Meningslös avstängning

Jag tycker det är rätt tydligt i beslutet att det inte ses som någon medveten eller aktiv doping, eftersom det rör sig om en medicin som han tekniskt sett får ta, men inte hade korrekt uppdaterad dispens för (gissningsvis pga missförstånd, vem vill bli avstängd för något som man utan problem hade fått använda med den dispens han tidigare haft)?

I ett sånt fall kan jag tycka det är rätt rimligt att man förlägger avstängningen så att det inte har någon nämnvärd inverkan. Det går ju inte att inte straffa när det är solklart att han brutit mot reglerna, men också ungefär lika uppenbart att det var ett rent administrativt misstag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsportens 54-åriga superwoman Ingrid Klimke skapar historia när hon som första ryttare under CHIO Aachen rider i de tyska lagen i både...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 114
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 242
Hästvård Det börjar bli dags att kastrera min lille huligan men jag tvekar lite eftersom jag får så olika bud när det gäller eftervården. Jag har...
Svar
14
· Visningar
1 586
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp