Memiler är sexiga

Sv: Memiler är sexiga

Blablabla, har vi hört det en miljard gånger förut eller?
Går man in efter varandra blir ledet dubbelt så långt och således din omkörningstid också. Har du KLART för omkörning kan du ju gå ut i mötande fil, eller? För det kan väl inte vara så att du tänker pressa dig förbi där det inte finns plats? Det tycker JAG är ett jävla sätt nämligen.

Det är förklaringen som jag fått av cyklister och det låter rimligt tycker jag!
Risken att folk gör farliga (för cyklisterna framförallt) omkörningar minskar om man ligger i bredd. Det är alltså självbevarelsedrift som gör att man gör så. Visst har vi alla blivit omkörda då vi ridit eller kört häst på vägen när omkörning inte borde göras? I möte, i skymda kurvor och för nära? Kanske vore vettigt att inte ta så mycket hänsyn till andra som ryttare också?
 
Sv: Memiler är sexiga

En ny rykande studie visar att kvinnor tycker memiler är sexiga.......tja ni är ju lika dana själva, sexister


Jajemen! Ju tightare desto bättre:

poland.jpg




Roddare fungerar också:

rummel2.jpg
 
Sv: Memiler är sexiga

Jaaaa alltså... Man vet ju vad man får iaf :angel: :o

Annars tycker jag det är väldigt osmakligt när man ser hela "paketet" så pass väl måste jag säga.
 
Sv: Memiler är sexiga

Cyklister är tokiga. Skulle per bil ta oss genom Jönköping under vätternrundan på icke avstängda gator! Memilerna var hysteriska trots att vi följde alla trafikregler.
PL
 
Sv: Memiler är sexiga

Memilerna? Var samtliga cyklister under Vätternrundan medelålders män, menar du? De flesta var nog snarare rätt unga. Och en stor del var kvinnor, jag bl.a.

Och under en så stor grej som Vätternrundan tycker jag att man som bilist kan vara generös! ;)

Dessutom: I stort sett alla cyklister --- är också bilister. Det är inte två skilda arter!
 
Sv: Memiler är sexiga

Generös? Vi hade ett behov att ta oss genom stan o försökte ta hänsyn så gott det gick men fick fula åtbörder av massvis av idioter, memiler eller ej!
 
Sv: Memiler är sexiga

Aha. Det lät trist. Folk brukar annars vara jätteglada under Vätternrundan, rena festen. Dom kanske hade kört slut på sockerdepåerna och var griniga.....
 
Sv: Memiler är sexiga

Är det inte ganska vedertaget redan att kvinnor kan se på mäns ansikten hur deras testosterontillverkning fungerar, och män kan se kvinnors hormoner?

Hormonerna i sig ger kvinnor rundare ansikten och mjukare former, och för män kraftigare käkparti och generellt sett kantigare ansikte? Samt mörkare röst. Vilket kvinnor också finner sexigt.
 
Sv: Memiler är sexiga

Fast om jag kan köra så att jag kan möta en bil riskfritt och ha en dryg meter till cyklisten och då kör om i en fart som ligger strax över deras för att sedan kunna köra vidare i normal tak, då tycker jag inte att jag tränger mig förbi..

Visst, jag förstår att man kör brett av självbevarelsedrift. Precis som jag ibland rider ut en bit på vägen för att få bilister att sakta ned om jag rider med någon vars häst inte är bilvan. Men då bör man ändå ha vett att gå in till väggrenen och släppa förbi när bilen har saktat in till en mindre livsfarlig hastighet. Och om det krävs så stannar man till i väggrenen. Nu är jag inte den som kör om under våghalsiga omständigheter men det är många som chansar och kör om dessa cyklister när de ligger i bredd trots backkrön och kurvor. Och är man medveten om att det finns sådana idioter i trafiken så tycker jag att man bör undvika att vara med och skapa sådana situationer... T.ex. så brukar jag svänga in på busshållplatser och släppa förbi bilar när jag kör med hästtransporten. Visst, det går i längden långsammare för mig att ta mig fram men eftersom det är jag som stoppar upp trafiken så tycker jag att det är jag som ska underlätta för de andra.
 
Sv: Memiler är sexiga

:eek: :p:rofl::laugh:
Cyklisternas dräkter verkar ju designade för att framhäva det området! Ett rött fält just där. Det var inte sådär vackert faktiskt. Måste vara svårt att se dem i ansiktet när man pratar, blicken dras nedåt av ren förvåning.
Oj, hur gör blyga män som vill vara cyklister? :D

Kl
Om man skall vara petig heter det mamil = middle-aged-men-in-lycra.
 
Sv: Memiler är sexiga

Fast nu ska vi kanske skilja på äpplen och päron? Jag har aldrig sett en svensk memil som platsar bland de 25 snabbaste i Tour de France.
 
Sv: Memiler är sexiga

Jaaaa alltså... Man vet ju vad man får iaf :angel: :o
.

:laugh::laugh::laugh:
Roddare nr 3 ser ju att vara lite på g i brallan:eek:



:eek: :p:rofl::laugh:
Cyklisternas dräkter verkar ju designade för att framhäva det området! Ett rött fält just där. Det var inte sådär vackert faktiskt. Måste vara svårt att se dem i ansiktet när man pratar, blicken dras nedåt av ren förvåning.
Oj, hur gör blyga män som vill vara cyklister? :D
.



Jag skulle vilja framhäva att roddare nr 3 är ett särdeles vackert exemplar, nästintill exteriört fulländad på detaljnivå.
 

Liknande trådar

Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 063
Senast: Anonym_85
·
Kropp & Själ Det här tycker jag är lite roligt. Det känns som att barnmorskorna har förnekat att vissa får sämre humör av p-piller och jag var...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 750
Senast: Aroma
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp