Men det ÄR godare

Och så ska man inte skölja pastan i kallt vatten när den är klar. Då förlorar den stärkelse - och blir kall.
Nej! Min make gjorde det i början. För att "avstanna kokningen". Ja visst, har man kokat för länge är det säkert en fördel för att den inte ska bli överkokt men det är hopplöst att äta den med sås då. All sås rinner av och rätten hänger liksom inte ihop alls.
 
Jag har mestadels hang-ups när det kommer till vad man äter eller dricker med, på eller ur.

- Te dricks ur stooora koppar. Serverar du mig en mini-te hamnar du på shit-list direkt. Jag beställde inte en shot, liksom.
- Vin dricks bäst ur stora och tunna vinglas., även vitt och rosé.
- Förresten så dricks precis alla kalla drycker, förutom bubbel, bäst ur stora och extra tunna vinglas. Vanliga glas står orörda och dammar igen hemma hos mig :angel:
- Bistick ska vara smala, inte klumpiga. Rotar alltid i kökslådan på jobbet efter de bästa. Smala men med lite tyngd är bäst :love:
 
@Tokyo och @niphredil
Cupcakes ser bara goda ut. Har hittills inte hittat nån som smakar gott. Då föredrar jag fyllda muffins.
Och @niphredil . Har ni bara ätit cupcakes med mäktig smörkrämsfrosting, eller har ni provat andra sorter också? Jag har t.ex. gjort chokladcupcakes med en hallonfrosting som var så luftig att den smakade som hallonglass. Sedan har jag vid något tillfälle använt en mangomousse som topping - jättegod :)!
 
Och @niphredil . Har ni bara ätit cupcakes med mäktig smörkrämsfrosting, eller har ni provat andra sorter också? Jag har t.ex. gjort chokladcupcakes med en hallonfrosting som var så luftig att den smakade som hallonglass. Sedan har jag vid något tillfälle använt en mangomousse som topping - jättegod :)!
Oklart! Antar att du helt enkelt får baka lite cupcakes och så får jag offra mig och smaka helt enkelt. Vad gör man inte för Buke liksom? :angel:
 
Jag har köpt pasta om är ca 0,5m långa, hur i h-v ska man kunna koka den utan att dela den?
Långapanna:idea:

Själv anser jag att spagettin ska delas en gång på mitten när den läggs ner i kastrullen.
Fler delningar kan man inte göra på ett snyggt sätt =sprätter småbitar och ger olika längder när det ska ätas
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp