Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

-Catherine-

Trådstartare
Våren har börjat visa sig så smått här i Gnarp. Och med våren visar sig även vinterns sparade ranson av hästskit i hagen. Jag har varit lat och haft en dåraktig strutsmentalitet hela vintern som envist ignorerat behovet av att mocka ur hagen...dumt, dumt, dumt :(

Idag började jag det dryga arbetet med att kratta ihop all skit som hittills tinat fram, och herrejisses vad dynga, jag kommer få tillbringa närmsta veckorna med att kratta, kratta, skotta, skotta, tömma kärra och tömma kärra :(

Är det ngn mer som varit lika stor idiot som mig i vinter? Ngn som vill dela min skam? :crazy:
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Jag har nog lika mycket jobb att göra som du. Har börjat för en vecka sedan. Jag har i och för sig inte varit lat och struntat i att mocka under vintern, men det har varit så kallt så att skiten har frusit fast på nolltid och det har varit som rena betongen. (jag har provat att ta bort den)
Nu har det tinat och det är mängders mängder. Bara att hugga tag och kratta, skotta, kratta, skotta. :)
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Skönt att jag inte är alldeles ensam iaf, även om du inte varit lite ignorant som jag, du har iaf försökt mocka. Så fullständig skam skall inte läggas över dig, men det blir ju tyvärr inte mindre jobb för det :crazy:

Men som du säger, bara att bita ihop och hugga i...
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Jag räcker upp handen :o

Vinterhagen har varit omöjlig att mocka (lera, lera och åter lera), så den ska plöjas upp och sås om. Hästarna fick en del av sommarhagen att gå i när det var som värst i vintras, innan det blev kallt och snö, så den biten gav jag mig på häromdagen. Det såg så himla enkelt ut - lätt som en plätt, tyckte jag.
Jag hade fel :mad: Hoppas dock på hjälp av min man och medryttaren nu i helgen :idea:
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Åh, jag önskar att jag hade möjlighet att plöja upp min hage och så om den. Men det går inte, iaf inte i nuläget :( Det är skog och ganska sur mark i min vinterhage så det går inte att ta sig ut där med traktor utan att köra fast. Jag har bokat en minigrävare nu till våren så jag skall dika upp hagen till att börja med. Förhoppningen är att kunna torka upp hagen och kanske då kunna plöja upp åtminstone en del av den.

Fram till dess har jag absolut inga fritidsbekymmer, all vaken tid lär tillbringas med grep och kärra. Jag vågar inte ens tänka tanken på att be gubben om hjälp heller. Usch vilken dumbom jag har varit :( *gräm-gräm*
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Har samma problem varje år:crazy:. Men jag är så lat, så jag ignorerar skiten, den pulvriseras sen, förhoppningsvis och blir till gödning..
Men håller med om att vackert är det inte. Min gubbe brukar ta skopan på traktorn och dra ett drag, på de ställen där det är som mest, när hagen torkat upp lite. Just nu går det inte.
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Jag är superduktig på att ignorera, i världsklass faktiskt :angel:

Men nu kan inte ens jag göra det längre, jag måste få ut dyngan ur hagen, åtminstone det värsta. Eftersom det som sagt är lite surt i min hage så tar det evigheter att torka upp om inte dyngan går väck.

Men det lindrar lite att höra att det finns fler latoxar :D
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

kl

Räcker också upp handen :o

Men har valt att låta traktor/plog och grannen göra jobbet :idea:
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

*otäckt avundsjuk*

Om ändå jag kunde göra samma, jag vågar mig inte ens innanför grinden med min traktor. Dumt nog sålde jag Grållen, med den kanske det gått att köra in, men 600´an är på tok för tung :(
Fast om jag inte varit så förbannat lat i vinter, ja då hade jag ju inte haft ett problem nu..

*efterklok-efterklok*
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Usch, påminn mig inte!
Jag mockade en del i vintras men hagen är ju så stooor! :(

Man kanske ska ta och bjuda in hela släkten och alla vännerna på en mocknings-dag! :D
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Hahahaha, ja det kanske är så man skall göra :

"Välkommen-välkommen! Varsogod, en alldeles egen grep att leka med hela dagen - din del av dyngan är den till höger" :rofl:
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Sen blir man tvungen att bjuda dem på grillat, fast de kanske tappar aptiten av jobbet de just utfört;)

Och vi har inte bara bajs i vår hage..hästarna har dragit ut en halv bal med silage i vinter..det måste bort, isen under tinar inte annars..fast man kanske ska behålla det så, så kan man åka skridskor på midsommar..det vore nåt!:D
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Fast jag grillar gärna en hel gris om så krävs, bara de skottar :) Jag kan till och med ta på mig vita handskar och mata dem med silversked om det krävs :p

Ensilaget är ett gissel, instämmer i det. Det är skitsvårt att kratta eftersom det halvt om halv frusit fast i isen under. Och som du säger så tinar det ju inte om man inte tar väck det - moment 22 liksom :crazy:
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

åh det är så bra att ha stall nära ett kolonilottsområde, tanterna står med kikare och slåss när skiten kommer ut :)
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Precis:cry:, funderar på att gå ut i hagen med en eldkastare..eller hårtork..så att det lossnar...
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Men nu fick jag en jättebra idé!:idea: Jag sätter upp en skylt vid vägen om att gödsel säljes..så kan man göra sej en penning på skiten också!;)

Vilken tur du har som har kolonilottstanter i närheten..:D
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Haha, jag ser det framför mig; Murran på en pall i hästhagen med en hårtork i högsta hugg :rofl:

Har det inte spärrats in folk på psyket för mindre? :D

Sälja dyngan vore ju fantastiskt, synd bara att jag bor mitt i bonngårdarnas mecka = mer dynga - minimal efterfrågan :(
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Usch, påminn mig inte!
Jag mockade en del i vintras men hagen är ju så stooor! :(

Man kanske ska ta och bjuda in hela släkten och alla vännerna på en mocknings-dag! :D

Så gjorde jag... Jag, min man och hans föräldrar har mockat och röjt ris så det stått härliga till...
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Efter en vinter får några år sen, då jag räknade ut att det borde finnas 600:eek: skithögar, så jag håller efter numera. Varje dag- plättlätt:grin:
 
Sv: Men hur mkt dynga kan det FINNAS?!?!?

Jag kan rena mitt samvete med att jag har gått och väntat på att få mocka hela vintern.. Har haft oehört fruset här hemma.

Däremot får jag erkänna min synd att jag inte mockat på 3-4 veckor innan det frös på :P.

Nu är det av en annan anledning otroligt mkt bajs i min större hage, men det är faktiskt inte mitt fel iallafall :crazy:

Så mina armar känns numera helt utslitna och 2 meter långa XD
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp