Sv: memorera

memorerar först på papper sen när jag sktittar fram så rider jag progamet i skritt och trallar... arbetstrav, arbetstrav, arbetstrav... fattar vänster galopp... galopp, galopp, galopp... 10 metersvolt... osv... funkar jätte bra... sen övar man vikthjälperna när man gör snettigenom, volter osv när man ändå är igång... och så tar det lite tid, så när man är klar kan man ta tyglarna!!:)
 
Sv: memorera

waco... har mestadels tävlat i frankrike... hur funkar det i sverige, får du inte ha uppläsare med dig vid banan??
det har jag alltid när man rider i många olika klasser... annars är det som uppgjort för felridning!!:angel:
 
Sv: memorera

sweep skrev:
läser igenom det först. sen "går" jag programmet på ett a4 några gånger.. sen rider jag det och då brukar jag först skritta igenom det när jag skrittar fram.. och sen tar jag hela i trav och sen rider jag det som man ska.

Så gör vi med, skritta det o tääänka allt man gör, sen trava det. Och whiteboard tavlan, är superbra... Brukar sitta med den i sängen istället för en bok och sen drömmer man om vägar och hörnpasseringar o halvhalter sen .. :rofl: ....
 
Sv: memorera

lanciano skrev:
waco... har mestadels tävlat i frankrike... hur funkar det i sverige, får du inte ha uppläsare med dig vid banan??
det har jag alltid när man rider i många olika klasser... annars är det som uppgjort för felridning!!:angel:


joo det är tillåtet t.o.m. regionalt, men med uppläsare är chansen ännu större att jag rider fel:angel:
 
Sv: memorera

Jag brukar börja med att läsa igenom programmet några gånger. Därefter springer jag det tills jag känner att det sitter. I bland ritar jag det på papper också.
 
Sv: memorera

Jag brukar rita av banskissen från dressyrprogramboken och sen sitta & rita vägarna på den kladden tills jag tycker att jag kan dem. Sen brukar sambon förhöra mig. Då har jag den inplastade banskissen framför mig och säger bokstäverna & vad som händer där till honom, han har själva programmet.

Brukar rida igenom det program jag ska tävla en gång inför varje tävling för tränaren, men det är inte för att jag ska komma ihåg det utan för att hon ska se vad jag kan tänka på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Snett igenom är en jättebra ridväg för ryttare på alla nivåer. Men eftersom den används så ofta finns det en risk att hästen lär sig hur...
Svar
0
· Visningar
91
Senast: Gunnar
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 371
Senast: Habina
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Övr. Barn Jag blir tokig på att aldrig få ha någonting ifred. 4 åringen är på precis allt! Har jag någon form av papper framme så ritas det på...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: skiesabove
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp