Men aaaah... kedjade hundar vs "crates"

Bewildered

Trådstartare
Jag ar -inget- fan av crates. Inget fan av linade hundar heller. Eller hundgardar (las: SMA hundgardar)

Eller hundar som strosar omkring utan uppsikt. Men i en varld dar valet ar Pest eller Kolera, sa valjer jag nog utav ovanstaende en hund i lina.


Men nu ar jag -lite- upprord.

Amerikanerna forsoker puscha pa en lag som gor uppbindning av hund olaglig. ALL uppbindning av hund tydligen. (Just detta ar i PA) Men personerna som ar for att olagliggora uppbundna hundar ar FOR att ha hundar i crates (ni vet, pytteburar) timme ut o timme in. Tydligen -maste- man som hundagare ha en crates? (Ja, vi har en vi med. Fast den star gomd under snon utomhus och anvands inte... valpar/mindre hundar aker bil i den vid behov) Och Tydligen sa ar en crate saaaaaaa mycket battre an... att ha sin hund uppbunden nagra timmar utomhus, och da pratar vi inte "sitta utanfor butiken pa 20 cm koppel" uppbindning utan Uppbidning i kedja/loplina som ar dryga 3 meter, dar alltsa hunden kan rora sig 6 meter at alla hall. Med hundkoja.

Hur f*n kan en crate dar hunden knappt kan vanda sig vara "battre"?

och ja, det ar pest eller kolera. Men i arlighetens namn....

Va? Ar jag hjarndod eller? o0 Vad hade -ni- valt? Crate, eller uppbunden?
 
Sv: Men aaaah... kedjade hundar vs "crates"

I Sverige är all burförvaring i hemmet olaglig, lixom att binda upp den inne.
Man får ha hund i löplina, men då skall den vara under uppsikt, har själv en på dryga 12 meter.
Hundgårdar skall ha vissa minimimått, beroende på hundarnas storlek o antal, de skall oxå vara utrustade med diverse berikningsföremål o skydd/koja.

Själv väljer jag alla gånger hundgård, som jag numera oxå har, själva hundgården ärr större till ytan än mitt hus, o det finns hundlucka ut till hundgården så hundarna kan gå ut o in som de vill.

mvh
 
Sv: Men aaaah... kedjade hundar vs "crates"

Just nu -gillar-jag Verkligen sveriges ibland lite halvkrangliga djurskyddslagar. Och ditt satt att ha jycken gillar jag verkligen! :bow: tyvarr har jag inte sett sadana hundgardar har knappt i sverige. Daremot har jag sett pyttepytte hundgardar, i mangder >.< dom gillar jag inte.


Tror jag tanker mer "Rastgard" and hundgard nar jag laser din beskrivning av hur du har det :) I vilket fall, hejjahejja till dig!! Det gjorde mig lite gladare o lasa :)
 
Sv: Men aaaah... kedjade hundar vs "crates"

Lite bilder.
large-Leon007.jpg

large-Leon008.jpg

Hundgården ligger som ett L runt huset.
large-Uvberget045.jpg
O övergår i altanen på framsidan, själva hundgården kan delas i två o altanen kan stängas, så vips är det tre utrymmen, har även två löplinor kvar så här kan alla med hundar hälsa på utan problem.
 
Sv: Men aaaah... kedjade hundar vs "crates"

TACK!!! ..du fick just ett nytt fan btw ;)

:bow::love::bow:

Det dar blev jag Riktigt varm i hjartat av att se!!


..visste du forresten att man inte kan ha hund utan att ha den i en crate? Eller ja, man kan tydligen inte skaffa Valp utan att ha en crate, sa man kan lasa in den i upp till 4 timmar. Totalt omojligt att ha valp utan. Jajemensan.

..jag undrar jag hur vi "stackars svenskar" lyckas ha hund. Ar verkligen hundbur i hemmet sa otroligt viktig? o0 Jag blir alldeles.. graharig pa det dar. (Snart har jag nog facebook forbud...)
 
Sv: Men aaaah... kedjade hundar vs "crates"

Har aldrig haft bur till valp.
Hade bur i några år då jag hade både hane o tik, ingen gillade att vara inlåst i ett annat rum, så de fick turas om med att sitta i buren när jag sov, eller duschade eller så. När jag åkte hemifrån så fick en följa med o en stanna hemma.

Jag tror inte att jag är ensam om att ha dylik hundhållning faktiskt.
Tycker det är viktigt med stor hundgård som har utsikt i alla fyra vädersträck, eftersom jag arbetar natt så har hundarna fullt upp ändå, nu har jag visserligen bara en hund, men vem vet?

Där Leon är på nätterna så finns det 4 boxar i en kennel innanför köket, samtliga i anslutning till små rastgårdar på 5x5 m. 2 boxar i ett eget hus med lite större rastgårdar o så en egen liten friggebod med 1,5 ha inhägnad skog, där brukar Leon vara på nätterna, nu är det för kallt där, så han får vara i en av boxarna. Han får vänja sig med mycket dofter, i grannboxen sitter en Boxertik med nyfödda valpar!
:banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 3
  • Willes bilköpstråd
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp