Bukefalos 28 år!

M

missPetra

jag har alltid fått höra att hundar inte kan titta på teve, pga... nånting.. men nu när jag låg o tittade på hoppning på os så såg jag hur hon slängde upp huvet där hon låg o sov o sen låg hon där i fem minuter o tittade på två ekipage :eek: :D jag blev så jäkla överraskad bara :D
så kan hundar titta på teve eller inte?
 
Sv: men gud

Ja, de är ju knappast fysiskt förhindrade att titta på själva burken.
Men vad de verkligen ser är ju svårt att veta...
 
Sv: men gud

Jag tror att hundar uppfattar ljudet från tv'n och att det är något som rör sig på skärmen.
Det märker man ju bla på valpar som kan sitta itimmar och stirra och gnälla, lyfta upp tassana och försöka "ta" på den "där inne".
 
Sv: men gud

Min femmånaders tittar ofta på TV. Mitt i Naturen är en favorit, Animal Planet är också bra... Samt hästhoppningen och dressyren igår.

Kortfilmen "Hunden" efter Kerstin Ekmans bok var fantastiskt bra, hon hejade vilt på den stackars jämthundsvalpen som levde ensam i vildmarken.

En annan bra film var den om lodjur för ett par månader sedan, en riktig rysare. Var tvungen att ligga på mattes fötter för att stora katterna var lite läskiga. Det verkar inte bara vara ljudet som är intressant i alla fall. Hon verkar inte uppskatta tecknat trots hundljud!
 
Sv: men gud

Hehe....min gamla terrier brukade roa sig med att titta på tv:n, MEN bara när det var djur (getter, hästar, HUNDAR mm) aldrig när det var människor! Oftast for han som en galning mot tv:n och hoppade, morrade och levde om...vad han såg? Ingen aning, men det roade honom iaf :)
 
Sv: men gud

Våra förra hundar brydde sig inte om TV-burken, men de vi har nu reagerar direkt om de ser en annan hund t.ex. Även om TV-hunden inte ger något ljud från sig.

Speciellt lilla hunden. Han börjar att gnälla, vifta på svansen, nosar på TV-rutan för att sen helt enkelt springa runt TVn och kika bakom om det är där hunden gömmer sig.

Samma sak om han ser något annat på TVn som interesserar honom i verkligheten.

Han reagerar ju om han ser en hund på håll genom bilrutan så jag tycker inte det är konstigt att han kan göra det på TV-rutan heller. :D
 
Sv: men gud

Beror på vilket land tv:n står i.
Har något med signaler att göra om jag minns rätt och att olika länder kan ha olika signaler till tv:n (flummigt förklarat jag vet men försöker hitta i minnet vad jag hört på tv:n om just detta). I Sverige minns jag klart och tydligt ialla fall så kan hundar titta på tv:n och se bilderna.
 
Sv: men gud

Ja, så är det.

Min ser ofta på tv, men bara om det är djur. Jag tror inte det har med att de hör något djur, för jag har testat att inte ha ljud på, och hon tittar ändå.
Tittade på en hundprogram för längesen. Hon låg och kikade lite slött. Men när det dök upp en hund av henns ras så sprang hon fram till tv:n och satt där framför och tittade. Jag spelade in det, och hon reagerade likadant varje gång det var hennes ras som kom.Så visst kan de se på tv.
 
Sv: men gud

Vår jämte tittar också på TV när det handlar om djur. Favoriterna är bl a Djursjukhuset och något liknade program tror det heter Veterinärena eller något. Ibland tittar vi på jaktfilmer på datorn, men då verkar det som det är mest ljudet han reagerar på. På Tvn tittar han riktigt. Däremot taxen och petit basseten är inte ett dugg intresserade.
 
Sv: men gud

Ett par av mina tittar mycket på tv. Särskilt den ena. Men de är bara intresserade när det är djur, särskilt hundar. Den äldre kan "attakera" en hund på tv-bilden, och även följa med och försöka bita den när den springer över bilden (om ni förstår vad jag menar).
Så mina kan definitivt urskilja olika saker på tv'n! :bump:
 
Sv: men gud

Våran grabb tittar också på TV. Men det ska vara djurprogram annars bryr han sig inte. Hundliv som visades på TV4 förr var en favprit :D
 
Sv: men gud

missPetra skrev:
jag har alltid fått höra att hundar inte kan titta på teve

Det är en myt. Det är i alla fall min westietik ett solklart exempel på.
Hon blir tokig när det är andra djur på TV och när vi tittar på veterinärerna på fyran på söndagar, så sitter hon precis framför TV:n och visar de en hamster så försöker hon fånga den. Visar hon en hund blir det nästan utslag på richterskalan av hennes svans som slår i golvet.

Om hon dessutom ser en boll som någon kastar, så försöker hon fånga den med.
 
Sv: men gud

Det kanske är en "westie- grejj". Min gammel var precis likadan (se inlägg ovan) :smirk: :love:
 
Sv: men gud

Glömmer aldrig när familjens riesenschnauzer tittade på naturprogram om kängurur... Hans huvud följde liksom med i hopprörelserna - vi skrattade så vi vek oss dubbla!!!
 
Sv: men gud

Joker ligger ofta och tittar på TV :D
Som många andra så är det naturprogram eller andra kanaler med mkt djur som visas.
Han sniffar gärna på rutan och skäller,gnäller, gnylar om han tycker att det passar in :rofl:

Är det ngn dag när han är extra jobbig så är Nature eller vad kanalen heter ypperlig som tidsfördriv till honom. :bow:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 362
Senast: manda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 647
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 237
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp