Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Katana

Jag är väl störd eller så men jag tycker inte om när grannens ungar springer omkring hela dagarna helnäck. Det stör mig faktiskt. De badar inte utan de bara är helnäck (spara blöjor och kläder?).

Tycker ni att det är ok? Eller?
 
Sv: men fy

Det beror på var... Med min f d. sambo bodde jag relativt centralt i en storstad. I närheten, på samma vältrafikerade gata, fanns ett café med uteservering (utan staket) och en dag satt där ett par vars son sprang omkring spritt språngande på denna uteservering. Utan omsvep ska jag erkänna att det störde mig.

Men hade jag bott i villa/radhus/lägenhet med uteplats, och grannens barn hade sprungit nakna i deras egen, något insynsskyddade trädgård, hade jag med all säkerhet inte brytt mig alls.
 
Sv: men fy

Hemma i trädgården får elin springa näck om hon vill, visserligen brukar jag se till att hon minst har en mössa/hatt på sig för att skydda från solen och gärna en tshirt oxå men jag ser inga fel i att hon är naken. Men som sagt ute på stan eller dyl så har hon kläder på sig.
 
Sv: men fy

jag undrar...
Vad är det som stör :confused:
Att dom sparar pengar på blöjor, eller tvätt :confused:
Att barn är naken är väl det naturligaste som finns???? vi föds ju naken...

Inte kan väl vårt samhälle vara så ur kurs att vi gillat "big brother", och "guppande under täcket" men accepterar inte nakna småbarn..

Världen är ur led....

*Jenny *
 
Sv: men fy

Är de på sin egen tomt så måste man väl ändå få vara näck om man nu vill det? Jag antar att barnen inte är i tonåren precis :smirk:
 
Sv: men fy

Ja det är helt okej! Det är faktiskt märkligt att vi har halvnakna åmande klart sexualiserade tjejer i tonåren på Mtv och på omslagen till Café och Slitz men barn som uppenbarligen är i blöjåldern ska ha kläder på sig.

/Jane
 
Sv: men fy

Nej jag tycker inte det är så farligt, skulle det springa omkring nakna vuxna skulle jag däremot ringa polisen ;)
Men om jag skulle vara förälder skulle jag inte låta mina barn springa omkring nakna annat än inom egna tomten, absolut inte på gator eller på stan, i affärer osv då det tyvärr finns vuxna som är störda nog att gilla barn på fel sätt :crazy:
Tycker inte det är säkert för barn att springa runt nakna nuför tiden helt enkelt.
 
Sv: men fy

Det är ungefär så jag tycker också! Man måste (tyvärr) vara lite försiktig. Det är inte så att det stör MIG personligen om barn springer runt nakna, förutom att det förvånar mig lite att föräldrar inte är lite mer försiktiga.
 
Sv: men fy

Måste bara berätta om mina lantungar. Vi bor ju mitt i skogen så vi är ju inte alltid jättenoga med kläder på.

Barnen var hos mormor o morfar förra sommaren och badade i en bassäng på gräsmattan. De hade inga badkläder på sig, och det gör ju inte så mycket i en bassäng ;)

Men så kom glassbilen. Då ränner mina ungar, då 7 och 3,5 år gamla nakna med morfar till glassbilen som mitt i gatan står :D:rofl:
 
Sv: men fy

Katana skrev:
Jag är väl störd eller så men jag tycker inte om när grannens ungar springer omkring hela dagarna helnäck. Det stör mig faktiskt. De badar inte utan de bara är helnäck (spara blöjor och kläder?).

Tycker ni att det är ok? Eller?

Vad är det för fel att spara blöjor och kläder? Har man ett barn som håller på att lära sig det här med att gå på toaletten och pinka och bajsa så är det ibland lättare att låta barent var utan kläder än att det blir olycker hela tiden pga att det är svårt att alltid förstå och hinna med att man ska dra ner byxor och kalsonger innan man sätter sig. Och har man, låt säga, tre barn så kan det vara skönt att en dag inte ha så mycket tvätt för barn smutsar ner sig med nästan allt de tar för sig!! Det kan vara svårt att hinna med och tvätta upp allt.

Och det är bra för huden att då och då låta barnen vara utan blöja.

MEN bor man så att andra mänmniskor kan se rakt in på tomten så väljer i alla fall jag kläder på mina barn, och skulle aldrig få för mig att låta barnen vara nakna i staden när vi tex är och handlar.....
 
Sv: men fy

Här i villaområdet jag bor så springer det nakna barn överallt...även på vår gård. Det stör mig inte alls, det är som nåt "naturligt" de föds ju som sagt nakna & det är väl bra om de får lufta "rumpen" lite...kan inte vara så härligt att vara instängd i en blöja sommartid :crazy:

Däremot så tycker jag kanske inte att barnen ska vara nakna på stan & så, men det är väl upp till föräldrarna...
 
Sv: men fy

Håller med övriga talare, hemma på tomten ska ungar självklart kunna vara nakna utan att grannarna klagar. Tycker man inte om det får man väl titta åt ett annat håll. :smirk: Tycker faktiskt det är värre när småungar på ett par tre - fyra år inte kan få bada utan badkläder på sig, men samtidigt förstår jag att föräldrar inte vill/vågar om det är på mer offentliga bad. Vid "våran" strand har vi alla badat nakna som barn och det gör även dagens ungar, vi vuxna har dock kläder på oss.
 
Sv: men fy

Om ni tycker att det är helt okej att barn springer omkring nakna eftersom det äär så naturligt, skulle ni acceptera att vuxna går omkring nakna osv? Om inte, varför?

Själv h¨åller jag helt och hållet med slice: helt okej att ungarna springer omkring nakna hemma, men inte runt en resturang.
 
Sv: men fy

Magdalena skrev:
Är de på sin egen tomt så måste man väl ändå få vara näck om man nu vill det? Jag antar att barnen inte är i tonåren precis :smirk:

:rofl: :rofl: :rofl:
Men det hade ju varit lite kul ju... :D
Och om de sen oxå sprang nakna för att spara blöjor... :rofl:

// Anna ** som flinar åt sin inre bild av nakna tonåringar **
 
Sv: men fy

Ajda skrev:
Om ni tycker att det är helt okej att barn springer omkring nakna eftersom det äär så naturligt, skulle ni acceptera att vuxna går omkring nakna osv? Om inte, varför?

Själv h¨åller jag helt och hållet med slice: helt okej att ungarna springer omkring nakna hemma, men inte runt en resturang.

Jag tycker att det är helt ok för barn att springa runt nakna, på stranden och hemma i trädgården.
Och vill vuxna vara nakna så finns det nudiststränder.
Barn är mycket mer oskyldiga som nakna, dessutom är det ju enligt vår etik inte rätt att vuxna ska vara nakna offentligt, något som kanske är synd?! Kanske skulle många snedvridna kroppsideal försvinna då?
Men givetvis vill jag inte ha nakna barn på stan eller en restaurang, min får inte sitta naken vid bordet hemma när vi äter ens, det känns inte så fräscht på nått sätt.

Men tänk så många ungar som går utan trosor och kalsonger på stan, vet en gång när vi hade ponnyridning nere i stan och det kom en mamma och satte upp sin unge i sadeln och ungen hade kjol och inga trosor... det blev märken i sadeln efteråt, inte så fräscht i mina ögon... :eek:
 
Sv: men fy

hemma på tomten ska ungar självklart kunna vara nakna utan att grannarna klagar. Tycker man inte om det får man väl titta åt ett annat håll.
Vad i mitt inlägg är det som du klagar på eftersom du svarade mig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 200
Senast: Snurrfian
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
785
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp