Bukefalos 28 år!

Men Mariestad då???

Donnatello

Trådstartare
Är det ingen här i från som ska till Mariestad?

Jag ska dit och debutera Lätt klass så jag hoppas att det inte har regnat lika mkt där som i borås :crazy:.
 
Sv: Men Mariestad då???

ska dit jag med :) debutantklassen ska jag va med i :) va just på deras hemsida och kollade in banan :D ser bra ut!
 
Sv: Men Mariestad då???

Om du tror att du ska få härja fritt i Lätt klass utan mig så tror du fel!;):D

Jag är anmäld med en laddad grålle...:rofl:
 
Sv: Men Mariestad då???

Ska oxå dit och härja runt i lättklassen. Får se om varulven i graven har flyttat än så min kära häst kan skutta över den :angel: Fast hoppas det ska flyta på när den ingår i coffin så han aldrig hinner se den :devil: Har bara ridit deb här innan och den enda banan han inte 0at i år utan slängde av sin kära matte när varulven kikade fram :rofl:

Sen har ju alla tävlingar blivit inställda den senaste tiden så var ju ett tag sen sist nu...
 
Sv: Men Mariestad då???

Du och ni andra som varit i Mariestad förut hur svår är 100cm banan? Min 5 åring skall debutera så jag hoppas på en lättbana:angel:
 
Sv: Men Mariestad då???

Om du tror att du ska få härja fritt i Lätt klass utan mig så tror du fel!;):D

Jag är anmäld med en laddad grålle...:rofl:

Åhh nej ska vi slåss mot en BT ryttare och häst :eek:.

Men vi har ju hårdtränat dressyr nu i sommar så Anky van Grunsven släng dig i väggen liksom :angel: o sen är det bara att sätta krokarna i sidorna så vi fräser runt banan, så är den blå gula rosetten inhämtad :devil: :D
 
Sv: Men Mariestad då???

Du och ni andra som varit i Mariestad förut hur svår är 100cm banan? Min 5 åring skall debutera så jag hoppas på en lättbana:angel:

Jag har ridit 0,90 på häst två ggr o den skiljer sig inte jätte mkt från 1,00 det är ju coffin, nerhopp i vatten och en spets som tillkommer bla. Vet inte exakt hur mkt som brukar hända i lätt klass men deb banan brukar ju vara ganska utslagsgivande då det är en ganska tittig bana, graven ställer nog till det för många. Jag tycker det är en mkt rolig bana och inte direkt några stora hinder.

Så lycka till!
 
Sv: Men Mariestad då???

Du och ni andra som varit i Mariestad förut hur svår är 100cm banan? Min 5 åring skall debutera så jag hoppas på en lättbana:angel:

Den är inte svår men den är LÅNG....min lille trodde inte det var sant när vi för ANDRA gången vände bort från hemvägen och sprang ytterligare en runda på bortre fältet...:rofl:

Hinder nr 4 är en VÄLDIGT smal sten som förorsakade en del förbispringningar, den har ett alternativ som är ett väldigt lätt litet rött räcke men det kostar ju tid. Jag tog detta räcke eftersom vi debuterade Lätt klass där och jag ville få till en fin runda. Sen såg jag att vattnet inte har nåt alternativ denna gång, i våras kunde man rida runt och hoppa en rulle, landa på lite grus och sen gå i vattnet. Som det står nu finns inte det alternativet utan man måste upp på "banken" och hoppa över stocken ned i vattnet. Banbyggaren påpekade extra där att man inte fick tveka ett dugg för då skulle man bli dömd för stopp/farlig ridning. Tyckte det var en tuff bedömning.

Häcken är väldigt hög men var inga problem trots att vi aldrig hoppat häck, bordet är rätt stort men inget svårt. Spetsen finns alternativ på.

Jag gillar hindren men tycker bansträckningen är lång...

Donnatello:
Jag har minsann sett hur du härjat i listorna efter din dressyrträning! Det ska vi sätta stopp för iaf :D men du springer säkert om oss i terrängen eftersom fio satt en tidsförbannelse på mig....:angel:
 
Sv: Men Mariestad då???

Har ju bara ridit debutanten här innan men tittade lite på lätt klassen i våras. Det jag reagerade mest på var att det fanns 3 (!!!) ställen på banan där ryttare kan mötas. Enligt en vän väldigt stor risk speciellt på ett av ställerna. Kanske andra inte tycker är ett problem men jag har fullt upp med min egen ritt och har inte tid att spana efter andra fartdårar :D
 
Sv: Men Mariestad då???

Donnatello:
Jag har minsann sett hur du härjat i listorna efter din dressyrträning! Det ska vi sätta stopp för iaf :D men du springer säkert om oss i terrängen eftersom fio satt en tidsförbannelse på mig....:angel:

Haha vi har hunnit med två dressyrträningar till den här veckan så nu är vi oslagbara :p

Synd bara att min häst inte verkar behöva ngn tidförtrollning för att gå långsamt när man hoppar som om det är banhoppning på 140 ute i terrängen med runda, höga fina språng precis som man lärt sig i hoppningen så går det inte så fort :crazy: så vi kan ju nästan slåss på lika villkor då :devil:
 
Sv: Men Mariestad då???

knapplån

någon som vet hur msv B kat C banan ser ut.. är den svår ? tekniskt med mycket styrhinder?
 
Sv: Men Mariestad då???

Japp men jag har för mig att det står nedsittning på mellantraven i 2006 och lättridning i 2007
 
Sv: Men Mariestad då???

SÅÅ allihopa nu är sakerna putsade och packade så nu drar vi iväg till Mariestad.

Lycka till i helgen nu så kanske man ser några av er iaf :)
 
Sv: Men Mariestad då???

Jag ska dit med.. RidaDebutant på D-ponny.. Får se hur dte går då vi igår bestämmde oss för att åka då vetrinären gett klar tecken, efter hälta till och från de senaste 3 veckrona.. Så har inge höga förhoppningar inte..
ses imorn;)!
 
Sv: Men Mariestad då???

Donnatello: Såg dig inte idag men såg ditt dressyr resultat....;)

Men jag är så himla sur på min busige unghäst! Han är nu så kaxig och tror att han kan klara detta utan mig på ryggen....vilket han också försökte med i hoppningen!:eek: Bockade som en idiot efter 4:an så så nära att åka av utan att göra det har jag aldrig varit....fick hoppa kombinationen utan stigbygel, stanna en snabb sväng efter och snurra upp den tre varv, hoppa räcke och oxer och tappade vägen till sista så jag fick göra en volt....2 ned + en volt genererade 19 TIDSFEL????? och när vi står där och tittar sen så inser vi att även felfria som galopperade hela tiden fick tidsfel??? Snålt mätt kan man nog konstatera...

I dressyren bockade han i alla ökningar och gjorde ett klockrent byte i galoppen...vet inte vart domaren tittade men hon såg definitivt inte det jag kände för poängen var ganska hyfsade ändå...56,4 straff. Låg 4:a efter halva klassen men lär väl halka ned, och för att inte tala om vad sist vi kommer att ligga när hoppstraffen läggs på!:eek:

Terrängen är samma som i våras så det är bara att hålla sig i och blunda ibland så går det nog bra....!:D
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 161
Senast: mars
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 131
Senast: Sedna
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp