Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Min kropp är min borg, ingen anna har där att kladda.

Vi var hos en vän vars svärföräldrar var på besök, nu vet jag iofs inte hur brukligt det är med graviditet i stockholm.

Men jag var höggravid med första & satt i soffan & försökte sitta så jag blev minst påpucklad av bebisen när svärmodern (kompisens) plötsligt drar upp tröjan på mig så bh:n syntes för att känna på magen inför resten av sällskapet !!!!!!

Jag satt helt nollställd av chock!!

Sambons första tanke var just då: Nu ligger kärringen med knäckt näsben inom 2 microsekunder & mer eller mindre kastade sig mot mig för att förhindra att hans spådom slog in.

Nu hände det ingenting & jag sa ingenting, men än idag över 1 år senare så kan jag bli förbannad på mig själv för jag inte klämde henne på brösten eller tog ett mustag på kärringen helt enkelt.
Denna graviditeten har jag taggarna ute & skäms inte, klämmer någon på mig så klämmer jag tillbaka :devil:

Stå på dig.....
 
Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Jag tycker inte alls att det låter löjligt!
Jag har lite samma "problem", jag tycker att det kan bli väldigt jobbigt att prata om min graviditet hela tiden med olika människor som inte står mig nära. Jag kan också tycka att det är jobbigt när människor kollar på min mage överdrivet mycket. Då blir jag nästan fly förbannad :)
 
Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Ungefär samma sak kände jag när jag var på Ullared och en helt okänd karl klappade om min då höggravida mage och sa

- åh vilken fotbollsmage

Hade sådan jävla lust att klämma honom mellan benen och säga

-åh en obefintlig liten daggmask
 
Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Det får mig att tänka på en annan tråd om t-shirts med budskap där någon som var gravid kläckte ett förslag i stil med: "klappar du mig på magen antar jag det är ok för mig att nypa dig i kinden?" (jag redigerade det precis dock lite, vill minnas att det inte var helt... rumsrent) ;)
 
Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

När jag var gravid och magen var stor ville folk klappa på magen vilket jag inte gillade. Jag gjorde likadant tillbaka. Dvs klappade deras magar medan de klappade min. Gissa om de snabbt slutade.
 
Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Nu hände det ingenting & jag sa ingenting, men än idag över 1 år senare så kan jag bli förbannad på mig själv för jag inte klämde henne på brösten eller tog ett mustag på kärringen helt enkelt.

:rofl: Undrar vad hon hade sagt då! :D
 
Sv: Men Sara, upp med tröjan nu! *långt*!

Knapplån.

Jag var nära att ge svärfar en pungspark häromdan när han började klämma och klappa på min mage och prata bebisspråk.
Drömde mardrömmar om det flera nätter efteråt också.
Men skulle en okänd person komma och kladda på min mage så skulle jag definitivt klappa till den personen.

Jag har inte alls svårt att hålla mina graviditetshormoner i styr :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
512
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Arbetsintervju
  • När ska man söka vård? Depression

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp