Bukefalos 28 år!

men jag skulle ju inte...

Monifa

Trådstartare
...ha någon ny häst!

Är om cirka två veckor färdig med islänningen jag vigt mitt liv åt i ett år nu, inriden färdig och klar för riktiga matte att ta vid.

Min egna ponnyskrutt bor i gbg (hos visserligen världens bästa extra matte) för att jag inte skulle ha någon häst.

Planen var att ut och resa men ändrat mig och ska plugga hösten 2013 istället. Och jag klarar mig ta mig tusan inte utan häst :eek:

Men gör jag rätt? Ska kolla på tre potentiella foderhästar:
1 st welsh cob född 2008, oinriden och heeeelt grön.
1 st welsh cob född 2007, oinriden och lika så den helt grön. Och dö läcker med massa tagel :love: (ANNA var opartisk nu och försök se hästarnas kvalitéer och kvantiteter inte massa tagel och biffiga halsar....)
1 st halvblods korsning född 2008, inriden och ska på typ vidareutbildning fyra veckor i november (den tjej som jag tränade min förra -08 för, bra tjej och vi har samma syn på ridningen)

Allihopa är vallackar, stiliga och jag vill plocka hem dom allihopa!
Och förutom att jag egentligen bestämt mig för att jag ska ha en polle (fick till och med min mors samtycke) så funderar jag på cobbarna, de är orörda och jag gillar sånt.
Men orkar jag den resan igen som jag nu gått igenom med de senaste hästarna och islänningen tog ett år att få ordning på (litet sattyg, lite hagskador etc som stod ivägen innan jag kunde kravla mig upp) och den tillhörande nervositeten: reder jag ut det? Kommer jag klara det? Ja det gör jag och jag har min islänning matte att bolla idéer och tankar med.

Tala bara om för mig att detta går bra för på tisdag och onsdag ska det kollas snygga pollar! :bow:
 
Sv: men jag skulle ju inte...

Jag hade helt klart valt en utav cobbarna, är ju hur vackra som helst. Sen hade jag valt den av de två som jag har mest kemi med och vars sätt tilltalar mig mest. Rätt enkelt egentligen :) Go with your gut!
Vad kul med en ny häst!
Lägg gärna upp bilder sen :).
 
Sv: men jag skulle ju inte...

Om det känns rätt så kör på tycker jag! Jag förstår dig helt och hållet, kan inte tänka mig min vardag och mitt liv utan häst inblandat! :D
Säger som föregående, lägg jättegärna upp bilder så man får se din nya eventuella kamrat. :)
 
Sv: men jag skulle ju inte...

Hur är welsharna i skallen?
Ja, alltså jag är ju väldigt sugen på en av cobbarna. Samtidigt fick jag nu reda på att den inridna är uppfödd hos en tjej jag red hos innan, han såldes i samma veva som jag började där -09 ;) Då blev han bra mycket mer intressant när jag insåg att han både hoppade och rörde sig ruskigt trevligt.

Tommygun: Kommer bilder, ska kolla på alla tre imorgon ser det ut som :D och den inridna ska jag provrida! Så himla nervös :o
 
Sv: men jag skulle ju inte...

knapp.

den ridna 4 åringen är nu kollad, de andra två ska jag kolla på söndag. Men det kändes väldigt lovande! :love: Lite bebis men de brukar ju mogna när de rids lite mer kontinuerligt.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 530
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 674
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej allihopa! I Oktober förra året köpte jag min D-ponny. Skulle vara en underbart snäll häst, inga olater och den tryggaste som...
2
Svar
30
· Visningar
6 136
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 248
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp