Men hur gick det där till, å vad hände sen...?

Plantan

Trådstartare
Ibland funderar jag över grejer som jag sett eller hört, men aldrig fått veta historien runt om. Som tex cykelbudet jag såg för många år sen i Stockholm. Det var en sen fredag eftermiddag. Han stod vid vägkanten, tittade på cykeln och såg väldigt eländig ut. Han hade lite problem med bakhjulet. Där hade det trasslat in sig en balklänning.

Nån hade tänkt gå på nån tjusig tillställning i den där blåsan. Undrar hur det gick sen? Fick hen tag på en annan klänning? Kunde hen gå på nån bal? Vad är väl en bal på slottet? Kom det ett gäng möss och trasslade ut den, tvättade bort olja från kedjan och klippte bort det trasiga å sydde om den till nåt ännu snyggare än den var innan?

Nån här som vet vad som hände eller har nån bra teori? Eller som funderat på nåt annat här i livet?
 
Eller som funderat på nåt annat här i livet?
Jag har många gånger undrat vad som hände när en klasskompis på mellanstadiet plötsligt var borta. Hennes skolbänk var tömd när vi kom tillbaka till skolan efter en helg och ingen i klassen hade någon aning om var hon hade tagit vägen.
Vår lärare visste förmodligen, men var ju hindrad att berätta pga sin tystnadsplikt.
Det är över 40 år sedan detta hände, men det händer fortfarande att jag undrar...
 
Jag har många gånger undrat vad som hände när en klasskompis på mellanstadiet plötsligt var borta. Hennes skolbänk var tömd när vi kom tillbaka till skolan efter en helg och ingen i klassen hade någon aning om var hon hade tagit vägen.
Vår lärare visste förmodligen, men var ju hindrad att berätta pga sin tystnadsplikt.
Det är över 40 år sedan detta hände, men det händer fortfarande att jag undrar...
Åh, sådana har jag också ett par...

Ibland funderar jag över grejer som jag sett eller hört, men aldrig fått veta historien runt om. Som tex cykelbudet jag såg för många år sen i Stockholm. Det var en sen fredag eftermiddag. Han stod vid vägkanten, tittade på cykeln och såg väldigt eländig ut. Han hade lite problem med bakhjulet. Där hade det trasslat in sig en balklänning.

Nån hade tänkt gå på nån tjusig tillställning i den där blåsan. Undrar hur det gick sen? Fick hen tag på en annan klänning? Kunde hen gå på nån bal? Vad är väl en bal på slottet? Kom det ett gäng möss och trasslade ut den, tvättade bort olja från kedjan och klippte bort det trasiga å sydde om den till nåt ännu snyggare än den var innan?

Nån här som vet vad som hände eller har nån bra teori? Eller som funderat på nåt annat här i livet?
Hade cykelbudet balkänning eller skulle hen leverera en utan förpackning?
 
Åh, sådana har jag också ett par...


Hade cykelbudet balkänning eller skulle hen leverera en utan förpackning?
Han hade inte klänningen på sig, det hade ju varit riktigt roligt! Fast jag är ju osäker på om jag fattat att det var ett cykelbud då...
Men klänningen var i ett tunn genomskinlig lång plastpåse, öppen nertill, inte en riktig "resegarderob" utan slinkig plast direkt från kemtvätten. Stackars den som tänkt gå på fest den helgen. I den blåsan! Och stackars, stackars cykelbudet! Undrar om han vågade lämna klänningen till henne... om han fick lös den från navet, eller om han lämnade hela klänningstrasslet med cykel och allt. Jag skulle lagt alltihop utanför hennes dörr, ringt på och sprungit!
 
När jag var 8 år, pytteliten och jätteblyg, fick jag åka på ridläger med min kompis. Vi hade varsin liten tjock shettis. Kompisens hette Putte och min Lotta. Vi fick inte bo med de större tjejerna i barackerna för vi var så pyttiga. Vi fick bo uppe i ett vindsrum hos tanten som ägde ridskolan. För att komma till vårt rum fick vi gå uppför en mörk trappa och igenom en jätteläskig hall. Där stod ett gammalt symaskinsunderede, tror jag det var. Ovanpå låg ett uppstoppat litet föl. Tanten berättade att det var Lottas föl. Ohyggligt läskigt. Tanten var oxå lite läskig... Undrar fortfarande varför hon hade ett uppstoppat föl utanför de minsta ungarnas rum. Både skitaskumt och Scaaary...

:nailbiting:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 068
Senast: Crossline
·
Gnägg Jag sitter och tittar på annonser för skojs skull och blir hela tiden förvånad över att det finns så många hästar som säljs som...
Svar
16
· Visningar
3 124
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp