga de var.. sedan visade det sig att kvinnorna rent generellt tyckte att de snabbaste var snyggast utan att veta om att de var snabbast.

Själv tycker jag illa om memilerna... De är i vägen och cyklar alltid i bredd på vägen till stallet :(
 
Sv: Memiler är sexiga

nej de fick bara titta på ansikten och säga hur snygga de var.. sedan visade det sig att kvinnorna rent generellt tyckte att de snabbaste var snyggast utan att veta om att de var snabbast.

Själv tycker jag illa om memilerna... De är i vägen och cyklar alltid i bredd på vägen till stallet :(

ungefär som hästar på vägen och hästtransporter och bonddjävlar på vägen med traktorn då
 
Sv: Memiler är sexiga

Själv tycker jag illa om memilerna... De är i vägen och cyklar alltid i bredd på vägen till stallet :(

Jag kör ju samma väg och fattar verkligen inte hur man tänker när man kör i klunga med tre i bredd på en slingrig 70-väg som är tungt trafikerad. De kan ju inte vara självmordsbenägna hela bunten:confused:
 
Sv: Memiler är sexiga

Hästar på vägen håller sig till väggrenen, bonden med traktorn har ett arbete att sköta och brukar dessutom visa hänsyn genom att köra åt sidan så fort det går. Hästtransporter kör för det mesta visserligen lugnt och mjukt men de håller sig ändå hyfsat inom hastighetsbegränsningen. De sköter sig så gott de kan utifrån deras förutsättningar mao.

Men en grupp cyklister som på en kurvig väg med många backkrön envisas med att ligga två eller tre i bredd på 70 väg och inte underlättar för omkörning, ja de blir jag irriterad på. Tycker det är ett djävla sätt att inte i ett sådant läge gå in efter varandra och cykla på ett led så att bakomvarande bilar kan köra om riskfritt.
 
Sv: Memiler är sexiga

Ja precis.. själv kör jag inte om när det är risk att någon ska skada sig... men alla som kör den vägen är ju inte riktigt lika försiktiga...
 
Sv: Memiler är sexiga

Men en grupp cyklister som på en kurvig väg med många backkrön envisas med att ligga två eller tre i bredd på 70 väg och inte underlättar för omkörning, ja de blir jag irriterad på. Tycker det är ett djävla sätt att inte i ett sådant läge gå in efter varandra och cykla på ett led så att bakomvarande bilar kan köra om riskfritt.

Blablabla, har vi hört det en miljard gånger förut eller?
Går man in efter varandra blir ledet dubbelt så långt och således din omkörningstid också. Har du KLART för omkörning kan du ju gå ut i mötande fil, eller? För det kan väl inte vara så att du tänker pressa dig förbi där det inte finns plats? Det tycker JAG är ett jävla sätt nämligen.
 
Sv: Memiler är sexiga

Bara jag som är fascinerad över att "memiler" existerar som uttryck/beskrivning :laugh: hade aldrig hört det förut utan var tvungen att gå in och läsa artikeln för att se vad ni pratade om :D
Är det ett vanligt uttryck/har det existerat länge? Har som sagt aldrig hört talas om det :o
 
Sv: Memiler är sexiga

Jag kör ju samma väg och fattar verkligen inte hur man tänker när man kör i klunga med tre i bredd på en slingrig 70-väg som är tungt trafikerad. De kan ju inte vara självmordsbenägna hela bunten:confused:

It has begun - Årets Tråd om CYKLISTERNA! Tjohooo! :D
 

Liknande trådar

Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 087
Senast: Anonym_85
·
Kropp & Själ Det här tycker jag är lite roligt. Det känns som att barnmorskorna har förnekat att vissa får sämre humör av p-piller och jag var...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 753
Senast: Aroma
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp